• filipelin

    Halmstadbrudar 07

    Jag ska gifta mig i augusti 07, bor i Åled utanför Halmstad. Någon mer i Halland som ska gifta sig nästa år?

  • Svar på tråden Halmstadbrudar 07
  • TheBride

    Hej, får en norska vara med? Jag fick frågan på en bro øver Seine førra helgen, och nu är planeringen i full gång. det ser ut som om det blir 30.6.2007. Jag kan inte Halmstad alls och skulle jättegärna vilja ha lite råd o hjälp av er! A (Annars blir det festtokige svärfar som fixar hela arrangementet utan at jag får minsta input...)

  • filipelin

    Hej Thebride- klart du får va med här, det har varit lite dålig action på den här tråden, men vi får väl sparka liv i den igen.

    Vilket mysigt frieri, då kan man väl inte annat än att säga ja.
    Var ska ni gifta er någonstans?

  • Noomi

    TheBride- Välkommen, klart du kan hänga här! Vi gav ju upp den här tråden efter ett tag eftersom det verkade vara tunt med Halmstadbrudar... men vi ger den ett nytt försök! :)
    Kommer inte finnas här så mycket förrens nån gång nästa vecka, men sen så ska jag nog kunna medverka lite mer.

    Är väl kanske inte den bästa att ge råd om Halmstad eftersom jag varken bor eller kommer därifrån, men lite kan jag allt.

    filipelin- Nu har även vi bokat bandet, gött! :D

  • filipelin

    Noomi- vad kul, vilka blev det? Jag har legat lågt med planeringen ett tag, hela familjen har varit sjuk i influensan ett par veckor.
    Det är skönt tycker jag när man börjar planera så långt i förväg att man har möjlighet att ha svackor där man inte känner för att planera utan att det blir jättestressigt.

  • Noomi

    filipelin - Det blev ju Rob&Jim för oss också... är det enda bandet vi haft i åtanke, har bara inte fått tummen ur och bokat dem ännu, men nu så.

    Lät inte skoj med influensa, uscha! Har tack o lov blivit förskonad från allt vad sjukdom heter. Brukar annars åka på förkylningar så fort jag byter mellan England o Sverige, men inte den här gången.

    Funderar nu mest på vad man kan tänkas ha för catering. Har du några tips?

  • TheBride

    Jag tror det blir Steninge kyrka och fest på Susegården. Filipelin och Noomi,var ska ni gifta er? Ska ni ha stora bröllop?

  • Noomi

    Vi var ute och letade efter Susegården, men vi hittade den inte.. haha.
    Vi har bokat Hertz Minne för festen och vigseln kommer vi antagligen ha nere vid havet i Grötvik.
    Blir väl mellanformat på bröllopet, vi räknar med 45-60 gäster... har inte nån stenkoll på det ännu.

  • moimukulatt

    hej hej.
    Här är ytterligare en Halmstad brud.
    Vi skulle ursprungligen gifta oss nu i sommar, men beslutar att skjuta på det till aug nästa år..

    Hur går det för er med planeringen?
    Hur långt har ni kommit??

  • Noomi

    moimukulatt - Välkommen! Kul att vi börjar bli några stycken nu!
    När det gäller planering har vi väl de största bitarna klara, dvs lokal, fotograf och underhållning.
    Catering ska kollas upp till sommaren, likaså klännning. Ska ta en sväng till Danmark för de verkar ha fler märken i min smak där.
    Ringar är under tillverkning... ska förresten kolla upp diamant nu som ska beställas.

  • TheBride

    Funderar på utomlands och sy upp klänning.. Dubai, Vietnam.. Vad tror ni?

Svar på tråden Halmstadbrudar 07