• helmina

    Göteborg med omnejd 2007 tråd 3

    Såg att andra tråden också var nerstängd nu. Hoppas att ni hittar hit efter semestrarna :)

  • Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 3
  • helmina

    ojojoj hittade MASSOR med roligt på mässan. Nu är även allt material till inbjudnings- och tackkort samt festprogram inhandlade. Endast en stämpel saknas som dom hade glömt att ta med fast jag bett dom så jag får springa förbi format nån dag...
    Så nu är det bara att sätta igång med att göra alla inbjudningskort.
    Började i skolan idag så det kommer ju inte finnas jättemycket tid över, men jag har ju ett tag på mig iaf ;)

  • Lollo070707

    helmina

    Ja jag får nog gå dit någon dag oxå. Blev lite förvirrad när jag gick på mässan, ville ha allt och kunde därför inte bestämma någonting... Så jag gick inte därifrån med så mycket :D

  • helmina

    Lollo070707

    Vet du hur era inbjudningskort ska se ut än?
    Våra blir gröna. Utanpå ska jag ha en stämpel med sex hjärtan brevid varandra i guld + guldembossing. Stämpeln och texten inbjudan till bröllop kommer att sitta på varsitt benvitt papper med rivna kanter ovanpå det gröna kortet.
    Inuti ska vi ha en inbjudningstext på benvitt papper ovanpå ett servett/spetsliknande papper...
    Svårt att se framför sig hur det blir men jag är nöjd med resultatet just nu ialla fall ;)
    Till festprogrammen kommer vi ha samma gröna papper i stående A4 (delat på längden) utsidan kommer att ha samma typ av stämpel fast endast två hjärtan (det är den jag ska inhandla på format) Pappren kommer antagligen sitta ihop med en svart spiral...

  • helmina

    Jädissen
    Skönt att vara lugn ;) det är jag oxå, lite väl lugn kanske då jag vet att jag inte kommer att få särskilt mycket tid över efter att vi fick terminens schema idag...
    Men jag håller på att ta fram en ungefärlig handlingsplan - typ BT´s checklista... så att man kan bocka av lite.

  • Centifolia81

    Oj vad trevligt att alla hittade så mycket på mässan. Själv hittade jag nästn ingenting
    Men men, jag sparade massa pengar och alla affärers visitkort för att titta på nätet då de flesta har mer saker där

  • Kärleksfeber

    Hej tjejer!

    Nu har vi bestämt oss för att jag ska göra våra inbjudningskort och festprogram. Jag missade mässan i helgen och undrar nu vart man köper grejerna; papper, band, pennor.. och hur hittar man rätt typsnitt om man ska skriva ut från datorn. Kom gärna med alla tips ni har!!!

    MVH/ Kärleksfeber.

  • Jädissen

    Stefans fästmö & Helmina

    Vi har bokat resan till Malaysia och allt känns jättebra. Tror nog att min älskling inte har något emot att gifta sig borgeligt...inte våra föräldrar heller. Vi får se...vart det är lättast att göra det på en måndag
    vi vill helst vigas på kvällen men det verkar lite svårt....ja,ja...återkommer om detta.

    Jag har en knasig ide...Kan man skicka ut typ "info-kort" till folk istället för inbjudan...där vi talar om när,var och hur vi gifter oss....så att våra nära o kära inte känner sig utanför...Vad tycker ni om det?

  • helmina

    kärleksfeber

    Det finns hur många webbutiker som helst med papper o tillbehör. Det är bara att söka efter scrapbooking.
    www. pappersbiten.se har bra priser på papper och har en hel del tillbehör. Format på drottninggatan har också massor med material för inbjudningskort ( där kan man även beställa om man vill ha handgjorda men inte göra själv) Sen har ju panduro masssor med grejer, inspiration mm
    www.dafont.com hittar du massor av typsnitt :)

    Lycka till :D

  • Lollo070707

    helmina

    Jag vet på ett ungefär (för tillfället iaf:)) Vad det blir för kort. Ska ha ett kort i lavendelblått, sen har jag tänkt att prägla i pappret två hjärtan som sitter ihop (tänkte även ha det på askarna som jag tänkte mig göra till favors, förmodligen så tänkte jag bränna kanterna (måste bara ha någon god doftolja på då:D) Sen blir det en fyrkant i mörk blå botten på framsidan och över den så tänkte jag trycka ett monogram som jag har gjort, på strandgrått (tror jag färgen hette) papper och fästa med häftkuddar på den mörkblå. och så en silver tråd i kanten.
    Insidan med infon tänkte jag trycka på det strandgråa pappret oxå ev bränna även detta i kanterna. Sen skulle jag vilja ha ett tryck på andra sidan med någon text som man embossar i silver. Såg på format, tror jag det var, på mässan en stor stämpel med text om kärlek och massa olika definition typ :)

    Ungefär så har jag tänkt mig iaf... :D

    Ditt låter kanonfint!

    Har inte tänkt så mycket på festprogrammen ännu mer än att det ska vara samma papper... :)

Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 3