• Svar på tråden E-tuna!
  • roffan

    Bra! Nåt nytt? Har beställt bukett idag. Det blev både bättre och billigare än jag trodde, så jag är nöjd! Har gått igenom sångerna med vår solist också och det blir också himla bra. Bra dag. Du kanske såg i min andra tråd att det inte blev några glasögon. Är nu sugen på linser till bröllopet! Har du synfel eller är du skarp som en hök? :)

  • E-tuna

    Nej...jag är defenitivt inte skärpt som en hök!!!
    Jag skelar på ett öga till följd att jag är blind på det!!!
    På mitt seende öga har jag dock 98% syn så jag behöver inga glasögon-än Jag börjar ju bli gammal så vi får se vad som händer...
    Inget nytt förutom att jag känner mig lite irriterad...vet inte vad det är!!!
    Känns i hela kroppen liksom...
    Vad blev det för bukett? Vilka/ vilken färg blev det???

  • roffan

    Den där irritationen har jag haft hela helgen, kan vara vad som helst - hormoner, gubben, våren (visst gör det ont när knoppar brister) :)
    Sorry, det var väl inte helt rätt att fråga dig om synfel..
    Buketten blev 15 stooora rosa rosor, långa skaften kvar, och två varv med "hjärtan på tråd" runt om. Ett par pärlor på två ställen för att hålla ihop skaftet. Tjusigt. 650 kronor är ganska dyrt men ändå otroligt billigt för en brudbukett.

  • E-tuna

    Min syn har jag kommit över för läääänge sen! Det är helt okey!!!
    Som jag brukar säga till barnens kompisar: Det är mycket bättre att ni frågar mig direkt istället för att gå o viska eller undra...
    Är du nöjd med din bukett?
    Den låter otroligt vacker!!!
    Jag kan redan känna doften av den!

  • roffan

    Jag är supernöjd. Den doftar honung och sommarfriska vindar... Jag skulle blivit poet. Nejdå, men trädgårdsmästare var nära!

  • E-tuna

    Ha,ha ha
    Du får mig att skratta, det behöver jag!!!
    ...fast jag tror oxå att du skulle passa som poet!...
    Jag har varit o tränat idag, gått en långpromenad och ätit god mat...vad kan en blivande brud mer önska sig???
    Och ändå håller irritationen i sig??? Jag tror på din teori- det är gubben, helt enkelt!!!

    Jag har ialla fall handlat en- vad jag tycker- jättefin gästbok som gästerna ska skriva i när dom kommer till torpet...den är rosa(förståss)i omslaget med ett stort guldhjärta på...dessutom har jag varit o handlat textilfärg...ska ge gubben en "just married" T-shirt i morgongåva...

  • roffan

    Vilken fin morgongåva! Jag håller på att bli alldeles fördärvad av att allt måste vara så dyrt! Varför kan man inte bara ge med hjärtat? Folk lägger ju ut kostnaden för en sprillans ny bil på sitt bröllop! Och har man det, så visst...
    Gästboken låter mycket fin. Själv har jag idag storhandlat två rosa Marimekko-skrivblock till alla mina kladd och komihåglappar som ligger överallt. Är jätteglad för dem!!!
    Det är säkert gubben som irriterar! Det är alltid bra att skylla på och nära till hands är han ju också. Och är han inte det kan man ju skylla på det också! Det sägs ju att den man älskar mest blir man mest förbannad på också. Min gubbe brukar alltid säga när jag är arg: Åh, vad du måste tycka om mig. Och då kan jag inte sura mer :)

  • roffan

    Förresten, vilket stjärntecken är du? Om du vill berätta alltså! Tänkte att det nog kunde förklara varför vi är så lika! Jag är tvilling. Passar allra sämst ihop med oxe, kräfta och skorpion. Har en av varje i familjen.

Svar på tråden E-tuna!