• Princessdiamond

    Göteborg (med omnejd) 2006 #4

    hej tjejer..
    vad förvånad jag blev när tråden va avstängd för svar ;)
    här e iaf den nya :D

  • Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #4
  • yrvädret

    Fru O
    Jag ringde dit idag, och de kan inget göra förutom att jobba på. De ligger en månad efter och är kraftigt underbemannade. Det är ju inte bara jag som väntar på att få mitt ärende behandlat Det enda tjejen som jag pratade med kunde göra var att skriva ett meddelande. Jag sa självklart ingenting om att jag bor ihop med någon, utan frågade bara hur jag skulle kunna klara av hyran nästa månad om jag inte får några pengar.
    Fy f-n för att jobba på FK, j-vla hundgöra ochh så får man en massa skit för det av uppretade personer. Men hela institutionen är förlegad - de borde göra om hela systemet!

  • Princessdiamond

    yrvädret

    har du funderat på vad du ska göra till hösten?
    ska du försöka byta jobb?

  • yrvädret

    Princess

    Jag har faktiskt inte orkat tänka på hösten. Jag kommer nog testa att fortsätta ett tag till som lärare. Dels så vet jag inte vad jag vill göra annars och dels känns det lite stressande att ge sig ut i "söka-jobb"-karusellen nu. Jag tänkte försöka jobba som lärare fram till dess att vi fått vårt första barn, sedan får jag se vad jag vill satsa på

  • yrvädret

    Nu har jag varit hos Eva-Marie och provat min klänning Den blir så vacker! Fast när jag stod där i klänningen blev jag jätteyrslig och lomhörd. Höll på att svimma. Antar att det beror på värmen och att jag är otroligt trött.

    Jag har iallafall köpt mig en fin brudväska

  • Princessdiamond

    sucka..
    vill ha allt det där framför mig igen ;)
    samtidigt som det e sååå skönt att det e avklarat..

  • yrvädret

    Jag tycker det ska bli riktigt skönt när vi är man och hustru - jag ser mer fram emot det än någonsin förr. Tänk jag ska bli Tomas fru! Jag har väl omprioriterat mina tankar. Visst det ska bli en rolig fest - men det är inte det primära

    Och för första gången på länge var det jätteroligt att prova brudklänningen! Fast jag vet inte vad jag längtar mest till - vigseln i kyrkan eller bröllopsnatten i Säröhus....

  • Princessdiamond

    fy fan vad löjlig man e..
    här sitter jag och storlipar.. för att man inte får frukost på hotellet!!

    åhh

    vi ska till calofornien mellan tisd och torsd..
    alltså två nätter på hotell..
    pengar jag inte vill lägga eg..
    blir ca 700 spänn per natt..
    inte dyrt, men för mig känns det mycket..
    henri säger att han kan betala.. men det känns inte rätt mot honom..

    det sitter i porerna på mig.. tycker inte om att slösa pengar.. får ångest..

    men nu har det iaf bokats hotell..
    och då får jag veta att det inte ens ingår frukost!
    så jävla värdelöst!
    helt plötsligt känns hotellvistelsen ännu dyrare..
    och det ÄR den ju också, för nu måste vi köpa frukosten utöver allt annat som kostar!
    dessutom älskar jag hotellfrukostar..

    märks det att jag lider av sockerbrist??
    vi har börjat banta nu..
    inge godis och inge alkohol (mkt kalorier i öl också tex) mer än på helgerna..
    och då kunde jag ändå inte hålla mig utan åt ett par rutor 70% choklad förut..
    alltså mörk choklad..

    livet känns skit just nu..

    i-landsproblem huh

  • yrvädret

    Men Gumman! Jag tror du måste släppa lite på dig själv - du håller dig för hårt, har för stora krav på dig själv!
    Henri är din man nu - vill han skämma bort dig och betala för hotellvistelse, låt honom göra det! Och när det gäller frukostar så finns det nog med frukostställen i Californien som kan erbjuda samma som hotellet Dessutom är det faktiskt så att du inte jobbar heltid och omöjligt kan bidra likamycket ekonomiskt som Henri. Men tror du verkligen att han bryr sig? Om det hade varit så viktigt för honom att ni skulle dela exakt lika på allting så skulle han inte gift sig med dig! Han älskar dig för den du är och skiter fullständigt i att han får betala mer för tillfället. Du kommer snart bestämma dig för vad du vill göra och skaffa ett jobb som innebär mer i kassan varje månad - då kan du börja skämma bort honom! Kram på dig!

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #4