• dahlis

    Kristianstadbrudar - ny tråd igen...

    Jaha, så blev det en ny tråd igen....

  • Svar på tråden Kristianstadbrudar - ny tråd igen...
  • Eruraina

    Ja, bröllopet i lördags var kanon trevligt..solen sken hela dagen, vilket var toppen.=)

    Först hade de registrering av partnerskap. Var ganska tråkigt för hon som"vigde" dem bara sa rakt upp och ner att nu ingår ni partnerskap.. och så fick de säga ja till varndra och byta ringar.=)

    Efter det skulle de få välsignelsen i kyrkan. Det fungera precis som vid vanligt bröllop...de gick in under en march. prästen pratade lite med dem om kärlek och så läste deras kompis upp en dikt och så sjöng vi en psalm och sen bad vi fader vår och så själva välsignelsen och sen gick de ut till en march igen.

    Efter det blev det god mat, kaffe och tårta.. =)

  • Paulinas

    Ja 3000:- är ju ett kalaspris! Kan säkert bli jättebra. :)

  • Eruraina

    Paulinas :

    Förstår det blir jobbigt och köra fram ochb tillbaka..

    Är hemma hela dagen idag, så om du vill och har tid får du gärna titta in på en fika! =)

    Sista veckan nu..hur känns det. 6dagar kvar?

    Jag lär ha lite längre, för hon som skall sy min bor i Nässjö... men min syster och hennes fru, får man ju säga nu.. känns konstigt, men amn vänjer sig.. Åker ju upp ganska ofta och det är bara till och att jag följer med de upp.

  • Eruraina

    Paulinas :

    Ja,verkligen.. räknar med att hon tar 1500kr för sy den. tyget går kanske mellan 500-1000kr..beroende på hur mycket man behöver och vilket man tar och sen lite dekorations-saker på 500kr.

  • Min-Ah

    Hej, tjejer!

    Nu hittade jag er!
    Var först inne på din nya Kristianstadstråd, Eruraina!

    Skall läsa igenom era nya inlägg lite senare.
    Måste fixa lite kvällskäk nu! Hög tid, haha!!

  • caja

    Nu har jag lyckats hitta hit jag oxå. :)

    Allt typ bra här.. fick idag reda på att min far liger inlagd för något med hjärtat.. ah, dessa stresspellar, man blir ju så trött!! Hur som verkade det vara under kontroll nu, så det är ju skönt det.

  • caja

    Magnus brud

    Ja det var ett tag sen vi hördes nu. Korten ja, ja.. vad ska man säga.. man ser ju ut som man gör, inte mycket man kan göra åt det. ;) Men hade fått ett i fel färg, så det skulle Lisa maila fotografen om, så får vi se om man får ett nytt. Själv då.. blev du nöjd? Har du lyckats hålla dig från att berätta något för Magnus?

  • caja

    Paulinas

    Hej tjejen. Kom på igår när vi körde en städning här att jag fortfarande har dina tidningar!! Tänkte att du kanske ville ha dem för ev sista minuten tips? Skönt att du får klänningen, hoppas det blir lika bra som du tänkt dig, men det är jag säker på att det blir!! Förstår att det börjar bli lite pirrigt nu när det bara är fem dagar kvar.

    Förresten, har du hört något från fotografen än? Tänkte att det börjar ju bli lite tajt med dina bilder snart..

  • Eruraina

    Min-Ah:

    haha, ja jag såg i för middags att den andra var avstängd för svar..så jag fort som bara den och skapa en ny och förs efter kom jag på..kanske någon annan redan gjort det... inte så så smar toch tänka efter men men...

    Vi kan ju använda den, när denna blir avstängd för tråd...=)

    Skall med starx äta..sambon kommer hem om 5min från sin träning..=)

  • Eruraina

    caja:

    Tråkigt och höra med din pappa. Hoppas han snart blir bättre!

Svar på tråden Kristianstadbrudar - ny tråd igen...