Östersund/Jämtland 2007
Vi som ska gifta oss i Östersund eller Jämtland under 2007 kan samlas här för att ge varann tips och hjälp
Speciellt vi som planerar på avstånd. Själv bor jag nuförtiden i Stockholm och ska planera bröllopet i Östersund
Vi som ska gifta oss i Östersund eller Jämtland under 2007 kan samlas här för att ge varann tips och hjälp
Speciellt vi som planerar på avstånd. Själv bor jag nuförtiden i Stockholm och ska planera bröllopet i Östersund
Heleneli
På www.kyrkan.com klicka på vigselmusik v-sida. Där kan du lyssna på 100 olika in & utgångsmarscher. Du hittar "Jämtländsk brudmarsch" ganska långt ner i listan och även Wilhelm peterson Bergers marscher kan du lyssna på. Den sidan var min favorit då jag planerade!
Lycka till!!!!
Hej Tjejer! Tack för alla tips! Jag har ringt till minnesbanken på Jamtli och hon trodde att hon visste vad jag var ute efter! De skulle leta och se vad de kunde hitta och sen skicka noter till mig! Jättetrevliga och serviceminded! Hör av mig när jag får svar från dem!
Vad kul att du fick bra hjälp på Jamtli! Men det förstod jag nästan... De brukar vara bra där. Har haft en del med dem att göra, eftersom min morfar har hjälp dem med inventering av taxirörelser o bilar förr i tiden.
Fru mars
Nja, planeringen inför dagen kan vi inte göra förrän ett par dagar innan, när vi träffat fotograf o frisör. Men min frisyr blir väldigt enkel, så det är mest en fråga om hur lång tid Erika behöver för att få fast alltihop... Blommorna hämtar vi redan på torsdagen, o fredagskvällen ska jag tillbringa med att sticka blommor i min oasisboll.
Vi åker norrut på måndag, om inget oförutsett inträffar. Blir vi sjuka igen sen så får vi väl lite panik om vi säger så... Sen funderar vi på var vi ska göra av alla våra kläder. Veckan innan ska vi bo hos min morfar o han är storrökare (röker visserligen mest ute) o alla kläder brukar lukta sur rök när man kommer hem från honom, o det vill jag ju inte att de ska göra på bröllopsdagen! Tänker ha en väska med kläder att ha på fredag o söndag som vi inte ens tar in hos morfar, den får ligga kvar i bilen, så slipper vi lukten de dagarna i alla fall.
Har ni pratat med kantorn förresten? Vi fick inte tag på honom förrän idag. Han var lite tveksam på om han hade noterna till Birkalåten, men i övrigt verkade han veta precis vad det var vi ville ha (o skam vore det väl annars! )
villeochannika.weddingannouncer.com/
nu har vi gjort vår första uppdatering av bröllopshemsidan.
i veckan skickas våra save-the-datekort ut =)
hej, var har ni tagit vägen allihopa? är ni redan färdigplanerade eller gifta?
Hej !
Jag är ny. Jag kommer från Stugun. Jag har bott i USA sedan 1983. Ska gifta mej på Norderön i Juli. Har lite jobbigt att planera härifrån. Jag har läst era råd och det har bland annat hjälpt mej att hitta en fotograf. Tommy Andersson blir det. Har lite svårt att hitta en frisör. Alla verkar ha semester i Juli.
theswede - välkommen! vad trevligt med norderön!
ja juli är säkert lite svårare, men det borde ju inte vara omöjligt.. skönt att du valt fotograf. själv så har jag inte kommit långt alls på det :-/
det enda som är bokat är rådhuset och gamla teatern.
Jämtlandstaus, när gifter du dej?
gifter mig 29 september
Jämtlandstaus
Japp! Jag är redan gift! Sen i lördags...
Kan rekommendera en jättebra fotograf! I alla fall under själva plåtningen... Resultaten kommer snart, så sen får ni veta resten!
Däremot kan jag ju råda er till att verkligen dubbelkolla ALLT med Gamla Teatern om ni väljer dem. Fast det kanske inte hjälper ändå... det var lite svårt för dem att förstå vad vegetarian och fiskallergi betyder nämligen... allergi mot exotiska frukter fattade de inte heller, men allt löste sig smidigt så det blev aldrig några riktiga problem av det. Grejen är att vi bytt kontaktperson där flera gånger, den första vi hade slutade utan att berätta att hon skulle sluta, o den andra hade glömt bort att berätta att han skulle åka utomlands två dagar innan!