• Hilde

    Äntligen fredag del 8

    Äntligen fredag del 7

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • anne på grönkulla

    Cappucino-mouussen lät helt sjukt god, liksom de där chevrebollarna. Vill du att jag ska hjälpa dig välja mellan olika rätter eller?

    sen är jag inte mycket för mer sydostasiatisk mat så får jag välja så går både thaibasilika och koriander bort, men gillar man det är recepten säkert super - det ser ju himla läckert ut!

    Vad ni är duktiga med mat för övrigt!

  • Fru Cinderella

    janos

    Allt är relativt.. det är skönt o jobba för att man får jnågot o göra. Man sitter inte bara o slappar, man kommer faktiskt ut o gör något, plus att man blir piggare.. mår själv psykist bättre av o jobba...

    Det är självklart skönt o vara ledig, för att.. ja tror ni alla vet varför ;)

  • anne på grönkulla

    Håller helt med dig Cindy, ledig är trevligt men inte hur länge som helst - man ska gärna vara ledig från något och som ger vardag och stadga åt tillvaron!

  • janos

    Jag har funderat på att ha hummersoppa i en liten skål som förrätt, sedan chevrebollarna och vitt vin

    Till huvudrätt fläskfile gryta och hasselbacks potatis med tomatsalsan på sidan, med rött vin

    Till efterätt två småskålar med vaniljpannacottan och cappoccinomousse och kaffe och kanske bailys

    Tror ni att det blir för mycket, är det en bra blandning?? Tar gärna emot råd, smak och tycke, eller om någon har något annat tips på något enkelt och gott

    Jag hoppas att vi kan börja äta ca kl 15, för att orka och efter maten avnjuta bastu och bubbelbad med lite öl, cider och vin, för den som vill.

    Sedan avslutar vi med en ostbricka på sen kvällen

  • janos

    Självklart förstår jag vad du menar cindy. Jag retas bara!

    Vi har fått lite gjort idag. Plockat ihop skräp och är på väg till tippen med bl a en kopiator, som stått trasig i våran källare i ca 5-6 år

    Det är det som är nackdelen med att ta över sv*rföräldrarnas hus ;) Vi fick mycket grejer på köpet. Till våren SKA dom ut!!! Vi har en gammal vattenberedare och en gammal frys, som maken måste hjälpa mig bära ut. Annars tar jag resten själv

  • janos

    Nu är det bestämt! Svägerskan kommer nästa helg. Skönt att veta, för då kan man planera

  • janos

    Maken säger att jag är inte som alla andra. Andra älskar att åka på stan och handla saker. Själv så älskar jag att åka till tippen bl a och kasta saker

  • Gable

    STORT GRATTIS TILL:

    Rystall - starkt jobbat till 19.000!

    Äpv - som har fyllt år!

    Det är synd om mig. Jag blev sjuk på nyårsaftonen och har varit JÄTTESJUK sen dess. Inte orkat sätta på datorn ens. Ni förstår, jag har i princip varit döende i förkylning.

    Maken kallar nu mera sig själv för hemtjänsten. Jag är tant. Varje dag han kommer hem vrålar han

    "Hohooooo! Det är hemtjänsten som kommer nu, lilla tant. Det är dags för tant att vakna".

    Tant sover så gott på soffan så hon vägrar att vakna. När hemtjänsten står 2 cm från huvudet och klappar i händerna, så högt det går och samtidigt tjoar, då börjar tant vakna till lite

    Cindy - nångång borde du läsa de gamla trådarna. De är väldigt underhållande

Svar på tråden Äntligen fredag del 8