Sussli:
Vad bra att du kommit loss! Tycker du ska kämpa vidare så som du äter nu. Att du pallar! jag orkade bara ett par veckor i induktion sen pallade jag inte mer. Hade sån huvudverk alltid på morgnarna när jag vaknade, och suget efter ett äpple gjorde mig tillslut tokig. Gick och luktade på äpplen, blundade och föreställde mig hur det smakade *ler*
Du ska inte oroa dig över Ketos. Enligt Atkins är det ok att befinna sig i ketos i upp till sex mån. Sedan bör man övergå låångsamt til fas två och återinföra ett nytt livsmedel i taget, per vecka. Tex nån fullkornsprodukt, nötter eller liknande.
Men det är enligt Atkins. Du läste ju nån GI bok, där är det säkerligen annorlunda. Med South Beach som många gånger påminner om Atkins ska man inte vara i Ketos alls, och det är därför mejeriprodukter är tillåtet där. Din creme fraiche kan säkerligen vara boven i dramat att din viktnedgång avstannat. Försök undvika det ett par dagar och återinför sedan i små mängder. Inte mer än ett par matskeder. Jag vet livet är hårt! ; )
Jo man kan äta vilket kött som helst. Själv äter jag massor med köttfärs. Bra och billig mat och man kan göra biffar som man äter som mellanmål också. Jättegott!
Fläskkotlett är ju också bra mat som går snabbt att tillaga. Ät mycket fisk om du tycker om det. Fisk har jag tyvärr lite svårt för det ända jag kan äta är makrill i tomatsås. 3 Gram kollisar per hundra. Jättebra proteinkälla och nyttigt fett.
Vad stark du är som lyckas bemästa ditt chokladsug! Jag är impad! För oss kvinnor är det minsann inte det lättase när väl suget efter choklad gör sig påminnt. Jag har själv haft stora problem med det när jag nu äter Atkins. Men det finns hjälp!! Har du inte provat Atkinschokladen. Den funkar super! Särskilt den man kan äta i fas två, men det är ju inte aktuellt för dig *ler*
Men prova decadence (tror den heter så). Det räcker att man äter lite, sen är behover stillat. Jättebra!
Tänkte på jordnötssmöret. Bra substitut för chokladen. Se bara till så att den är sockerfri.
Bra kämpat! Fortsätt så!
Tivoli:
Hej och välkommen hit!
Att du inte gått ner så mycket Kan bero på att du inte har jättemycket att gå ner? Annars är det relativt vanligt att man inte går ner mer än 3-6 kilo fast det ofta står att man kan gå ner mer. Allt är individuellt. Själv gick jag "bara" ner 2 kilo men det märktes mycket på min lilla mage! Ge inte upp fast du inte gått ner så mycket du hoppades. Det finns fler faser att gå igenom. Kankse inte induktion passar dig och din kropp så bra. Märkte själv att jag mådde betydligt bättre efter fas ett, fast många säger att de "längtar tillbaka till fas ett och ketos".
Prova dig fram vad din kropp funkar av! Lägg gärna in lite träning i kompination med atkinskosten. Då funkar förbränningen ännu bättre såklart.
Du ska inte äta Keso i fas ett. Väl istället nån annan fet ost tex Gouda. Unna dig att äta mycket som du inte tillåtit dig tidigare! Ost åt jag aldrig förr men det är ju jättegott. Att få äta det nu är ju rena lyxen!
Milkshaken kan du dricka utan problem och liksaså frukostbaren. Men blir du mätt på en frukostbar? Jag skulle behöva äta tio för att bli mätt!
Ät och var glada allihop!
Kram