• Min-Ah

    kristianstadsbrudar! ny tråd 060224

    KRISTIANSTADSBRUDAR!

    Jaha - då var vår förra tråd avstängd...
    Startar en ny!

    Alla, gamla som nya hälsas hjärtligt Välkomna!

  • Svar på tråden kristianstadsbrudar! ny tråd 060224
  • Min-Ah

    mermaid!

    Synd att du ej kan komma till träffen i morgon! Men det blir ju fler träffar snart igen!

    Är ju så noga med maten jag kan och har hittills lyckats hålla blodsockret nere.
    Men tyvärr funkar det inte riktigt lika bra längre. Efter ett tag kan det bli så att man får ökad insulinresistens och att man då ändå behöver medicin.
    Så är det ju nu med mig, då.

  • Gumsigos

    Min-Ah hoppas att det blir bättre, med pillerna. Min svärmor tror jag går på både spruta o piller, fått diabetes på äldre dar. Maten spelar ju himla roll och motionen med, jobbigt att hela tiden tänka på vad man äter. :S

    Kan du inte börja motionera när jobbet? Jag har lite lyx som har gym på jobbet, men ack så skönt när man kan ta det före/efter jobbet. Vet hur det va när ja jobba i Malmö, ingen träning där inte, kom hem så sent :(

  • Marie (Inte min tur än)

    Hej allihopa

    Önskar er alla en trevlig helg.

    Mår inte alls bra verken i magen eller med förskylningen. Hoppas det är bättre till Söndag. Ingmar fyller 31 år då.

    HAr köpt gardiner, gardinstång med tillbehör, lykta, panelgardinstillbehör o en slev till honom... (bara tråkigheter för en kille men nödvändigt ont) mamma köpte krukor o blommor o en skål med godis till honom.
    (Kommer få en jättefin hall)

  • Amy1

    min-ah

    Tråkigt att inte ditt blsr vill vända, men vet du vad som slog mig? Det pratas väldigt mycket om mat och motion och det ÄR jätteviktigt, MEN det är också viktigt att dra ner på stressen! Det har också stor betydelse.

    Ta hand om dig!
    Amy

  • Min-Ah

    Amy1!

    Tack!

    Jo, stressen är en stor , stor bov i det hela.
    Det sa min doktor till mig igår också!
    Jag har en tendns att stressa alldeles för mycket.
    Och sover för lite (kommer i säng för sent då jag jobbar länge och så upp tidigt igen om dagarna).
    Tur att jag haft sportlov denna veckan!
    Gick alldeles för fort, bara. hahaha!!

  • Amy1

    Hej på er!
    Ja, som vanligt kunde jag inte komma till er träff Tiden räcker aldrig till. I morgon fyller Oliver 3 år så idag har vi varit och handlat present och beställt tårta till honom. Fick så dåligt samvete, vi har alltid satt in grattisannons i tidningen när barnen fyllt år, men jag GLÖMDE det denna gången Känner att mitt pluggande tar över allt annat och jag har ständigt dåligt samvete för något. Nog med gnäll nu!

    Var inne på Domus för att kolla om de hade några fina underkläder till den stora dagen. Ska ju prova min klänning på onsdag och då ska jag ju helst ha det med. Hittade EN bh med avtagbara axelband, men när jag skulle prova den säger plötsligt min käre son att han måste "tissa" . Så det blev till att åka hem med oförättat ärende (Oliver har inte riktigt köpt idén med att gå på "vanlig" toa än så.. )

  • Min-Ah

    Amy1!

    Det kommer ju fler tillfällen med brud-träffar, så vi ses (förhoppningsvis) snart!

    Kul med födelsedagsfirande! Gratulera lille Oliver från mig!

    Det var ju snöpligt att du inte hann prova den där BH:n... ibland har ju "nöden" ingen lag, hhihi!! Typiskt med den "olyckliga timingen", bara!

    Kul att du skall prova klänningen på onsdag!
    Hoppas du hinner hitta en BH tills dess! .-)

  • Min-Ah

    Tjohoj!!

    Tack för idag! Det var jättekul att träffa er!

    Ser redan fram emot nästa träff!
    Hoppas även ni andra Kristianstadstjejer (och killar med förstås! ) kan komma då!

  • Min-Ah

    Paulinas!

    Har du fått tag i Jonas ännu?
    Håller tummar och tår att ni hittar musiker!!

  • Magnus brud

    Ledsen ledsen att jag inte hörde av mig. Det var meningen att jag skulle komma igår på träffen, men som det ofta händer, fick jag i sista minuten rycka in och hjälpa min syster med hennes barn. Förvisso väldigt roligt det också. Man uppskattar sina systerbarn otroligt mycket nu när man inte har några egna.

    Hoppas att ni hade det trevligt. Ser fram emot nästa träff.

    Har äntligen varit i kontakt med "festlokalen" till bröllopet. Det har varit jätte svårt att komma i kontakt med hon som håller i maten. Har hållt på i flera månader, men nu äntligen fick vi träffa henne. Eller rättare sagt jag fick träffa henne. Magnus skulle dra ny el i köket. Har lite brådis innan köket levereras.
    Men träffen kändes bra. Det verkar som om hon förstod vad jag menade. Vi vill ha lite billigare rätter. Det är svårt att säga det på ett fint sätt när de presenterar fina uppsättningar av oxfilé mm. Men det blev jätte bra i slutet. Vi ska träffas i maj igen för att bestämma helt och hållet.

    Det som var bra var att hon erbjöd flera olika sorters material till dukningen. Vi trodde att vi skulle stå för det själva, men hon hade jätte många olika ljusstakar, vasar, dekorationer mm. visst, vi vill ju kompletera. Men lite pengar sparar man ju in på det.

    Ha det så bra!!!!!!

Svar på tråden kristianstadsbrudar! ny tråd 060224