• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • June20

    Jag har tänkt såhär.....vi vill inte riskera nåt med väder el vind så vi gör såna planer att vi inte åker häst o vagn(kostar för mycket också enligt vår budget) o andra såna utomhusaktiviterer el sermonier kommer ej att ské utomhus. Vi tar det säkra före det halv osäkra.

  • Mysan98

    Nä jag har inte kommit så långt ännu att jag har funderat på någon plan B och C om det inte skulle finnas någon snö (vilket jag självklart vill ha i januari) Men självklart måste man ha med sånt i åtanke när man plannerar snöbollskrig eller snöänglar :)

  • Brud 2008

    Vi har inte heller kommit så långt som till extraplaner, vi är inte ens klara med plan A :) Men jag tror inte att vi kommer ha så mycket aktiviteter som är beroende av vädret...

  • InaHjärtarAdam

    vårt val av lokal sket sej för att det inte finns nån handikapptoalett där. så jävla synd alltså. men så fort jag kommer ner till gbg nästa gång ska jag gå å kolla för säkerhets skull hur det ser ut där, ifall det är så att toelatten ändå är stor. då kan ju min pappa få hjälp med att gå på toa så länge det inte är för trångt.
    håller tummarna för jag har verkligen blivit kär i kyrkan vi har valt. vill inte behöva byta den nu när jag är så nöjd. den är från medeltiden o allt och sååå fin!

  • Pumpkin

    Halloy tjejer!

    Nu är jag hemkommen från semestern, och det är sååå skönt att vara hemma bland sina egna saker igen!

    Såg att det diskuterades bröllopstidningar för några sidor sen och måste bara skryta med att jag har en hel pappkasse med bröllopstidningar som jag fick av min moster i början av semestern -har knappt hunnit bläddra igenom nån av dom än

    snitte
    Vad gäller regn osv så har jag än så länge bestämt mig för att inte oroa mig. Regn hör liksom svensk sommar till och vill det regna så kommer det att regna - då får man göra det bästa av det hela. Sen sägs det ju att regn i brudens slöja ger ett lyckligt äktenskap

    InaHjärtarAdam
    Vilken kyrka har ni valt?

    Alltså nu när vi varit ute och åkt i Sverige hela semestern så har man ju hittat ungefär 3248421 stycken kyrkor som man bara MÅSTE gifta sig i!

  • InaHjärtarAdam

    MsNordqvist:

    vi har valt bergums kyrka. men vi kanske måste ändra dom planerna ifall festlokalen vi tänkte inte går att vara i. då blir det antagligen för långt mellan kyrka och festlokal. men det här är något vi klurar lite på fram och tillbaka, vi måste ju inte bestämma oss förrän till jul ungefär, då det är ca ett år kvar.

  • Mysan98

    MsNordqvist välkommen hem!!! En hel kasse med bröllopstidningar låter ju inte helt fel förstås :D Själv blidde det två nya fast den ena tidningen var inte så himla bra - i alla fall inte det här numret.

  • Pumpkin

    InaHjärtarAdam
    Känner inte till den kyrkan, ligger den i centrala Gbg eller? Hur långt kan ni tänka er att ha mellan festlokal och kyrka då?

    Mysan98
    Tack! Nej, inte helt fel med en hel kasse, ska bli mycket intressant att verkligen hugga in på informationen. Det enda negativa är att jag inte får klippa i tidningarna eftersom moster vill ha dom kvar som minne, så jag får skriva ner sidreferenser istället. Men det går ju det med

  • Mysan98

    Ah oki.. Bara till låns alltså. Nåja men det duger ju som idéspruta ändå - lånad tidning eller inte.

    En helt annan fundering... (Vi har säkert dryftat det tidigare, men min hjärna har fortfarande semester) Ska ni, och i sånt fall var ska ni åka på bröllopsresa? Jag och min söta älskling håller på och funderar och har egentligen flera idéer. Vet inte vad jag helst vill få ut av min bröllopsresa och vad jag vill komma ihåg den som (mer än en massa gos och kärlek förstås). Hur har ni resonerat - eller har ni ens funderat på det?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!