• Hilde

    Äntligen fredag del 8

    Äntligen fredag del 7

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • Rystall

    Åh jag älskar opera, men det är sällan att Helsingborgs konserthus har opera
    Vill så gärna gå. Sist vi gick på opera här så var det a night at the opera med blandade operastycken. Det kostade 495:- styck och svårt att få biljett.

    Vi sa väl att vi skulle träffas helgen den 23-25 mars? Skall vi stanna en el två nätter. Måste snart boka flyg biljetter så att det inte blir för dyrt.

  • mammacatta

    Opera... Det är så tunnsått med folk jag gillar på operascenen. Jag är SUPERKRÄSEN när det gäller sångare. Jag gillar tex inte tre tenorer eftersom en av dem skriker mer än sjunger.
    Jag gillar Håkan Hagegård. Inte bara för att han är värmlänning, utan för att man rullar in sig i hans röst. Vi har Bergmans Trollflöjten på LP. Den har jag lyssnat sönder. Väckte morsan kl 6 med nattens drottnings arior...
    Hon kan dem åxå nu. Då var jag väl 8 eller så.

    Jag vill nog inte heller vara borta med än en natt. Men jag tar bussen om inte jag och CM samåker - vi får se.

    Wille började på dagis idag. Han ville inte gå hem.
    Min lilla bäbis...

  • janos

    Godmorgon!

    Idag är jag ledig. Vad händer då? Jo, jag ska till tandläkaren kl 8.30 (tack för den sovmorgonen), klippa mig och i em ska Tusse och jag till vetrinären igen, eftersom att han inte är bra ännu

    *puh* Fullt upp

  • Gable

    Apg - gillar nog det mesta utom sån där blipblop-musik

  • Hilde

    Nej Rystall, det var väl kring den 18 mars vi skulle träffas? Var det inte då vi hade jubileum?

  • Fru Cinderella

    I dag kommer inbjudningarna fram, är helt pirrig i hela mig

  • Hilde

    åhhh jag blir så trött på diskutionerna kring uppförandebtyg. Det är som om politikerna fastnat på stenåldern... och en del lärare också för den delen.

    Min erfarenhet är tyvärr att de riktiga rötäggen som stökar till mest i klassrummet, det är de tysta smarta ungarna som manipulerar andra jämnåriga till att göra hyss. Ofta är den som ser stökig och brökig ut bara symptomet på ett mer komplicerat sammanhang. Fast att åtgärda sånt är svårare och många lärare orkar inte med komlicerade problem... grrrrr.... alla vill ha enkla lösningar liksom.... grrrr *morr*

  • Gable

    Var det inte veckan efter vi bestämde? Eller funderade på? Eller har jag blivit ännu virrigare?

    Hilde - Det är dom som sen växer upp och bli politiker

Svar på tråden Äntligen fredag del 8