• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Brud 2008

    Snygga ringar...
    Och vad trodde han att de skulle kosta egentligen om han tyckte att det var dyrt :D

  • Pumpkin

    Han hade uppenbarligen tänkt sig en diamantring från Guldfynd för 2000kr max - med dålig kvalitet

  • Brud 2008

    Jag förstår att du blir irriterad, ringarna ska man ju förhoppningsvis ha hela livet och datorn bara några år :)

  • Pumpkin

    Ja men faktiskt! Visst, vi skulle kunna köpa ett par billiga ringar - men kommer dom att hålla lika länge som en med lite bättre kvalitet? Troligtvis inte! Och förlovningsringen ska man ju faktiskt förhoppningsvis ha resten av sitt liv, då blir inte dagspriset särskilt högt.

    Haha, fast fram tills igår så trodde min sambo att man bara hade förlovningsringen tills man gifte sig och då bytte ut den mot vigselring - "För min bror har faktiskt bara en ring på fingret trots att han är gift"
    Så jag fick förklara för honom att tjejer alltid har sin förlovningsring och sen en till vigselring och att killen oftast gör om sin förlovningsring till vigselring - men att även killar kan ha två ringar. "Så du förstår lilla gubben, förlovningsringen har man faktiskt resten av livet"

  • Pumpkin

    Nu vill han veta vad alla andra lägger på förlovningsringar - så låt höra nu brudar! (Och ta i! )

  • Jenny_Åland

    Förstod han inte att det var samma ring. Vad trodde han hände med förlovningsringen? Trodde han att man tog av sig den för att aldrig använda den igen då eller? Ja se killar hihi :D

  • Jenny_Åland

    Vi har inte tittat på förlovningsringar än.. Men jag vet att jag vill ha en slät vitguldsring. Min blivande vill troligtvis också ha en ring utan stenar. Sen tar vi i mer på vigselringarna. Då ska det vara flera diamanter :D

  • Pumpkin

    Ja tydligen så trodde han att man slängde iväg förlovningsringen när man gifte sig

    Jag vill ha typ en-tre stenar i förlovningsringen och sen en alliansring som vigselring.

  • drömbrud

    va gulligt!! Hahah!
    Fin fin ring!

    Våra förlovningsringar kosar 7.100 styck..

    Så de blir ca. 14.000:-.
    Ve bara inte om jag ska ta dem, de finns likadana sarlingsringar för 4.000 kronor...

    Hmm.. Då blir de lite krånhgligare med vigselringen.

    Hmm..

  • drömbrud

    Kan förklara att min vigselring ska vara samma som förlovningsringen, fast i vittguld och sedan några stora prinsess diamanter i. På det stället där förlovningsringarna kostar 7.100 kan man oxå designa sin egen ring.. Alltså vigselringen efter mina önskemål.

    Men om ja beställer via vigselbtiken måste jag först beställa förlovningsringar i röttguld. Och sedan när de e dags samma ring i vitt guld och sedan gåoch lämna in dem hos en guldsmed dom sätter ner diamanterna...

    Fast de lär ja nog tjäna på..

    Krångel..!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!