• Ojob

    Rött eller vitt vin till fågel?

    Är det någon som vet om det är rött eller vitt vin som gäller till fågel? Jag har fått för mig att det är vitt vin, men jag är inte söker. Har ni bättre koll än vad jag har?

  • Svar på tråden Rött eller vitt vin till fågel?
  • Elinore 23/9-06

    beror lite på...men, jag hade valt ett rött vin..eller varför inte ett lite dyrare roséin??

  • Nett@n

    Till kyckling tycker jag vitt vin passar bäst. Hör med de på systembolaget. Ta gärna med receptet och visa. Det är riktigt duktiga.

  • Ojob

    Jag är mest förtjust i rött vin så jag hade gärna sett att rött passar. Vi ska nog ha kalkon.
    Ska kolla in systemets hemsida och se om det står några tips.

  • Ojob

    Verkar som att det går hur bra som helst med rött till fågel. Skönt!

  • Chocolate Chip Cookie

    Ojob: Oh, ja, jag tror nog faktiskt att ett lätt rött vin är det allra vanligaste, åtminstone till tex kyckling.

  • Brollie

    Tycker det passar med både och... vad ska ni ha för sås o tillbehör?

  • Ojob

    vet inte riktigt. Vi har blivit tipsade om dragonsås och potatisgratäng. Kan tänka mig att det blir det. Vad ska ni bjuda på?

  • Lapinette

    Till en tung potaisgratäng skulle jag ta rödvin. Har precis ätit en wok med kyckling och vi tog rött vin till det. Passar bra då det var kryddigt och lite starkt.

  • Ikosi

    vi ska ha fågel på vårt buffébord men vi kommer ha både rött och vitt för även om en del säger att det ska vara rött och tväretom så kanske inte alla gillar rött till just fågel och tvärtom.....ja...

  • Ikosi

    vi ska ha buffé med en massa grekiska och svenska rätter..... då vi gifter oss grekiskt, lite pirrigt hur det ska gå med tanke på att jag är svenska... men maten kommer nog bli god då vi ska ha en grekisk kock som fixar allt

  • Ojob

    Ikosi: Vad spännande med grekist. Bli bröllopet här i Sverige eller i Grekland?

Svar på tråden Rött eller vitt vin till fågel?