• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Brud 2008

    Jag tycker att ni ska köra som ni tänkte först. Det känns som att ni borde vara mer utvilade på bröllopet då om ni inte har fest kvällen innan :) Och så kan ni sova länge på lördagen som du sa...

  • Coornet

    BÅda förslagen är bra på sitt sätt. Jag hade gärna haft en grillfest kvällen innan för mina gäster som kommer långt men eftersom vi oxå gifter 080808 så kanske det blir svårt.. kvällen innan är en torsdag.. men men..

  • MrsNyberg2B

    ...å så får ni hela lördagförmiddagen för er själva, vilket ju kan vara bra, om man på natten är trött så man inte orkar "fullborda äktenskapet" ;)

  • MrsNyberg2B

    Men förstå ändå vad fint det vore med ett vinterbröllop... (jag vet ju att ni är några som redan insett det...) Såg just en bild på en kyrka i snölandskap.. Man kanske kan ha två bröllop - ett på vintern (och därmed ha hela norrländska släkten där) och ett på försommaren (för alla längre ner i sverige..) *försöker desperat komma på en jättesmidig lösning samt komma överrens med mina åsikter*

  • Jenny_Åland

    Ja. Det blir nog bäst med bröllop på fredagen och grillfest dagen efter. Vi kommer troligtvis att vara trötta på lördagen och vila sova länge så kan vi börja grillfesten vid 17 eller 18-tiden.

    Har ni tänkt på att det bara är ett par månader kvar av detta året...sen är det 2007 och då är det bara ett år kvar :) Tiden går ganska fort ändå ;)

  • Pumpkin

    MrsNyberg2B
    Ja, jag har redan insett det Det som du föreslår är ju inte helt tokigt, ni kan ju gifta er på vintern, och sen ha en välsignelse över bröllopet på försommaren?

    Själv sitter jag och tittar på förlovningsringar och har hittat ett helt underbart par på vigselbutiken.se

  • Jenny_Åland

    Mrs Nyberg2B

    Det är mysigt med vinterbröllop. Tänk på den stämningsfulla belysningen. Man kan ha marschaller utanför kyrkan och festsalen. Åka släde eller häst och vagn till festlokalen med en fackla i handen. Bjuda på något varmt som brudskål. T.ex. varm choklad eller vad man tycker om. Finns härlig duncape eller kappa att ha på sig utomhus. Man kan göra islyktor utanför festsalen.

  • drömbrud

    Nrnodqvist

    Vilken ring är det du vill ha från vigselbutiken??
    Jag tror att vi ska beställa förlovningsringar därifrån, me att vi gåt til en guldsmed och testar sharlingsringar och bestämme vilken man vill ha där. Lättare att bestämma om man ser dem på fingret.

  • drömbrud

    MsNordqvist *

    Visst skrev jag ditt nickname fint!
    Lite halt på tangentbordet...

  • Pumpkin

    Jag&Du

    Väldigt snyggt stavat
    Ringarna jag förälskat mig i heter Selective, (B)7541V, dom står som vigselringar (bara för att jag vill ha förlovningsring med sten i ).

    Men just nu vill jag mest slå ihjäl min käre sambo, han sitter nämligen och gnäller om vad dyrt det blir med ringar - men ändå så tänker han köpa en ny laptop nästa månad som kostar X antal tusen mer!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!