• Bjallan

    Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!

    Hej!
    Det är väl på tiden att det finns en tråd för oss sommarbrudpar 2007? (Eller det kanske gör det redan?)

    Det vore kul att veta hur det går för andra med planeringen. Kanske kan vi dela med oss av våra erfarenheter till varandra? Det är ju alltid bra att få tips och råd av någon i samma "situation"?

    Vi ska gifta oss den 7 juli i Dörby kyrka. Än så länge har vi inte kommit så långt i planeringen. Vi har bokat kyrka, präst och festlokal...

    Skriv gärna och berätta om er!

  • Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!
  • Bjallan

    Cavatina:
    Så roligt!!! Nu kan jag babbla på då... hehe

    Blundade hon under predikan? Det verkar skumt. Jag minns mest att hon fnittrade lite, men det tycker jag är charmigt och mysigt som du skriver. Jag kan inte minnas att hon blundade en massa, men det är länge sen jag såg henne i kyrkan. Hon var en fantastisk konfirmandpräst, men hur hon är vid bröllop är jag ju lite osäker på... Vågar därför varken säga ja eller nej på frågan om hon blundar mycket.

    Har ni bestämt er för någon kyrka eller festlokal ännu då?

  • Davesbrud

    Hej hej, vi majbrudar (kalmar) hade en egen tråd som sågottsom dött ut så jag hänger med er här om det går bra. Tar en titt på vad som sagts i tråden innan.
    Som sagt jag o min m2b gifter oss den 26 maj.Planeringen går på för fullt. Nu gäller det att bestämma oss mellan de två festlokaler vi tittat på. Och sedan att boka bandet som vi bestämt oss för.

  • Davesbrud

    hej igen, såg att jag visst var med i början av tråden, men det har hänt grejer sen dess. Hade roligt åt en del inlägg, bla det där med att svimma o snubbla, ååhh det hoppas vi verkligen inte, men iofs så skall man ju överraska med något udda sånt man aldrig kommer glömma. Vi är just ute efter att blanda traditionella inslag med personliga så något bus kommer det defitivt att bli.
    Har frågan om fotograf varit uppe?
    Vi har tänkt ha en släkting som är fotograf, men börjar undra om man inte skulle anlita en duktig(are) porträtt fotograf? Vet ni priser möjligtvis?

  • Trollungen

    Hallå alla glada.
    Nu har jag ringt till fotograf och om catering,känns skönt. Nu ska vi bara bestämma oss vad vi ska ha för mat :). Måste boka en tid med dem så vi kan få komma och provsmaka.
    Är ännu osäker vad det gäller dekorering i lokalen. Men nu har jag fått med min sambo i planeringarna,hahahah...

  • Eriksberg

    Hej tjejer! Roligt att se att vi är så många här nu !

    Cavatina:
    Andra bra präster jag har hört talas om är Bengt Sjöstrand (han ska förhoppningsvis viga oss), Jonas Lockman och Magnus Wallter. Tror att det är rätt namn på alla tre .

    Vårt planerande har legat lite på is ett tag så inget nytt ahr tillkommit. Däremot har vårt band sedan länge inbokade, tackat nej! Känns väldigt tråkigt och nu har ingen aning om vilka vi ska ha. Tips mottages väldigt tacksamt!! Dessutom har min sömmerska varit väldigt skum på sistone så jag måste nog hitta en ny. Men, men det löser sig nog allting, även fast man blir lite stirrig i början.

    Måste också ta tag i våra inbjudningskort snart! Det ska bli så roligt !

    Underbart att det är fredag !

  • lottayellow

    Hej!
    Här kommer en till som ska gifta sig i maj månad.

  •  bruden från småland

    Moristoflo

    colt ni ska gifta er i algutsboda de ska vi oxå men inte förrän i augusti :)

    då har ni inte planerat nåt än då.

    hej alla andra brudar Oxå hur går de för er??

  • discodivan

    så nu har vi äntligen kunnat boka lokalen
    så LJUNGNÄSVILLAN fredagen den 13 juli blir det av

    allt fixat utom mat o sprit

  • discodivan

    fotograf vore bra oxå ngn som vet ngn bra och billig?

  • Cavatina

    Eriksberg
    Tack för prästtips, ska absolut kollas upp!

    Jag skulle verkligen behöva tips om frisör/frisörer som skulle kunna göra en stram-mjuk (ny ordkombination??), uppsatt klassisk frisyr. (Hängde ni med?) Finns det nån salong som är bättre än nån annan på det?

    Var får man en klassisk sminkning utförd som är snygg och prisvärd?
    (Om frisör och sminkning i denna stil finns på samma ställe är det guld värt!!)

    Håller med discodivan: Fotograf! Vem är bäst? Prisvärd? Trevlig, kunnig, duktig? Tänkte ha fotograf till plåtning av bröllopsbilder (gärna utomhus) samt under vigselakten.

    Om ni vill hjälpa mig blir jag såå tacksam och lycklig! Hoppas ert planerande går framåt, vi har kommit in i en rejäl novembersvacka...

Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!