• Anna32B

    Hur mycket könshår ska man raka?

    Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

    För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

    Tjejer nu är frågan ställd :)

  • Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?
  • CPH

    Gjorde min första riktiga Brassevaxning i lördags. Visst kändes det en del, men oj vad nöjd jag är och kommer definitivt gå dit och göra det igen! Erika på Nybrogatan kan verkligen rekommenderas :D

  • pickolina

    CPH

    Hmmm, blev det inte en massa hår kvar??? Vad betalade du, vilken metod anv hon???

    Vet inte om jag någonsin kommer utsätta mig för den tortyren igen men kul att höra... *s*

    Nej, själva vaxningen var inte tortyren utan efteråt.... :( + att det inte ens blev slätt....

  • CPH

    Picko

    Hon har varit i Ungern och utbildat sig och gör en brasiliansk med flytande vax, alltså inte strips (som hon sa att det gjorde ondare med eftersom man måste gnugga in dem och dra många fler gånger än med flytande). Dessutom öppnade hon hårsäckarna innan med ånga (som när man får ansiktsbeh.)samt hade på någon sorts efterbehandlingslotion. Hon sa att det gör mindre och mindre ont sen för varje gång man går. Det kostade 440 kr och hon tog nog minst 45 minuter på sig. Varför tyckte du det var tortyr efter?

  • CPH

    och nääää jag är helt slät, har inte en massa hår kvar :D

  • pickolina

    Jag blev illröd och svullande upp väldigt mycket och var jätte öm i flera dagar... Usch, det var INTE skönt! Smärtan under behandlingen kan man ju överleva men tiden efter var allt annat än kul... Dessutom blev det inte bra så jag var ändå tvungen att raka, eller gå med en massa strån fånigt uppstickandes överallt.... När jag sedan lät triangeln växa ut igen så tog det många månader innan hårväxten gick tillbaka till det vanliga... Såg skitfult ut...

    Nej det var ingen positiv upplevelse alls för min del....

    Men jag funderar på om man ska vaxa bikinilinjen + lite till och därför är det intressant att höra.. Eftersom det stället/den personen inte kändes så bra om man säger så.... Hon efterbehandlade oxå men det hjälpte ju inte... :(

  • Malin22

    måste få lägga till en lite rolig historia...
    träffade för inte så länge sen en kille som var...tja, rätt så hårig skulle man kunna säga. Det var hår på bröstet, armarna, magen, ja överallt... mörka, grova hårtstrån dessutom, utom kring snoppen! där hade han minsann rakat! såg så roligt ut så jag kunde nästan inte hålla mig för skratt

  • pickolina

    :D

    Ja de flesta som rakar könet och för övrigt är väldigt håriga brukar ju raka/ansa/vaxa andra delar av kroppen oxå... Måste sett lite lustigt ut ja... *s*

  • Dusty angel

    Tjo-hoo! Kanns som om nagon maste skriva har igen. Det ar ju en hel vecka sen sist!

    Jag tillhor de som varken orkar eller vill helraka mig men klipper ned det jattemycket. Men har kommer min nagot banala fraga men andock oerhort viktig!
    Nar jag forsoker klippa ned det runt lapparna *rodnar* sa att saga till typ ingenting, dvs som rakat men anda inte rakat med hyvel, sa kanns det aldrig helt jamt. Det kanns alltid som en sida har mer eller langre har och det gar bara inte att fa perfekt. *arg* Gud sa lojlig jag ar... men ar man perfektionist sa ar man. Tror ni killen marker att det inte ar helt jamt eller nojjar jag i onodan?

    *allt ska man da oroa sig for har i varlden*

  • martinibruden

    killar brukar generellt inte märka små detaljer så du nojar nog i onödan. Jag åkte på en svampinfektion nu senast när jag helraka mig. Tog tablett mot det igår men det svider och kliar fortfarande. Jag är ledsen. Vill så gärna vara slät och killar till lags men så får jag sådant lidande. Inte kul.

  • pickolina

    Dusty angel

    Jag har den perfekta lösningen för dig!
    Gör som jag, använd en hårtrimmer.. :D

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?