• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 4

    ... hängt på BT galet mycket!

    Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

    För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

    Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

    Välkomna alla BT lister!

    på er!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • viktualia

    Det är bra att höra synpunkter från nån som tagit några kliv vidare och sitter mitt i renoveringen!

    Hur har ni gjort? Hur länge sitter ni på dubbla bostäder och hur mycket renoverar ni på det nya stället?

  • MrsO

    Vi renoverar en hel del... mkt var ju original från 1947... Så det blir både badrum, kök och nya golv, målning av alla väggar o tak... Först tänkte vi bara göra ett badrum och ev inte köket, men sen när man sätter igång o inser hur mkt det stökar ner och dammar (stenväggar!!!) då bestämde vi oss för att göra allt iaf.

    Vi får dubbelt boende ca en och en halv månad tack vare att vi blev av med lgh så fort. Jätteskönt!

  • MrsO

    Nu lät det som att vi har två badrum... men det är alltså ett badrum och en liten toalett!

  • MrsO

    Källaren gör vi ingenting åt mer än det som är nödvändigt pga omdragning av avloppet. Vi kan leva med att den ser ut som den gör ett tag... ngt måste manju prioritera bort...

  • MuffinsTönt

    Tjena!
    Här är det värsta renoveringssnacket. Intressant!

    MrsO
    Det låter som ni har en hel del att göra och det tar ett tag. Men oj så kul när det blir klart.

    Mitt hår blev jättefint.Hon toppade lite och behöll längden. Vilken skillnad! Nu ser det ut som jag har ny frisyr.
    Sen gick vi runt, min kompis hittade jätte söta vita skor som passar till brudklänningen. För bara 350kr!!!

    Jag hittade en fin vit klänning och ett par skor. Tänker ha det till hennes bröllop. :?
    Det blir inte billigt! Och jag vågar inte vänta till nästa månad för iaf det är slut.

  • viktualia

    MrsO - det låter som ungefär samma arbetsbelastning som huset vi tittat på... med tillägg att man kan riva en vägg plus fixa ett fuktproblem på vinden (vinden är bara av "isoleringsvindsvariant )...

    Nu har maken och jag enats i alla fall. Vi ska gå på visning nummer två och framför allt diskutera det där fuktproblemet...

  • MuffinsTönt

    Usch! Huvudvärk och öm i hela kroppen!
    Känner en förkylnig är på väg. :(

    Morrn på er alla!

  • viktualia

    Godmorgon!

    Grubblar vidare över huset och inser att det är typ 1000 faktorer som påverkar om husköp är en bra idé eller inte.

  • Zozo

    Morning Girls..

    MrsO..; Oh ett väggfast kassaskap?? Jag som är smidig som ett kylskap.. far jag vara med i din klubb??

    Vickan; tja ibland sâger det bara pang! Och man är förälskad i ett hus/lgh.. ibland maste man kunna se potentialen... Försök kisa och tänk dig hur det ser ut med DINA färger, med den där väggen borts etc.. Min pappa som är byggnadssnickare är helt underbar att ha med i sana tillfällen.; Han ser möjligheterna meddetsamma...

  • viktualia

    Zozo - skicka upp din pappa till min håla på tisdag... hi hi.. för då är det visning nummer två! Jag kan lova ett besök i flygsnurren också! hi hi..

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4