• Jämtlandstaus

Östersund/Jämtland 2007

Vi som ska gifta oss i Östersund eller Jämtland under 2007 kan samlas här för att ge varann tips och hjälp

Speciellt vi som planerar på avstånd. Själv bor jag nuförtiden i Stockholm och ska planera bröllopet i Östersund

• Svar på tråden Östersund/Jämtland 2007
  • Fru mars

Marskatt: ajajaja, håll reda på era ungar! När åker ni upp? Vi åker inte upp förrän onsdag kväll... Har inte pratat med prellen utan han har varit i kontakt med min blivande, var väl oxå typ 10 dagar sedan. Och jo, tjejen hänger med på våran vigsel också.
    Trist med återbud...

• Marskatt

Jo det är trist med återbud, men de är äldre o har problem med både det ena och det andra, särskilt vintertid... så jag förstår ju varför, även om jag ju helst hade velat ha dem med!

Vi åker upp på måndagen tror jag, eller ev redan under helgen. Ska passa på att umgås med min morfar som bor några mil utanför Östersund. Åker vi ändå dit så passar vi ju på!

• Jamsan

Hej på er!

Nu har jag fått mailsvar ang. fotograf från både Tommy Andersson och Thoresson, vet inte vem vi ska välja.
    Tommy Andersson tar 3500 kr för studiobilder och då ingår några förstoringar.
    Thoresson tar 2500 kr för fotografering innan vigseln och mingelbilder, då ingår inga fotografier...
    Vilken skulle ni välja?!

Sen är vi fortfarande ute efter liveband! Är det nån som hade nåt tips där?

Marskatt och Fru Mars: Snart är det dags för er! HÄFTIGT!!!! Visst skulle ni gifta er i Frösö Kyrka?! Ni får gärna berätta ALLT sen! Jag gifter mig ju också där, men först i sommar. När ska ni träffa prästen? och ska ni träna på själva vigselakten med tärnor och allt?

• Marskatt

Vi ska träffa honom onsdag innan vigseln (som är på lördagen) o tydligen ska vi "träna", för vi ska träffas i kyrkan, han tyckte det var bäst att kolla allt på plats sa han (eller nåt åt det hållet i alla fall, är inte helt säker på ordvalet )

Vi har inga tärnor etc, ev ska våra barn vara näbbar, så vi får väl prova o se om det går.

• Fru mars

Jamsan: japp det börjar allt bli pirrigt! Vi ska upp och reka nu till helgen igen, så hoppas att allt som vi bokat och ska kolla av är så bra som vi hoppas. Tyvärr kunde inte prästen träffa oss i helgen, utan vi träffar honom torsdagen innan vigseln. Tärnorna och bestman kommer inte var med då.

Vi ska ha ett liveband, lovar att skriva och tala om ifall de var bra eller inte. De spelar en del av kvällen och på sena kvällen ska vi låna kvar utrustningen och spela mp3or.

Är ute efter lite tips också: bröllopstårta - snabba förslag tack, vi skulle gärna vilja träffa en konditor i helgen.

• Gööran

Fru Mars
    Wedermarks tar ca 25kr biten och uppåt tror jag.
    De har en hemsida som du kan gå in och titta på om du vill www.wedermarks.se
    Har inte koll på de andras priser men...Törners gör säkert Bröllopstårtor.
    Tages Konditori på Frösön och Edenbos är de jag kan komma på.
    Alla borde gå att hitta på Eniro.
    Vi ska nog köpa tårtan från Wedermarks även om de förmodligen är dyrast, men vi kostar nog på det eftersom vi inte kommer att kunna bjuda fler än närmaste familjen på mat. Stor släkt liksom....

• Marskatt

Bröllopstårta - Wedemarks (eller möjligen Edenbos)

Vi tar vår från Wedemarks. Den kommer att se ut ungefär så här:
    www.wedemarks.se/Bakverk/Bakverk.htm
    Fast utan Storsjöodjur, o så är den cremefärgad istället för kritvit o rosorna blir lila istället. Vi ska ha fyllning av hallonmousse.

• Marskatt

De kör förresten tårtan till Gamla Teatern åt oss, så slipper vi bry oss om att frakta den genom stan o se till att den kommer på plats. Smidigt tycker vi!

• Jamsan

Fru Mars
    Åh det vore kanon om du berättar om ert liveband sen! Vilket pris tar dom?!

Ang. tårta ska vi köpa vår på Wedermarks! Hört att dom är bäst..

Skönt att man inte behöver träna och träffa prästen tidigare än några dagar innan. Vi tänkte väl åka upp på tisdagen och gifter oss lördag.

• Gööran

Nån som köpt underklänning i Östersund?
    Kommer nog att behöva en som det verkar.
    Tacksam för tips och förslag.

Svar på tråden Östersund/Jämtland 2007