• S-T

    Polyamorösa brudar?

    Hejsan

    Finns det några polyamorösa brudar här? Dvs. någon som ska gifta sig, men har mer än en parner (är kär i mer än en person)?

    Jag har fästman och flickvän och känner mig lite ensam...

  • Svar på tråden Polyamorösa brudar?
  • Brud_08

    Duchess:

    bra fråga!!

    haha... såg inte att du hann føre

  • S-T

    Anledningen till att vi har förlovat oss är för att vi har nått det stadiet i vår relation. Relationen med henne är fortfarande rätt "färsk". Jag tänker mig att i framtiden kommer jag att fria till henne, när jag känner att hennes och min relation nått till det djupet. Det samma gäller för henne och min fästman. Det är tre olika relationer (jag och hon, hon och min fästman, jag och fästmannen), samt en "grupprelation".

    Jag är lite rädd att det ska bli en "vi och du" känsla, men vi jobbar på att undvika det.

    Jag vill gärna gifta mig med henne... det är så synd att månggifte är förbjudet i Sverige! Det får bli en privat ceremoni, och så fixa allt lagligt så att vi blir "gifta utan att vara gifta" - if that makes sense. ;)

  • Lindblomman

    Oj.... vilket liv. Nu menar jag absolut inget negativt TS, inte dömande på något sätt. Men oj... så annorlunda från hur jag lever. Spännande att höra att det finns de som lever så här. Jag önskar er all lycka!

  • Nickedockan

    Jag måste också säga att det är spännande att läsa. Det är så bra att vi människors olikheter kommer fram, det finns så många olika sätt att leva på, och inget är bättre eller mer värt än något annat. Leve kärleken!

  • S-T

    Jag tycker det är så spännande att läsa om "vanliga liv" - även om jag måste säga att de skrämmer mig! För mig skulle att leva ett sådant liv vara... stagnerat, trångt, fängslande... Å andra sidan skulle någon annan vara rädd för att leva det liv jag lever.

    Det är kul att vi är så annorlunda! :D

  • Bridzi

    S-T
    men, jag bara vill fråga...
    Hur blir detta på bröllopet? Och hur tas detta emot av era familjer?

  • Brud_08

    S-T:

    Vårat ''vanliga liv'' skulle du kænna vore trångt och fængslande men det førstår jag inte riktigt.

    Så som du førklarade det i børjan av tråden lever du æven i ett sk monogamt førhållande fast førhållandet består av fler æn två personer.

    Tre personer i ett førhållande tycker jag låter mer trångt æn två personer...

  • jocelyn

    Alltså...jag hör dig när du säger att du är poly men jag fattar inte varför du petar in detta med att "vanliga liv" måste vara [citat] stagnerat, trångt, fänglsande [slutcitat]. Det är som att gå till motattack utan att ha en anledning. Om du inte känner dig hotad av oss "vanliga" finns där väl ingen anledning att häva ut dessa ord.

    I övrigt säger jag som de andra; så länge du mår bra och ingen skadas av det... go 4 it.

  • S-T

    Jag ber om ursäkt om jag verkat attackera någon med mitt inlägg. Det var inte min mening. Jag försökte förklara mina tankar kring det vanliga "svenssonlivet", men misslyckades kanske.

    För mig är ett förhållande med flera personer mer variation, mer tankar, mer åsikter, mer känslor. Å andra sidan förstår jag att inte alla håller med mig här, och jag har inget emot det, lika lite som ni verkar ha något emot att jag är poly. Alla gör det de vill och gillar :)

    Hemskt ledsen och förlåt om jag upprörde någon.

    **

    Bridzi:

    För tillfället känner våra föräldrar inte till detta, även om min mor vet att jag är dels bisexuell och att jag har haft flera partners samtdigit tidigare. Jag har pratat med henne om polygami och öppna förhållanden och bisexualitet (vilken hon tror ska "gå över"), och har med hennes reaktioner på dessa områden valt att inte berätta det för henne ännu. Min mor är också väldigt konservativ och min släkt är ännu mer konservativa så det får komma pö om pö...

  • möhippis

    Jag är också nyfiken..

    Men då kan väl inte er flickvän komma på ert bröllop? Eller hur löser ni det?

Svar på tråden Polyamorösa brudar?