• Fru Cinderella

    Linköpingsbrudar (ogifta)

    Jag vet att det har funnits en tråd innan som var Linköpingsfruar. Men den var för de gifta Linkanborna. Så jag tänkte vad sägs om en tråd för oss som ska gifta oss?

    Vilka fler än jag har vi där ute,
    jag vet att jag inte är den ända! :)

  • Svar på tråden Linköpingsbrudar (ogifta)
  • Snifflan

    Idag har vi äntligen fått ordning på våra festprogram. Jag fattar inte hur man kan korrekturläsa 100 gånger och sedan hitta man ändå fel när man skriver ut... Suck.

    Nu kommer jag säkert att hitta fler fel när jag har häftat ihop allt, men då tror jag att jag skiter i det. Hoppas bara att ingen gäst blir sjuk ellet nåt nu.

  • Ancher

    Tack för senast tjejer!! Det var jättetrevligt! :)

    Nu är min examenshögtid avklarad. Puh! Det var lite stressigt där ett tag... Nu är det bara att sikta in sig på bröllopet. Min bästa vän upplyste mig om att det var 2.5 månad kvar till bröllopet, så nu är jag lite stressad! :D

  • Snifflan

    Möhippad!

    De stormade lägenheten igår eftermiddag, band för mina ögon och tog med mig på biltur. Grillning i parken vid Konsert och Kongress, laserdome, bubbelpool, middag och sedan drog vi iväg till killarnas svensexa där de precis hade klätt på min blivande sina gamla syntarkläder (helsvart och stridssele) och ställt honom på scen där han fick köra en massa gamla låtar som han inte sjungit på 15 år (han hade band med en kompis på gymnasiet). Superkul hade vi!

  • tina14jan

    Kul, grattis, då fick du en möhippa.

    Börjar bli lite nervös över min.

    Lycka till nu när ni åker uppåt. Du får ha en helt underbar bröllopsdag, ifall du inte tittar in här mer innan dess.

  • Snifflan

    tina14jan:

    Tackar! (Fast jag kommer nog inte att kunna hålla mig borta härifrån ;)

  • Fru Cinderella

    Någon som vet något om fotografen David Holmström här?

  • Duchess

    Tänkte se om jag kan skaka liv i den här tråden för att få några lokaltips från er som är infödingar.. :)

    Jag är alltså inte från Linöping, men min blivande bor där, och vi kommer också att gifta oss där sommaren 2007. Nu håller vi på att rekognocera lokaler. Två av problemen är att jag just nu bor i Västerbotten (vi kan inte åka och kolla när som helst), och att vi vill ha ett stort bröllop (ca 100 gäster).

    På måndag nästa vecka ska vi kika på Läkarsällskapets lokaler samt Vårdnäs stiftsgård. Är det någon av er som har erfarenheter av dessa två, eller tips på andra lokaler som rymmer runt 100 personer? Vi vill gärna kunna ta med eget vin till maten (och ev också bar), och äta buffé eller någon annan typ av catering till rimligt pris.

    Några tips?

  • Noomi

    Duchess - Har tyvärr ingen erfarenhet av lokalerna, men Cinderella skrev en jättelista på lokaler för några månader sedan. Kanske kan finnas något där som passar om inte de andra funkar.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m1458232.html

    Nästa tisdag (den 27) får ni hålla utkik efter våran förlovningsannons tjejer!! :D

  • tina14jan

    Grattis Noomi, det börjar närma sig.
    Snifflan: på lördag gäller det, nervös?

    Vi har köpt hus, så nu blir det flytt i sommar, har varit lite mycket på sista tiden med skolavslutning, betygssättning och allt.

    Är det nån som är sugen på en träff snart?
    v.27 kanske?

  • Snifflan

    tina14jan:

    Ja, nu börjar det verkligen närma sig. Igår var jag och träffade min frisör här i Ö-vik och idag fick jag en bonusminihippa med middag och lite pyssel med min svägerska, kusin och moster, de som bodde för långt bort för att vara med på min riktiga möhippa i Linköping.

    Hoppas att allt är bra hos er där nere! Här går jag mest och oroar mig över vädret just nu. Prognosen säger skurar på lördag. :(

Svar på tråden Linköpingsbrudar (ogifta)