• Jeny

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • Jeny

    som du såg i min ändring så menade jag smycken överhuvudtaget, alltså halsband, örhängen och armband
    Ska nog göra mina egna

  • Brud nyårsafton 06!!

    När vi träffades så pratade vi om vigselprogram (blandat med MYCKET annat!!) och jag söker en av de psalmer vi pratade om. Den som var relativt ny. Vart kan jag hitta den, för just nu så har jag letat mig sönder och samman!!!! Sliter mitt hår!!!

    Någon kanske kan lägga upp texten här?!!

    Hjälp!!!

  • Jeny

    jag gör ju egna ljuslyktor med vinrött mönster, ca 40 st. vet ju bara inte vad man ska göra med så många sen, tror ni man kan sälja det här på BT?

  • tårtsmulan

    Här kommer den

    "På bröllopsdagen ber vi"
    Text: Christina Lövestam
    Musik: Svensk Folkvisa (1693)

    1.
    På bröllopsdagen ber vi
    till dig som kärlek är.
    Du lever mitt ibland oss
    i glädjen nu och här.
    Vi prisar dig som skapar
    och känner allt som sker.
    Förnyare av livet,
    till dig, vår Gud, vi ber.

    2.
    Om kärlek som får djupna,
    förlåta och förstå,
    om kärlek genom dagar
    då mörkret skall förgå,
    om goda, ljusa dagar
    då lyckan vänligt ler,
    om trohet i vår kärlek,
    till dig, vår Gud, vi ber.

    3.
    Om kärlek och gemenskap
    som rymd och frihet bär,
    om möjlighet att växa
    till dem vi innerst är,
    om hem där barn och vänner
    oss band i livet ger,
    om glädjen i vår kärlek,
    till dig, vår Gud, vi ber.

    4.
    Om kärlek stark som döden
    och liv som föder liv,
    om aktning för varandra
    och nya perspektiv,
    om ömhet från ditt hjärta
    som allt med kärlek ser,
    om godhet i vår kärlek,
    till dig, vår Gud, vi ber.

    (Texten sjungs till samma melodi som psalm 199, "Den blomstertid nu kommer".)

  • TokMaijan

    aha Jeny,
    jag ska ha pärlhalsband och pärlörhängen skulle jag tro...ska inte ha armband eftersom jag vill att fokus i smyckena ska ligga på ringarna så där blir det utan.
    Men man e ju inte sämre än att man kan ändra sig *fniss*

    Jag e lite fundersam över mitt hår...ska man köpa sig en peruk kanske??

    Jag vill ha en dramatisk look eftersom jag är dramaqueen...jag vet att jag ska ha en sotad makeup.

  • Jeny

    mitt hår vill jag gärna ha halvt uppsatt och halvt nedsläppt och lite lockigt så det får väl bli en del löshår. men om jag har allt uppsatt för stramt så känner jag knappt igen mig själv...

  • tårtsmulan

    Jeny:

    Du kan väl alltid försöka sälja dem efter bröllopet. Vinrött verkar ju vara en populär färg

    Vad gäller smycken tror jag att jag "endast kommer att ha örhängen samt ringarna. Velar huruvida jag ska ha min tiara eller ej, och slöja eller ej för den delen med. Kommer någon av er andra ha slöja?

  • Jeny

    jag ska inte ha slöja.
    i smycken tänkte jag ha vitt eller champagnefärgat pärlhalsband och örhängen, som jag som sagt gör själv

  • TokMaijan

    Jeny - man kan ju alltid prova att sälja, tror inte att det ska vara ett problem juh...

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??