• Bjallan

    Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!

    Hej!
    Det är väl på tiden att det finns en tråd för oss sommarbrudpar 2007? (Eller det kanske gör det redan?)

    Det vore kul att veta hur det går för andra med planeringen. Kanske kan vi dela med oss av våra erfarenheter till varandra? Det är ju alltid bra att få tips och råd av någon i samma "situation"?

    Vi ska gifta oss den 7 juli i Dörby kyrka. Än så länge har vi inte kommit så långt i planeringen. Vi har bokat kyrka, präst och festlokal...

    Skriv gärna och berätta om er!

  • Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!
  • rorrac

    Hej hej!

    Här kommer en till som ska gifta sig 2007.
    Vi har bokat slottskyrkan den 21 juli och festen ska hållas på Bjursnäs Bygdegård.

    Är det någon som vet en bra dj eller ett bra och billigt band?

  • Bjallan

    rorrac:
    Kul att du har hittat hit! Välkommen!
    Vilken typ av musik vill ni att bandet/dj ska kunna spela?

    augustibrud8:
    Åh vad roligt! Jag vill också sätta igång med att pyssla nu, men det får nog vänta till efter jul...

    Ett litet tips för er som inte köpt material till korten ännu: www.pandurohobby.se har en massa grejer. www.slojd-detaljer.se har också ett bra utbud och tips på hur man gör snygga inbjudningskort mm. Värt att kolla upp! Jag tycker dock att det är svårt med att se färgerna exakt på webben, så pappersinhandling blir det nog på Dillbergska för mig också.

    Ett annat bra tips är att kolla hos Nybloms AB, de ligger ut mot flygplatsen i Kalmar. Där köpte vi servetter och papper till sånghäften mm till min systers bröllop. Servetterna vi köpte var av papper men riktigt tjocka, som tyg nästan. De har massor av färger och är relativt billiga.

  • discodivan

    våra inbjudningdkort och festprogram ligger redan färdiga
    vi har inte råd med ngt band, så vi fixar ihop ngn cd själva

    ska bara komma på in o utmarsch samt vad ha i istället för brudvals, sen få ngn som kan sjunga 2 solon

  • Cavatina

    Bjallan

    Nu kommer jag o snokar lite.. Är det syster J som gift sig eller har jag missat L?

    Apropå inbjudningar så kör vi med tapet och i-klistrad inlaga, det blir kanonsnyggt! Vi är lite retro, danskdesign-aktiga av oss och har hittat tapet som stämmer så väl in på "vår" stil! Roligt, roligt! Det finns så mycket att välja på så man kan säkert hitta nåt oavsett vilken stil man vill ha!

    Strax bär det ut på stan för provning! Spännande!

  • Cavatina

    Provning av brudklännningar, men det fattade ni nog...

  • Bjallan

    Cavatina:
    Syster J är det. L får vänta till "lill-turen". Hehehe...

    Det låter väldigt intressant med tapet i inbjudningskorten, men jag fattar nog inte riktigt... Är det tapet runt om hela kortet? Hur har du gjort? Vi har ingen design klar ännu och det är uppskattat med tips...

    Jag får en ny idé i veckan och min sambo tycker att alla är bra. Suck! Hur ska vi kunna bestämma oss?

    Lycka till med brudklänningsprovningen idag!

  • Anna.123

    Hej,hej alla.

    Här kommer en till som gifter sig sommaren 2007. Känns som vi hunnit rätt långt i planeringen,men det kommer alltid upp nya bra idéer så man hinner ändra sig hela tiden.

    Är det nån som har ett bra tips på bröllopsresa? Vi har två barn och vill inte lämna bort dom i mer än 1 vecka. Har tänkt åka på en andra bröllopsresa med barnen till Thailand på vintern men vill gärna åka nånstans själva "direkt" efter bröllopet. Har funderat på Mallorca eller Grekland, men vi vet inte riktigt...

  •  bruden från småland

    augustibrud8

    hej där såg du köpt papper och stämplar på Dillbergska, funderara oxå på att gå dit. tänkte köpa sånt lite finare papper som fins i olika färger, men jag kan inte bestämma mej för om jag ska köpa a4 papper och göra nåt kul på det eller köpa dubbelkort i c5 format (tror jag de är)

    hur har du gjort

  •  bruden från småland

    tjer från kalmar Öland med omnejd

    var ifrån tar ni maten och vad får ni betala per kuvert

  • Bröllopstokiig

    Hej!
    Anna: Efter flera år i resebranchen så har jag några personliga favoriter:
    Sicilien (Taormina): Romantisk så man bara dööör! Taormina är en by som ligger högt upp med utsikt över havet, små gränder, butiker, mysiga restauranter med musikanter mm..

    Nice eller andra orter på franska rivieran: Mysiga restauranter vid havet, små bergsbyar, otroligt vackert och lyxigt.

    Monaco: Som ovanstående...

    Amalfikusten eller Capri: Vackert, Lady o Lufsen känsla..

Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!