• Jeny

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • TokMaijan

    Riesling kan jag tycka är ett säkert kort, det finns ju hur mkt som helst i vindjungeln men vet man inte vad man söker är det svårt.
    Mitt förslag är att köp hem nåt av vinerna o prova hemma. Smaka o känn...prova gärna med likande mat för det gör vinet mer rättvisa.
    Visa viner är bara inte sällskapsviner...usch svårt att förlöara, jag är definitivt INTE en expert...:D

  • tårtsmulan

    Alla tips är hjärtligt välkomna Tokmaja Hade inte förväntat mig att du skulle kunna komma med förslag så här på direkten

  • onsdag i oktober

    Tokmaja du verkar ha stenkoll på viner. Jag som inte dricker vin (gillar inte smaken) blir tom lite sugen.

  • TokMaijan

    glad att kunna hjälpa o eftersom vin är min passion blr jag så exalterad när nån frågar...
    ska ni handla vinet själv?

    onsdag - det var en konst för mig att lära mig dricka vin...

  • tårtsmulan

    Ja Tokmaja, vi tänkte åka över till Tyskland och inhandla vin, öl och övrig alkohol någon gång under hösten.

  • TokMaijan

    på bordershop? jag vet inte deras utbud dock...man kanske kan kolla på nätet.

  • onsdag i oktober

    Är lite leden idag. Detta kommer att bli långt

    Har berättat tidigare att min närmsta vän - M- inte kommer till bröllopet. Träffade tre av mina vänner idag. M tog upp idag igen att eftersom hon inte var bjuden på bröllopet var hennes åsikter inte viktiga på möhippan. Blev så arg och ledsen. Har ju förklarat vår tanke med bröllopet 100 gånger. Alla är bjudna på vårt bröllop = vigseln. Vi kommer att äta middag efteråt med familjen. Festligheter för vänner i annan form när allt lugnat ner sig.

    Betonade riktigt idag. Men M DU ÄR BJUDEN PÅ BRÖLLOPET. Bara för att mitt bröllop inte är som ditt innebär det inte att jag eller ni som vänner är mindre värda än de var på ditt traditionella bröllop.

    Tänk om de man trodde var ens närmsta vänner istället kunder glädjas med oss. Känns precis om att det är ett offer att "bara" gå på en vigsel när de inte får något för det = en fest. Buuu, nu är jag egoistisk men också trött på alla kommentarer.

  • Jeny

    Bordershops hela sortiment går att hitta på nätet, tror man går in via Scanlines

    Tårtsmulan: beställde ni tårta för exakt så många gäster som ni är eller ni la på lite extra?

  • Jeny

    onsdag: va störigt att din kompis inte bara kan glädja sig åt er och respektera det ni vill. sånt kan förstöra mycket även om man försöker att inte bry sig

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??