• majka

    Halmstad brudar 2007

    Hej!

    Finns här några Halmstad brudar som gifter sig under 2007? Skulle vara kul och följas åt och ge varandra lite tips och ideér...

  • Svar på tråden Halmstad brudar 2007
  • Cindrella

    Snart fru seefeldt---> NJaee...det va en bra idé men tyvärr kommer det inte passa ändå.... de flesta gästerna kommer hitresande och ska till diverse sovställen i Halmstad på kvällen så det blir nog lite mycket körandes i såna fall...

  • Snart Fru Seefeldt

    Ok, forstar.
    Grand Hotell da? Det borde val vara renoverat da? Dom har val byggt ut sin restaurang sa det borde vara himla fint. Det kanske passar?

  • Snart Fru Seefeldt

    Ny fraga - Hur manga av er ska ha professionell filmning till ert brollop och fest. Jag kan inte bestamma mig om jag vill lagga pengar pa det och i sa fall hur mycket. Verkar som det ligger mellan 3500kr och 22000kr sa det ar ratt stor skillnad beroende pa vad man vill ha? Nagra rad?

  • HalmstadNilla

    Jag tänker inte ha nån proffsfotograf... Visst, filmen ska ju va fin o titta på men ärligt talat, hur många gånger kommer man se den..? Vi kommer att anlita nån snäll släkting som filmar ALLA tal på festen o såklart vigseln...

    Sveas restaurang va fin innan o den borde ju bara bli bättre... Heagårds skafferi ligger ju en bit från stan men där är ju jättemysigt!
    jag tror verkigen att det finns ställen som håller öppet för ett sällskap på 15.. Annars får ni väl ta me o ha en liten champangepicknik i picassoparken tills ställena öppnar... (jobbigt om det regnar kanske... ) Men annars kan det bli jättemysigt!

  • Jessmarie

    Vi har skapat vår egen inbjudan men vi ska skicka ut dom nu men osa i maj Och vi gifter oss också 7 Juli Halmstadnilla

  • Noomi

    Snart Fru Seefeldt - Vi ska inte heller ha proffsfilmning, har redan lagt ut alldeles för mycket på froffsfotograf.

    Jahapp, nu börjar mardrömmarna komma. I natt drömde jag att jag hade glömt att göra festprogram...gästerna hade skiittrist bara därför. Usch vad jobbigt! :D

  • HalmstadNilla

    Noomi - inte för att va sån men jag drömde att jag hade en blombukett med 1m långa skaft inlindade 1dm tjockt med hudfärgat bandage och detta paket gick lixom runt min kropp, dessutom slockade mina gerberor så jag fick hålla upp sjäkva blommorna så de inte skulle hänga.
    Min släja vad som en badmössa eller sånt där hår"nät" som folk kan ha i typ storkök, och på denna satt en slöja med en 1dm bred spets a la 1800-tal längs kanten. Och jag hade inte hjunnit duka festlokalen så detta skulle göras mellan vigseln och festen (80 gäster) . Dessutom vägrade min mamma hjälpa till och bara hånskrattade åt mina bekymmer (min mamma är världens snällaste och mest hjälpsamma person)
    Jag vaknade storgråtandes! Var helt panikslagen. Det tog ett tag innan sambon kunde lugna ner mej...

    Jag vill inte veta hur drömmarna kommer va när det närmar sig...

  • Noomi

    Ok...jag är slagen! Din dröm var ju hundra gånger värre! :D
    Alltså förlåt, men det är helt sjukt vad märkliga saker man drömmer när man är under press.
    Och ja, jag ser inte heller fram mot drömmarna när det börjar närma sig. Vi får kanske starta en krisgrupp här i Halmstad för brudar med mardrömmar. :D

  • HalmstadNilla

    jo, det låter nästan som det.. Fast jag tror att ju mer man får klart ju mer slutar man nog oroa sig... Just nu är det ju så mycket som ska fixas...
    Sen kommer man drömma att man snubblar elelr nåt o det kan man ju ändå inte göra nåt åt... Skönt på nåt sätt tror jag...
    Jag har ev fixat bil nu oxå.. Eller iaf en backup ifall inte min m2b tar tag i sin uppgift. En kompis som har en ok bil så det känns bra...

  • Noomi

    Vad skönt med bilen. Vi har turen att känna ett par bilfantaster, så vi har flera gamla amerikanare att välja på, jättetuffa!
    Imorgon ska vi provsmaka tårta. Håller på att gå igenom alla mina brudtidningar efter tårtbilder så de har lite koll på hur vi vill ha det. Tro mig...det är många tidningar! :D

Svar på tråden Halmstad brudar 2007