• roffan

    Åsa.Hjärta.Antti!

    Hej! Är du här? Vore kul att höra hur det går för dig med planeringen, eftersom vi ska gifta oss samma dag och tydligen hade en hel del gemensamt! :)

  • Svar på tråden Åsa.Hjärta.Antti!
  • roffan

    Tycker du är duktig ändå!
    Själva övar vi vals och städar (fortfarande), bäddar sängar och andas djupt..! Så klart är det tusen saker kvar och så kommer det folk och gratulerar i förskott också.
    Tror jag är nervös... Kommer inte att kunna äta en bit fram tills på söndag. Då ska jag frossa :)

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Jag tror inte heller jag kommer kunna äta nåt, fast konstigt nog så är jag lite lugnare nu... Vet inte vad jag gjort för att känna mig lugn. Bra är det iaf!

    Vi ska ju inte ha nån vals! Min m2b ville inte, han tyckte det såg konstigt ut när vi övade för några veckor sen. Så vi strök det från listan... Men jag VILL!! Kanske vår toastmaster och toastmadame hittar på nåt på festen ändå...?

    Nu har vi inte så mycket kvar att göra. Nästan bara tacktal och fixning av festlokal... Så det känns skönt! Man har varit effektiv idag känns det som!!

  • roffan

    Själv har jag varit lugn tills nu. Nu börjar nerverna. På mannen också... :)
    Hur ska vi bara hinna? Tror du man kan skjuta upp det hela tills nästa vecka? :)

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Hej!!

    Idag är det den STORA dagen!! Vad tiden har gått fort...

    Det här är nog sista gången jag sitter här som ogift.

    Så därför vill jag säga: Ett stort grattis till er båda och hoppas ni får en bra dag trots mörka moln och lite regn! Stressa inte för mycket och NJUT fullt ut!

    Vi ska försöka njuta så långt det går.
    Vi måste höras efteråt för att berätta hur det gick.

    Nu ska jag snart till frisören för att fixa hår och smink. *spännande*

    Grattis igen! Ska tänka på dig när jag går upp för altargången!

    Kramar i massor!!

  • roffan

    Hej Åsa! :)
    Nu är du och jag äntligen fruar och allt gick jättebra för oss, hoppas det gjorde det för er också. Jag kände mig så fin och maken var så fin också... Klarade mig från att gråta i alla fall. Men det regnade så vi fick ta fotona inne i kyrkan. Det slutade dock regna precis när vigselakten började och sedan började det igen när vi kom in i festlokalen.
    Har lite bråttom nu (ska ta hand om svärmor) men jag skriver mer i morgon!
    Ha det bra!

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Hej!!
    Japp, nu är vi minsann gifta!

    Allt rullade på för oss och vi hade faktiskt solsken de gångerna vi var ute (efter vigseln när vi kom ut, när vi fotade oss, när vi kom till festlokalen). Vi är supernöjda.

    Ska alldeles strax hämta bilderna från engångskamerorna. Det ska bli skoj!

    Vi har fått så mycket presenter att vi blev alldeles tårögda när vi öppnade dem. Att folk kan vara så generösa!! Vi blev jätteglada!

    God mat och tårta blev det också.

    Tror du inte att Antti blev glad när han fick höra att Finland vann melodifestivalen?! Han blev helt till sig. De har ju aldrig vunnit förut...

    Man kan sammanfatta dagen i ett ord: KANON!!

    Nu längtar man bara efter att få se alla bilderna fotografen tog.

  • roffan

    Grattis till at ni också fick en fantastisk dag! Och kul med monstrena fast jag inte tyckte den var så himla bra...

    Fick också en massa presenter och nu ska jag gå och skriva en presentlista så man inte glömmer från vem sakerna kom!

    Hoppas du återkommer hit till tråden snart så vi kan utbyta lite mer om våra bröllop. Kul att prata av sig med någon :)

    Vi hörs snart!

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Hej igen!

    Man går som i ett lyckorus sen helgen... Allt är så underbart och allt bara rullar på känns det som.

    Fast tiden har gått fort! Tänk att vi har varit gifta i 4 dagar redan!

    Skulle ni resa bort nånting? Fast det kanske blir svårt med era småttingar?

    Vi ska ta en weekend nu i helgen och åka till ett spa-hotell i Finland och bara gotta oss. *längtar*

    Åter till bröllopet. Hur gick ert bröllop till? Vad hände? Hur länge höll ni på? Jag är allt lite nyfiken, jag!

    Det hela började med att vi blev lite försenade, kanske en 15 minuter försenade. Men sen ringde klockorna och jag undrade när jag skulle börja bli nervös... Sen tågade vi in, men inget hände med min nervositet. Alla log och fotade, jag log också!
    Sen rullade allt på som det skulle med vigseln.
    Efteråt åkte vi iväg i en gammal merca från 50-talet och alla vinkade och visslade. Sen var det dags för fotografering, vilket vi faktiskt kunde göra ute. Det gick relativt fort.
    Sen åkte vi Mercedesen igen, men denna gång styrde vi till festlokalen.
    Väl där hade alla gästerna ställt upp sig på sidorna om backen upp till huset. Och de hade såna här smällare som det kommer färgade snören från. *kommer inte ihåg vad de heter* Jag fick fullt med såna där snören i håret och på buketten.
    Sedan var det brudskål och gratulationer.
    Efter det satte vi oss för att äta.
    Min far höll tal precis innan förrätten, och man fick sig faktiskt en och annan tår i ögat... Även min MAN!! (tror jag måste öva mig lite på att säga min MAN! )
    Sedan rullade det på med tal ända fram till huvudrätten. Efter huvudrätten var det lite bensträckare. Då fick alla gästerna passa på att fota sig parvis eller hur de nu ville ute på trappan.
    Efter det var det dags för oss (jag och min man) att leka lite. Vi fick en massa olika saker att gissa på, och gissa vem som vann! JAG!! Gissa vad jag vann. En vecka då min man gör allt i hemmet; städar, diskar, tvättar osv... Behövligt tyckte jag!!
    Tårtan kom efter det och den var himmelskt god, fast jag fick inte ner så mycket för att jag ätit för mycket mat!
    Efter det var det dags för bukettkastning och strumpebandskastning.
    Det var jätteroligt tycker jag!
    Sen blev det lite dans där senare på kvällen och min man överraskade faktiskt mig med vals! Jag blev sååå glad! Han ville ju egentligen inte ha vals...
    Vi åkte väl från festlokalen med riktning mot hotellet vid tolv-tiden tror jag nog.

    Ett riktigt lyckat bröllop, tycker vi! (Fast jag har kortat ner lite på det)

    Ska lägga in bilder sen när vi får dem...

Svar på tråden Åsa.Hjärta.Antti!