• bröllopivinter

    Mammalediga bröllopsplanerare i Stockholm?

    Finns det några mammalediga som planerar bröllop nästa år som vill snackas lite i denna tråd och kanske ta en fika?

    Jag är 26 år, har en son på 4½ mån, en sambo på 32 år och bor i södra Stockholm.

    Gifter mig i Mars i Thailand.

    Vem är du?

  • Svar på tråden Mammalediga bröllopsplanerare i Stockholm?
  • chihiro

    just ja, glömde säga att jag håller till i stureby

  • Stjärn-öga

    Hejsan!
    Vad roligt att det finns några fler mammalediga som har lust att prata lite!

    Carro 1978: vad kul, var i Haninge bor ni? Vi bor ungefär vid Sågens centrum.

    Chihiro: Visst går tiden fort med de små! 8 månader har bara rusat iväg, jag kan inte förstå att jag har en så stor tjej nu. Hur länge ska du vara hemma med din? Jag ska vara ledig tills hon är ett år, alltså i April.

  • chihiro

    Stjärn-öga

    Jag vet faktiskt inte riktigt hur länge jag kommer att vara hemma. Just nu delar jag och sambon, vi är hemma 3dagar var. Vilket känns alldeles lagom. Leah har precis blivit 11 månader (1 år 4jan) och vi tänkte att hon skulle börja på dagis i augusti.
    Anledningen till att jag inte vet hur det ska bli är nog mest pga att jag behöver söka nytt jobb och inte har en aning om vad jag vill göra :-P

  • MarTh

    jag har också tänkt att vara hemma tills min tjej blir ett år. Känns lagom, dock kan jag inte påstå att man längtar tillbaks t jobbet direkt.

    Stjärn-öga: Har ni bokat präst och sådär och bestämt musik och allt sånt redan? Inte vi. Vi kommer nog ta den prästen som finns tror jag... musik känns svårt. Hur kan man välja? :)

  • bröllopivinter

    Välkomna alla mammalediga! Ursäkta att jag varit så frånvarande i tråden....det har varit ett par jobbiga veckor, men nu blir det nya tag!Hoppas på att sömnen går åt rätt håll nu också, min lilla kille har ätit lite väl ofta den senaste tiden på nätterna...

    carro1978- Hejhej! kul att du hittade hit, ja det är jag som du träffat! Mår ni bra du och Julia? Var ska ni gifta er?

    Nu är det mkt med bröllopet, för oss är det knappt tre månader kvar!!! ska vi göra en lite lista kanske? Jag börjar så får vi se om nån vill haka på!

    Bröllopivinter- 10/3 2007, Koh Lanta, Thailand

  • Bröllopstokiig

    Chichiro:
    Ja, jag vet hur det är -jag ska oxå söka nytt jobb. När jag blev gravid så hade jag ett vikariat som såklart inte blev förlängt då!
    Så efter årsskiftet ska jag börja söka har jag tänkt mig. Måste jobba på mitt CV lite först och så...

    MarTh:
    Vi har bara bokat kyrkan och vi tar den präst som finns att få. De kan inte svara på vem det blir än eftersom det är semestertider då. Musik har vi funderat lite på men inte bestämt än. Det finns ju som sagt så otroligt mycket att välja på! Vi funderar på att ha "För kärlekens skull" med Ted Gärdestad, den ä väldigt vanlig men är så fin.
    Ska ni göra egna inbjudningskort eller ska ni beställa? Jag har inte riktigt bestämt det än...

  • Stjärn-öga

    Visst ja,listan oxå!

    Beöllopivinter -10/3 2007, Koh Lanta, Thailand.
    Stjärn-öga -4/8 2007, Norrtälje.

  • Carro1978

    Stjärn-öga jag bor vid grindstugan. Så hållplasten innan sågen om man kommer från trollbäcken...
    HUr kommer det sig att ni ska gifta er i Norrtälje?

    Jag ska vara hemma tills min dotter är 1 år men sen ska min sambo vara hemma ca 5 mån så i jan -08 börjar hon på dagis.

    Beöllopivinter -10/3 2007, Koh Lanta, Thailand.
    Stjärn-öga -4/8 2007, Norrtälje.
    Carro1978 30/6 2007, Haninge

  • smedh

    Hej tjejer,
    Jag heter johanna och ska gifta mig 28 juli nästa år i Leksand. Är mammaledig och har en son som heter Gustav som är 5 månader. Får jag vara med här?? Nyss hittat bröllopstorget, hänger mycket på Familjeliv annars

  • smedh

    Kanske skulle tillägga att jag bor i Sthlm vi gifter oss i Leksand så min sambo har massa släkt där

Svar på tråden Mammalediga bröllopsplanerare i Stockholm?