• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Jenny_Åland

    En sak har jag funderat på.. Om man gifter sig på en fredag och vill fira hela helgen vad gör man de andra dagarna? Vi hade tänkt ha brunch för släkten på söndagen, men vad ska vi göra på lördagen? Bjuda på grillkväll hemma, kvällsfika eller vad?

  • Snart_FruL

    Hmm bra fråga...

    Jag trodde att de som firade hela helgerna brukade börja med en sammankomst på fredagskvällen, bröllopet på lördag och sen brunch på söndag.

    Vad skulle du vilja göra?

  • Pumpkin

    Jenny_Åland

    Precis som Snart_FruL skriver så är det ju vanligast att man har en liten sammankomst på fredagen, bröllop på lördagen och brunch på söndagen...

  • Jenny_Åland

    Så kan man ju också göra. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tänkt mig. Hade varit kul med en mer avslappnad tillställning som inte kräver lika stor planering.. Kanske vi skulle satsa på grillkväll då :)

  • Jenny_Åland

    En sammankomst dagen före är också en bra idé förstås. Så hinner man träffa de som kommer långt ifrån lite före :)

  • Pumpkin

    Tjohej, nu har jag suttit och gjort research inför nyår heeela dagen!

  • Jenny_Åland

    Nu blev jag väldigt kluven.. Vad är egentligen bäst? Att ha en sammankomst på fredagen, bröllopet på lördagen och brunch på söndag? eller att ha bröllopet på fredagen, en sammankomst på lördag kväll och brunch på söndag?

    Om vi har en grillfest på fredagen blir det kanske stressigt eftersom vi ska förbereda inför bröllopet också. Gifter vi oss på lördagen lär vi vara så trötta att vi inte orkar bjuda på brunch nästa dag. Då har vi brunchen hemma hos mamma i så fall för att slippa ordna nåt själva.

    Tanken med bröllop på fredagen var att vi skulle kunna vila ut längre på lördagen och ha en grillfest på kvällen och bjuda på brunch på söndagen.

  • Pumpkin

    Jag tycker att ni kan göra precis som NI vill, det NI tycker är bäst.

    Visst, det är vanligast att man har sammankomst-bröllop-brunch, men det är ju inget som säger att man inte skulle kunna ha som ni tänkt er - så kör på det!

  • Jenny_Åland

    Då kör vi på bröllop 080808 då, så får vi det häftiga datumet och kan bjuda på grillfest och brunch hemma sen ;)

    Jag har fått lite idéer till grillfesten nu också som passar in i vårt 50-talstema :D

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!