• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Mysan98

    För tidigt och för tidigt. Jag anser att man ska göra det som känns rätt. Ibland funkar det att gifta sig tidigt och ibland är det bättre att vänta. Ibland måste man ju chansa och följa sin "gut feeling" Och fungerar inte ett äktenskap så får man ju antingen skilja sig eller satsa på rådgivning. I övrigt visste jag redan när jag såg min karl för första gången att jag skulle gifta mig med honom, men sen har ekonomin varit lite taskig eftersom jag pluggar.

  • Cartesia

    ...fast sen är det bara det att min fruga varit gift en gång tidigare och redan gått igenom en skilsmässa & då tänker man nog lite annorlunda... Jag tycker däremot att det var fullkomligt naturligt att hon skilde sig eftersom hon inte ska leva sitt liv med en kille utan med MIG

  • Pumpkin

    Vad gör ni ikväll brudar?
    Jag är så sjukt uttråkad... Och på så dåligt humör

  • June20

    lillithsmamma:
    Vi kommer att vart ihop "på riktigt" i nästan 3år.

    Ja fort o fort för 3 år sen tänkte ja att det bästa e nog att var ihop ett bra tag kanske minst ett år innan flyttar ihop o att man sen bor ihop ett tag. Fölovad i kanske 2-5år o sen gifta sig för att vara på säkra sidan typ o spec för ev barn som också ska komma efter bröllopet(ala old style).
    Men nu har ja faktiskt en sak o erkänna...2år efter dessa tankar träffa ja m2b o allt(nästan allt) vändes åt ett annat håll. Vi träffades i April nånting....blev ihop 3e Sep o ja flyttade in hos honom Okt! :/ FORT???? eeeeeehhh...Ibland vet man att personen är spec o nu är det faktiskt rätt person också!! :D
    Jo o så tänkte han ju fria på 14e Feb i år då men eftersom han e student o har CSN så sa Guldfynd nej trotts han kunde betala 1/3 av summan direkt. O han tjalla va "elaka" de var mot honom till mig så nu vet ja ju om det hela o har börjat planera! Men han får fria ordentligt senare i sommar el så.
    Det enda som inte förändrats i planen e barnen, jag vill faktiskt inte ha några förns ja passerat 30(nu 26) samt vi får se hur vårt läge ser ut då med ekonomi etc Vad vi har för oss då o jobbar med. Jag e inte heller redo i huvet för en sådan sak-tänker fortf skrickande bajsmaskiner som kostar pengar så jaaa såna saker får vänta lite till hehehehe...Kanske händer att ja ändrar mig senare som sagt men inte just nu ialf orättvisst mot oss o mot dem med i våran status just nu. Sen vill jag att vi ska ha lite mera "oss bara tid" efter bröllopet.

  • lillithsmamma

    om folk anser att 3år mm är kort tid så säger jag bara bry er inte om det eller så pga jag har ju fyra år så då borde det med anses tidigt men det är rätt för oss så.

    june20 att ni inte har barn eller inte känner er redo gör inget alls för mig det är ju en valsak :)
    så kul att prata med er alla :) så nyfiken varje morgon att se vad som hänt på våran tråd :)

  • Mysan98

    lillithsmamma samma här trots att jag inte varit med er andra brudar så värst länge. Studsar upp ur sängen och sätter på datorn så att jag kan äta frukost framför skärmen och läsa vad alla har skrivit :) I mitt fall tror jag att det handlar om att så många tycker att vi är helknäppa som börjar planera så här långt i förväg för "vem vet vad som kan hända", men här är jag inte ensam och kan prata på utan att folk börjar sucka åt mitt bröllopsprat :)

    Apropå att gifta sig tidigt så tycker min mamma att vi gifter oss alldeles för tidigt. Vet inte riktigt hur länge hon vill att vi ska vänta eller hur gammal jag måste vara *suckar*

  • Mysan98

    Och när jag ändå sitter vid tangentbordet.... Eftersom jag är så insnöad på inbjudningar just nu (och inte kommer ihåg om ni skrivit något om det tidigare), är det någon mer än jag som funderat på hur de ska se ut? Ska ni göra själva eller beställa färdiga?

  • Pumpkin

    Jag funderar mycket på hur inbjudningarna ska se ut, och jag ska definitivt göra dom själv! Tänk så roligt att sitta och pyssla och få dom precis som man vill

  • Cartesia

    Funderar och funderar, men än så länge har jag alldeles för många alternativ... Vi ska göra själva, men det är meningen att de ska bli riktigt snygga - inte ett hopvikt A4 - och det är väl där det faller

    Annars så... Jag har en bild på min klänning! Eller rättare sagt Keira Knightleys klänning, men jag vill ha en likadan fast helvit! Tror den hade passat min kroppsfigur jättebra... Utseendemässigt så tänk er en yngre, längre och smalare Carola, med lite ljusare hår och utan sektstirrande botoxblick, så har ni mig på ett jätte-ungefär. Kolla denna länken, det är den långa mörklila från Matthew Williamson jag är kär i...

    www.keiraweb.com/review05.html

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2