• CmD

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3

    Tänk vad fort tiden kan gå... Så var det dags igen... imorgon har det gått ytterligare 3 månader...
    Och trådens första tjej står brud så snart... Tänka sig

    I övrigt är detta en tråd där blivade brudar i Jönköping samlas för att utbyta ideer och ses lite då och då.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3
  • Shiliz

    Hej tjejer! Är det nån här som vet nån bra sömmerska i stan och vad det kan kosta att sy upp tärnklänningar?

  • korall

    Måste bara varna för att anlita Maxi till bröllopstårtan.
    Berättade ju innan att vi beställt där och om man beställde bröllopstårta så skulle den vara extra dekorerad med bla chokladcigaretter runt om. Vilket vi beställde. Men när tårtan kommer fram på bröllopt ser de exakt likadan ut som de man kan köpa i bageriet på Maxi. Alltså ingen extra dekoration överhuvudtaget. Blev såå besviken. Det enda som var extra var ett brudpar på toppen, och hade de frågat om det när vi beställde hade jag sagt ifrån om det- Det är inget vi tycker är fint.

    Har nu i två veckors tid tjafsat med dem då jag inte anser att det var vad vi beställde, och vill ha pengar tillbaka. Men icke, det de kan erbjuda är en tårta som kompensation. Men då vi åt tårta i flera dagar efter bröllopet är det det sista jag vill ha. Ska tillägga att tårtan var jättegod, men utseendemässigt var det inte alls vad vi fått förklarat för oss när vi beställt. Och nu påstår de dessutom att de 'aldrig' lägger dom j**la cigarerna runt om.

  • Lilla Li

    korall: Ojdå. Vad tråkigt... Nej jag håller mig till Bernards jag.

  • korall

    Lilla Li: Gör det!! Kan inte alls rekommendera Maxi efter deras bemötande.

  • Lilla Li

    korall: Tråkigt när det blir så. Viktigt att skriva kontrakt på allt sånt där har jag märkt - så att man har papper på vad man verkligen kom överens om.

  • Lilla Li

    Igår beställde vi min ring! :D 5 min tog det - in, beställa, ut. Lätt och bra. BILLIGT också! När vi var där första gången sa hon 3500-4000 kr. Nu när vi pratade direkt med smeden så blev det 2660 - för precis en sång ring jag vill ha med 7 diamanter. *nöjd* Kristofer tyckte nästan vi skulle fixat dyrare diamanter då, men det ville inte jag. Tror de har nån kampanj nu att om man beställer tidigt så får man det billigare för att de har så mycket att göra nu. Smeden nämnde nåt om det...

    20 april får jag hämta den. :D

  • ;o)

    Lilla Li -

    Var? På Guldsmedjan? Har de fortfarande 20% på vigselringar, vet du det? (Hörde att de hade haft det, men jag har missat det...)

  • Lilla Li

    ;o) Japp på guldsmedjan på Barnarpsgatan. Och de har alltid 20% där. :) Så vi fick 20% OCH billigare för att vi var ute i god tid.

  • ;o)

    Oh vad bra! Jag trodde jag hade missat det! Ska faktiskt dit NU och prata om en offert...

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3