• Jeny

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • brud 11/11

    Onsdag, tack!
    Jag mailar dig sen med mina åsikter o mina förslag på löften.. så kan du tycka till... gör det förhoppningsvis under dagen..

    Nu börjar det rassla till med svar på komma eller inte komma på vårt bröllop... såå himla KUL! Nu börjar det kännas för mig med att det e sant! Det ska verkligen bli bröllop med min drömmars man!

    Tårta..... har någon bestämt vad det ska vara för smaker? Tips?

  • tårtsmulan

    Tack Onsdag

    Brud 11/11: Vad hade ni tänkt er för typ av tårta? Tradtonell gräddtårta eller något annat? V har beställt från Ultmate cake och de använder ngen grädde alls, utan vår kommer bestå av choklad och apelsnbottnar med en halloncreme emellan. Tårtan täcks sedan av frostng (en slags smörcreme) och kommer dessutom ha dekoration av sugerpaste. Det låter kanske lte konstgt men jag lovar att det var supergott och jag tror att det kommer bli fint också.

  • Åre bruden 07

    Är det ngn mer än jag som vill börja planera nästa träff

  • brud 11/11

    tårtsmulan..

    hmm jag vet inte vad jag vill ha, jag ÄLSKAR ju prinsesstårta men det känns lite "B" så det får bli något åt det hållet men ändå inte.. vill ha med något typ skogsbärsmousse o sen vit marsipan med vinröda rosor eller kallor...sen e jag lite inne på en fyrkantig tårta....

  • chai

    Vi ska ha prinsesstårtor, från ett bageri i lund som inte har lika mycket grädde i sina som de flesta andra... ska inte vara i våningar eller bröllopsdelkorerade heller, men vi ska ha röd (mörkröd om det går) marsipan och jag ska fråga om man kan byta ut rosorna mot kallor i marsipan...

    Åre
    Jag är på!!! när ska vi fika?

  • tårtsmulan

    brud 11/11:

    Man kan ju alltd lyxa tll en prnsesstårta lte och ha ett par olka moussesmaker stället för det vanlga. Jag är ju svag för choklad så jag hade velat prova vit chokladmousse kombination med t.ex hallonmousse. Vi kommer också ha fyrkantiga tårtor.

    PS Tack för att du hjälper tll i mitt sökande av Hjärtelycka, men jag har fått en känsla av att hon kanske inte vill svara.

  • tårtsmulan

    Min dator tycks tappa de flesta i:na för tillfället , hoppas att ni förstod vad jag skrev ändå.

  • TokMaijan

    Årebruden: Jag vill oxå planera nästa dejt...det e så looligt alltid!

    Jag har ingen aning om vad vi ska ha förs tårta men är lite inne på en chokladtårta som ska vara hjärtformad o sen ska ha fler mindre hjärtan efter sig på ett brett sidenband. Tårtsan ska vara
    prydd med en lilja av nåt slag, vit i alla fall...vi har det lite dåligt med konditirier här i stan som göt något utöver det vanliga...ska kolla i Helsingborg...

  • TokMaijan

    nu struntar jag i den restaurang vi hade tänkt från början och har pratat med två andra alternativ idag...ooooh att folk ska slösa med min dyrbara tid..speciellt när vi sagt att vi vill ha ut våra inbjudningar nu i augusti!!! Så tråkigt för den lokalen hade vart helt fantastisk men jag har hittat en annan go lokal...vid havet den med!!!

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??