• Bjallan

    Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!

    Hej!
    Det är väl på tiden att det finns en tråd för oss sommarbrudpar 2007? (Eller det kanske gör det redan?)

    Det vore kul att veta hur det går för andra med planeringen. Kanske kan vi dela med oss av våra erfarenheter till varandra? Det är ju alltid bra att få tips och råd av någon i samma "situation"?

    Vi ska gifta oss den 7 juli i Dörby kyrka. Än så länge har vi inte kommit så långt i planeringen. Vi har bokat kyrka, präst och festlokal...

    Skriv gärna och berätta om er!

  • Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!
  • Feline07

    Inezgj, så ser man...vi Holländare är verkligen utspridd över hela världen.
    Vi gifter oss kl 13:00 så ni är brudparet efters oss..hihi.
    Jag tror inte att vi hinner ser varandra den dagen, lite synd man är ju lite nyfiken!
    Jag undrade när ni bokade Skälby? Vi var också där och tittade i början av augusti men då hade ni redan hunnit boka. Min m2b var så besviken men sedan hittade vi en kanon bra ställe att ha festen på

    Gifter ni er protestant?

  • inezgj

    Hei på alle sammen!
    Så bra at jeg hitta denne siden. Takk for velkommen Bjallan!
    Feline07:
    Da ser du, verden er liten! Så bra!! Hvor i Nederland er du fra egentlig? Leste du snart har bodd i sverige i 5 år? Blir omtrent som meg, flyttet fra Nederland i 2000. sedan har jeg bodd 2 år i Irland, dublin, og sen 4 år i Oslo hvor jag traff min M2b!
    Vi bookede skalby gård allerede i Juni... slottskyrkan også.Glad vi gjorde det nå som jeg hører det er flere som har prøvd.. bra at ni hittade et annet bra sted! Helt utrolig at vi gifter oss etter hverandre! synd at vi ikke kan sees blir jo selvfølgelig nyficken jeg också! Har ni planlagt mye? Vi gifter oss med svensk protestansk prest en som Joachim skjenner til! Gleder meg så mycke mycke!! Det blir mange hollendre i kalmar den 4 augusti da . Hvordan ska dere gjøre det bosted med bosted? Og når sender dere ut invitasjonskort? Ha det bra så lenge!!

  • Bjallan

    Oj vad många inlägg! Roligt!!!

    Eriksberg: ja det låter bra att utbyta tips och idéer vad det gäller "festhäften". Bra att det här forumet finns!

    Cavatina: Ojdå, nu låter det som att du vet vem jag är... Alvargimman var jag ju med i och frö-bo är jag åtminstone i själen fortfarande! Då betyder det att du också kommer från ön, antar jag? Jag menar att mitt "kändisskap" inte har nått utanför Mörbylånga kommun så vitt jag vet... hehe Kommer du till och med från Vickleby? Världen är allt bra liten som vi tidigare konstaterat...

    Cikorior är bland de finaste blommorna, jag håller med. Men de blir ju som sagt inte så snygga när man plockar dem. Trist!

    davesbrud77: Vi har inte heller bokat fotograf. Funderar på att låta några kompisar plåta en massa istället. Med digitalkameror kan man ju ta mängder av kort och också se korten med en gång, och det vore ju märkligt om man inte skulle bli nöjd med ett enda (Fast inte helt omöjligt... hehe) Det är bara en tanke... Det kanske blir en "riktig" fotograf ändå...

  • Feline07

    Bjallan: "Vi får väl klä hela Kalmar i orange den 4:e augusti, eller är det bara vid fotbollsevenemang den färgen används?"

    Hahaha nej jag tror inte att de kommer orange kläd, det är nog mest på tävlingar och "drottning dagen"

    inezgj, jag kommer från Heerhugowaard, det ligger 4km från Alkmaar(kaasstad!)och du?

  • Cavatina

    Bjallan

    Stort tack för bokningsinfon, ska ringa pastoratet och kolla läget nästa vecka! Jag minns ingen samba-slagdänga (lyckosamt nog, eller..?) men hittade några kort från karnevalståget, vad snygga vi var! L&R satt verkligen ihop, alltid!

    Jag är mycket tacksam om du ligger lite lågt med infon om oss, jag och sambo ska ha ett snack i helgen om hur vi ska göra och när det blir av och efter det blir det kanske offentligt, men vi får väl se..

    Det är så mycket att tänka på att man nästan blir lite matt innan man ens börjat planera, hehe. Är inte precis känd för min framförhållning i vanliga fall..

  • Bjallan

    Cavatina: Jag säger inget till någon förrän du har berättat för dina släktingar. Det har du mitt ord på!

    Ja, vi var supersnygga på karnevalen. Färgglatt till tusen. Slagdängan, eller rättare sagt ramsan, gick ungefär så här: "Vi har samba i Stora Frö... saaamba i Stora Frö..." Hehe... det är det enda jag minns, men den sitter fast.

    Ja det är mycket att tänka på och ibland känns det snurrigt och mycket. Det gäller att försöka fokusera på en sak i taget och skriva en lista på när man ska fixa vad. Så har vi gjort och det fungerar ganska bra. Vi håller ungefär denna checklistan: www.brollopstorget.se/Festen/planering.php
    fast vi har planerat mer specifikt. Tex: när det är 8 månader kvar ska vi göra detta... 7 månader detta... osv... Sen är det ju en del saker man kan ta bort och lägga till från listan beroende på hur man bestämmer att man vill ha det.

  • Cavatina

    Hihihihi....

    Nu har jag och mannen pratats vid och tagit diverse beslut. Det blir (troligtvis) i början av juni, bokningar lär göras närmsta veckorna. Det är SÅ roligt, jag vill ta tag i allt på en gång!

  • inezgj

    Hej hej!
    Nå er weekend over igjen
    Vi har laget en liten hemmsida så kan ni se hvem jag og M2b er..
    www.inezandjoachim.piczo.com

    Feline07: Jag er fra het oooosten hihi, Almelo. Og också bodd litt i Apeldoorn.
    Tror nok ikke det blir så mycke oransje den dagen nej, det er bare oransje med fotball ,skøyter og på queensday, selvom jag kommer til å føle mig som prinsesse den dagen

  • Trollungen

    Hej!
    Det finns så många trådar så man vet ju inte vart man ska vara med. Själv bor jag i Torsås kommun och vi ska gifta oss i juli -07. Kanske ska stanna här??

  • Cavatina

    Trollungen

    Ja gör det, här är trevligt! Har du kommit långt i planeringen?

Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!