• Jeny

vinterbrudar i Skåne som vill fika??

ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

• Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • onsdag i oktober

Prästen ringde idag. Ska träffas på onsdag. Undrar om det är enda träffen man "får". Måste snabba oss och skriva ihop ett preliminärt vigselprogramm som vi kan prata utifrån.

Ska fråga om hon går in med oss eller står i kyrkan först. Ska kolla om det är ok med dikten före ingång. Berätta om fotografen som ska vara med. Punkterna i vigselprogrammet.
    Har ni tips på något vi inte får glömma?

• TokMaijan

Verkar som du har bra koll på läget tjejen...:)
    mina frågor till prästen blir:
    psalmer
    in o ut march procedur
    ordning på brudfölje
    dikten idén
    oxå fråga prästen om man ska öva ingång med brudfölje...

det var vad jag tror att jag kommer att fråga vår prälle när vi väl får en sån...känns som tjugohundra-aldrig vi ska gifta oss...så långt bort...men ändå nära...

• Jeny

hur ska ni göra med ris od? ska ni dela ut till gästerna eller ni förväntar er att de tar med? läste nånstans att det är lite krystat att dela ut det, har inte tänkt så innan.
    själv har jag fubnderat på de hjärtformade grynen på Calligraphen. tycker de är så söta...

• TokMaijan

min tanke var ju att dela ut...fast det ligger kanske nåt i det du sa...men om jag känner mina vänner så har de glömt att ta med sånt :D

• Jeny

det tror jag med. + att jag tycker det är fint att dela ut det i små påsar eller nåt. funderar på antingen små vita askar med våra namn på och ett vinrött band, eller små vinröda tygpåsar

Vad ska du ha för något? vanligt ris elelr>?

• TokMaijan

jag ska ha konfetti av nåt slag, inte ris...

• chai

Åre bruden 07
    Jag har ingen bild på klänningen än, men behöver fixa en för att kunna visa frissan om ett par veckor, så det kommer en så småningom...

Idag har jag dubbelkollat vigsellokalen... som tur är så var allt som vi sagt innan, så vi behöver inte ringa runt och jaga ny lokal där i alla fall...

• onsdag i oktober

Vi tänkte dela ut konfetti. Vaktmästaren så uttryckligen ifrån att vi ej skulle använda ris. Caligraphens är jättefina och smälter dessutom av sig själv

• Åre bruden 07

Vad har du för mail onsdag i oktober ?

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??