• CmD

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3

    Tänk vad fort tiden kan gå... Så var det dags igen... imorgon har det gått ytterligare 3 månader...
    Och trådens första tjej står brud så snart... Tänka sig

    I övrigt är detta en tråd där blivade brudar i Jönköping samlas för att utbyta ideer och ses lite då och då.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3
  • novali

    Hej!

    Är här inne och smyger i bland, hör ju inte till Jönköpings city precis, utan i "utkanten".

    Ville bara säga att jag också beställt min ring på Guldsmedjan. De har riktigt bra service där tycker jag. Jag kunde inte bestämma mig så min m2b fick bestämma åt mig!

  • Lilla Li

    novalii: Man får vara med ändå sörru. :)

    Vad blev det för ring då?

  • novali

    Det blev en alliansring, rött guld med sju stenar. Jag har en platt förlovningsring så det blev en likadan vigselring (ej rundad). Stenarna var ganska stora så jag var lite orolig att det skulle bli too much, men jag tror det blir bra!
    Min kostade 10.900, men vi fick den för 8.000 (efter att ha pratat med smeden). Det är nog ett säljtrick de har:). Men bra för oss kunder!

  • Lilla Li

    novalii: Konstigt - låter precis som min ring. Platt, väääldigt svagt rundad, 7 stenar. Fast jag fick min för 2660 kr. :D *nöjd* Dina diamanter är kanske dyrare. Jag bryr mig inte om sånt så det kändes inte viktigt. Lustigt att min vigselring - med diamanter - kostar mindre än förlovningsringen. Haha. :)

  • novali

    Mina diamanter var ganska stora, antar att det är det som kostar. Menar du din förlovningsring? Vad kostade den??

  • Lilla Li

    Förlovningsringen betalade vi lite drygt 3000 för om jag inte kommer ihåg fel. Platt, svagt rundad och 4 mm bred.

  • ;o)

    Hej Nova Lii och Lilla Li

    Nu har jag beställt min ring!!!

    De (smeden) sa att de bara hade 20% i två veckor till (ännu ett säljtrick kanske?) så jag slog till - jag vet ju vad jag vill ha så varför vänta?! Dessutom ville jag låna en av deras kronor.

    Vi verkar ha ungefär samma smak flickor... min är platt o lika bred som min förlovningsring, rött guld, med 15 diamanter längs ena kanten.

    TJOHOOO!!!

    Dessutom var jag inne på Kristina och provade den gammelrosa Asperan de har i skylten. OJ så vacker... om det inte hade varit släp på hade jag köpt den.

  • Lilla Li

    ;O) Härligt! :D Hur mycket kommer din ring kosta?

    Det att 20% skulle vara slut snart är bara bluff. Min sambo har köpt grejer där i flera år och det är alltid 20%. :)

  • ;o)

    Lilla Li -

    7500:-

    Har förresten beställt papper till inbjudningarna oxå - det har varit en bra dag!

  • Lilla Li

    :o) Det låter som om du varit mycket produktiv. :) Vi har bestämt oss för att skicka våra inbjudningar i början av april, så vi har en månad på oss nu att bestämma exakt vilka vi (han) ska bjuda och fixa med korten. De är i stort sett klara på datorn så det går nog hyfsat snabbt ändå...

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3