• Hilde

Äntligen fredag del 8

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

• Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • mammacatta

Jo,,,, män ja hitar alldrig dåm.

• Gable

En högst allmän kommentar om dyslexi.

Jag tror att det är omöjligt att alla som påstår att dom är dyslektiker verkligen är det. Jag är helt övertygad om att en del, inte alla men en del, lärde sig aldrig skriva ordentligt i skolan. Istället för att erkänna att dom ignorerade svenskalektionerna så är dom "dyslektiker".

Jag tycker f-n i mig att det är att håna dom som verkligen lider av problemet.

GRRRRRRRRRRR!

• Gable

När jag hittar så kan jag inboxa

• janos

Hej tjejer! Här är janos!!!

Tack alla som var i Sthlm, för en trevlig kväll. Ledsen att jag inte var på topp.

Resan till Enköping gick bra och jag somnade sött i sängen. Söndag hann jag träffa morfar, bror och hans fru, hinna se stugan som mamma och hennes make har vinterrenoverat och ska flytta till, samt vara till mormors grav. Kändes som att jag hann massor denna helg.

Igår kr*ktes jag inte en enda gång, men jag var trött och yr istället. Idag är jag mest bara trött och ska lägga mig en stund nu, innan maken kommer hem!

Kram på er tjejer!

• Hilde

Jag har faktiskt gått här och kollat och myst äver min gamla Israeliska kokbok. Jag blev så nostalgisk :-P ! Ikväll blir det hoummos och Auberginröra. Jag bad maken att handla bääää-färs om han hittar någon i affären (föga troligt)... annars får det kanske bli lite på nötfärs istället.

Lite Thina
    färs
    pressad citron
    kanel
    rostade pinjenötter

i en salig röra och hyst in i ugnen blir väldigt gott
  • Hilde

Åh hej Janos
    som vanligt glömde jag läsa ända fram till sista sidan innan jag skrev mitt inlägg ... sorry

Vad gäller dyslektiker. Ja jag är ganska säker på att många som säger sig vara dyslektiker faktiskt inte är det. Åtminstone vad gäller de som är utredda. Själv har jag ju fått diagnosen "kompenserad dyslektiker" Det betyder med enklare ord "högpresterande dyslektiker", vilket i sin tur är baserad på vad de mätt upp för intelligenskvot på mig... *host, host* Jag är alltså egentligen för smart för att läsa så illa som jag gör... eller något i den vägen har jag själv tolkat det som

det som i vanligt folkmun brukar kallas dyslexi är nog väldigt sammanblandat med det man förr kallade för läs och skrivsvårigheter.

• Cybermamman

Sådärja, nu har jag tagit av mig dansskorna

• Cybermamman

Lite tråkigt var det allt när jag tänker efter. Jag saknade verkligen er som inte hade möjlighet att komma med i helgen. Jättesaknade

Men nästa gång

• mammacatta

*sjunger falskt*
    dansa i neooooon....
Svar på tråden Äntligen fredag del 8