• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • drömbrud

    Visaprint.. Där kan man beställa allt klart va?

    Har vart inne och kikat.. Kommer bara inte ihåg webadressen..

    Har dem i brunt och rosa?

  • Mysan98

    Har suttit en stund och funderat på vad våra ringar kostade.... Tror att de kostade ca 11000:- tillsammans men det kan ha varit något mindre också. Kommer inte riktigt ihåg för vi har ju ändå varit förlovade i över 2 år och priset var inte då så himla viktigt heller. Vi tyckte att det var viktigare att hitta ringar som vi ville ha på våra fingrar resten av våra liv :)

  • Mysan98

    Coornet: Berätta, hur ser de ut? Blir ju jätte nyfiken på vad du har hittat för fint.

  • June20

    Min förlovningsrin kostade 3998kr plus lite försäkring också på 2 år(man kan sen uppgradera den vartefter rätt billigt). Hitta den otroligt nog på Guldfynd trotts att jag inte är speciellt förtjust i den "vanliga" smaken. Den är i gult guld med 6 små briljanter och 4 st prinsesser.
    Min ovanliga smak kommer fram när jag ska införskaffa min vigselring sen senare. En enkel ring med en dropformad diamant och den kommer ev gå på 13000 om ja får "rätt" pris på "rätt" butik. Alla andra säger hela tiden 40-50 000 för den! Men sen så har dem tydligen värsta transport kostnader samt design priser. denna butiken köper direkt från någon grossist.
    M2bs ring kostade mellan 2900-3500 beroende på vem man gick till. Sen hittade jag den på en butik som hade 20% rea så ja fick en rejäl rabatt förutom att dem redan innan den hade rätt lågt pris för den! Så jag hamnade på 2400 i slutändan.
    "Kantig" form i rött guld med ett vit band runt om på mitten. Han har också lite udda smak.

    Bild på dem finns här: eltabu.org/sam/rings.jpg

  • Pumpkin

    June20
    Har du nån koll på kvaliteten på stenarna i din ring?

  • Coornet

    Har bara hittat en ring som vi gillar så kommer antagligen bara ha en.. men den vi hittat är en platt, rätt smal ring..

    Den är randig.
    Rött guld, vit guld och rött guld igen..

    Är inte så farligt dyra.. 2500kr styck. Det går att få med stenar på oxå.. så om vi bara ska ha en ring så funderar vi på att bara lägga till stenar på min inför bröllopet sen..

    Det är en rätt vanlig ring som finns i de flesta butiker men hittade den väldigt billigt i Norrköping..

  • Coornet

    June:

    Vi ska ha nästan likadana ringar som den din m2b har på bilden. Inte exakt men nästan ! Jag tycker de är superfina !

  • MrsNyberg2B

    Våra ringar var inte så dyra alls... Nu var det iofs inte jag som betalade, så den exakta summan vet jag inte, men 3500 för båda är nog ungefär. Det är två släta bara, väldigt neutrala - allt för att lägga krutet på vigselringen :D

  • June20

    MsNordqvist

    Den har VS stenar och den är på 0.17c totalt. briljanterna är rätt små men prinssesserna är väl "lagom" små/medium.
    Nästa ring kommer antagligen ha minst 0.50c(ev mera) eftersom den ska vara en droppe så formen syns ordentligt. Den kommer antagligen också ha VS då.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!