• helmina

    Kungälv med omnejd 2007

    Undrar om det finns fler som gifter sig i Kungälvs området 2007.

  • Svar på tråden Kungälv med omnejd 2007
  • Fru The

    Vi har kommit långt.. Bokat mycket och är färdig med budgeten.. nästan i alla fall.. Alla utgifter är ju lite rörliga tills dess man betalat.

    Vi bokade i måndags bröllopsnatten på Fars Hatt. Vi ska ha deras juniorsvit. Jättefin men jacuzzi. Det låter väl lyx? Det ingår badrockar, badskum, fruktkorg och var sin flaska bordsvatten... Ska själva se till att få dit lite bubbel och choklad och kanske nån snitt också..

    Nån som har bra förslag på snittar förresten?

  • Vi två -07

    Är det någon som vet en bra lokal i Kungälv eller Ale. Helst ska det finnas möjlighet till boende i närheten. Vi kommer ha många gäster från Småland som måste övernatta någonstans.

  • helmina

    Vi två - 07

    Vi bokade skräddarön, där kan man även boka stugor för långväga gäster. Problemet för oss är dock att vi inte kommer in förrän samma dag eftersom dom har midsommarfest dagen innan. Annars hade den varit super. www.skraddaron.se

  • Vi två -07

    helmina

    Tack för tipset. Verkar jättebra, precis i vår smak. Vi vill helst gifta oss på Marstrand men det blir för dyrt.

  • Millemill

    Hej på er "Kungälsvsbrudar"

    Vad kul med en Kungälvstråd! Tyvärr så fanns det ingen sådan här tråd när jag behövde den (undrar varför jag inte startade en...?)
    Jag har precis nyligen gift mig i Säve kyrka - 1/7 för att vara exakt - och vi gjorde oss i ordnig och köpte våra blommor i Kungälv. Även udnerkläder hos allas vår underbara Carola i hennes butik!

    Fast jag tänkte att jag kanske kan få skriva lite här i alla fall... ni kanske behöver en som är bortanför bröllopsstressen? Bara att fråga om ni vill

    Vi var såååå nöjda med vår dag och allt planerande känns som det har blivit betalt 10 gånger om! Klännig, frisyr, sminkning och blommorna blev så himla fint!
    Jag kan varmt rekomendera dem ställen vi anlitat till alla andra och veta att ni blir nöjda - dem är så himla duktiga!
    # Salong Cami - Ytterbyvägen
    # Bodyshop - (Kicki) Västra Gatan
    # Vita fläckens blommor -(Ann-Sofi) Vita Fläcken
    # Carola´s - Västra Gatan
    # Älvfoto - Älvängen

    Ha det gott!

  • Vi två -07

    Millemill

    Tack för alla värdefulla tips. Det är svårt att veta vilka som är bra. Vi planerar också att anlita Älvfoto.

  • helmina

    kul med lite tips från en som är på andra sidan ;) Tack. Ska också prata med bodyshop

  • Fru The

    Millemill

    Har du några kort på dig på nätet så man kan få se resultatet av deras arbete?

    Hur kom det sig att ni bestämde er för Vita Fläckens blommor? Vad det sminkning på Body Shop? Vad förväntade du dig och vad tyckte du om resultatet?

  • Strandkarr

    Om någon är intresserad så gör jag billiga akrylnaglar. Finns i Stenungsund, kan också vara hemma hos er i Kungälvsområdet.
    Besök gärna min hemisda:
    www.strandkarr.com/ringsandthings
    där finns även bilder på ringar som jag handtillverkar.
    Hälsningar Jennie

  • Fru The

    Hur går der för er Kungälvsbor? Har ni tagit semester eller?

Svar på tråden Kungälv med omnejd 2007