• Zyrzan

Atkins, del II

Eftersom atkins myshörna är stängd, kan vi väl fortsätta här!

www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m845390.html

Ovan är till föregående tråd, massor med tips,länkar, snack om frukostar och problem, kolla gärna där...

För mig går det bättre än på länge! Har passerat och blivit 70kiloare nu, totalt har jag gått ner 17.1 kg nu. Visserligen på 1.5 år men jag är så nöjd!! Minst 5 till!

Hur går det för er andra?

• Svar på tråden Atkins, del II
  • *tildis*

Glömde en sak, beställde du alltså från två olika och det blev sammanlagt 700, det är i alla fall billigt!

Hur gör man med betalningen?

• *Vårblomma*

*tildis*

Jo det stämmer från två olika säljare blev det totala priset inkl frakt för båda paketen ca 700 kr.
    Precis som på Tradera (om du använt det någon gång) så är det en auktions sajt där man skapar sig ett användarnamn.
    Du kan söka på deras sida www.ebay.com på Atkins (eller miljooooooner andra saker) så kommer sökresultat upp för olika auktioner med just Atkins produkter. Detta är alltså samma produkter som du finner på Atkins officiella hemsida. Annars står det ganska uttryckligen och du kommer se att de inte har det röda A som alla riktiga Atkisnprodukter har.

Läs noggrant alla villkor, betalningssätt och fraktkostnad.
    Hoppas länken visar en utav den auktionen som jag vann och betalade för:
    cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&rd=1&item=5562048089&ssPageName=STRK:MEWN:IT
    Så kan du få en ideé om hur det kan se ut.
    Worldwide står det om de fraktar till Svergie, eller Europe.
    Jag har betalat med PayPal, säkert och enkelt - rekommenderar det framför all annan betalningsmetod.

Hoppas du hittar något bra och känner dig säker nog att bjuda på något, man måste ju oxå ha koll på att ingen annan bjuder över dig. Men det finns ett så stort utbud så det lär ju inte vara någon fara.
    Det var lite läskigt första gången man lägger ett bud, men det har gått jätte bra för mig. Har bland annat beställt tandblekningskit för bråkdelen av vad man får betala här i Svergie.

Lycka till och kan jag lämna mer info gör jag det gladeligen!
    B)

• Stumpan

Jag har beställt en del från Atkins i USA och tycker det känns lite osäkert att beställa från Ebay även om det låter jättbilligt!

Har ni provat www.atkinsprodukter.se
    där finns ju även de amerikanska sortimentet och man behöver inte köpa lådvis med produkter!

• Sussili

Hej! Har en fråga.
    Jag har kört låg-kolhydratdiet enligt Ola Lauritzon (GI). De första faserna (som jag fortfarande håller på med) är ungefär som SD och Atkins. Jag är 40 år och har ca. 30 kg att minska och har hållit på i 3½ vecka nu (i måndags hade jag gått ner 2,9 kg på 3 veckor). När jag ställde mig på vågen igår (tisdag) så hade jag gått upp 1 kg på 1 dag. Jag har INTE fuskat, jag har dock promenerat lite snabbare än vad jag tidigare har gjort. Vad tror ni att det beror på? Jag hade mens förra veckan, kan det hänga ihop med det eller kan jag ha fått muskler genom att jag motionerar hårdare (jag kör endast med promenader några gånger i veckan). Min sambo, som äter samma mat som mig har INTE gått upp utan istället ner 0,5 kg sedan i måndags. Vad gör jag för fel? - som sagt jag har INTE fuskat.

• pärlsocka

Vad kan man äta "på språng" som ett mellanmål som inte behöver tillagas? Känns tråkigt att gå omkring med typ gurkstavar... ;)

• *tildis*

Oj det var längesen jag var här nu...

Tack vårblomma för din information! Vet inte om jag vågar testa det där, är en liten fegis *ler*

Men jag har beställt från atkinsprodukter.se. Kanon!!! Skickade min leverans på tidig eftermiddag och nästa dag var de hos mig! Otroligt!

Som mellanmål äter jag en atkinsmuffins, nötter, mandlar, ostskivor eller kalkonpålägg. Funkar jättebra för mig!

Sussili jag tycker det låter konstigt att du har gått upp ett kilo i vikt. Kankse har din kropp reagerat på den utökade motionen? Jag tror dock inte du ska lägga så stor vikt vid vad du väger, mät dig och se vad som händer. Järför inte dig med din man bara, de har helt annorlunda kroppssammanstättning och har beeeetyyyydligt lättare för att gå ner. Samtliga av mina pojkvänner behöver bara äta lite lite mindre så går de genast ner ett eller ett par kilo. De kan verkligen påverka vikten bäst de vill *gggrrr*
    Jag tycker du ska fortsätta med dina promenader, äta som du gör men även rannsaka ditt ätbeteende och exagt vad du stoppar i dig. Får du i dig dolt socker från något livsmedel? Socker finns i nästan allt numera! Ja nästan i alla fall. Lite potatismjöl i skinkan kan göra att viktminskningen avstannar direkt. Var hypernoga med att allt du äter är rena råvaror så att inga konstiga saker har lagt till i produkten. Gör du alltid din mat själv eller äter du ute? Försök komma på om du ätit någon som kan vara olämpligt.
    Men jag tror inte du behöver oroa dig. Vikten kan pendla lite från dag till dag beroende på vätska i kroppen. Jag går upp ca 2 kilo när jag får mens. Magen står rätt ut och spänner i magen. Men när den är över är allt återställt efter ett par dagar. Kom ihåg att allt är individuellt. Om det är på ett visst sätt för mig eller nån annan betyder det inte att det är så för dig. Men ditt kilos viktuppgång rättar säkerligen snart till sig igen.
    Hur äter du egentligen? Äter du bröd, frukt, rotfrukter osv? Skulle kanske överväga att utesluta det en vecka eller två?

Lycka till och hoppas vikten snart pekar neråt igen!!

• *tildis*

Ps!

Glömde säga att nötter och mandlar INTE kan ätas om man befinner sig i Fas 1.

• jazzkatten

Hej hej!

Jag är ny i denna tråden, men jag har också hamnat i Atkinsträsket sen ett tag

Startade för ca 2 månadersen, med vissa utsvävningar. har gått ner ca 4 kilo. mitt mål är att gå ner 4 kilo till innan brölloppet om knappt 6 veckor. Hjälp!

Jag skulle vilja ha tips på goda rätter som har minimalt med kolhydrater. Jag börjar få torka på middagsidéer.
    Det blir ofta en rejäl köttbit med harricotvertes eller grekisk sallad.

• Zyrzan

Tillbaka nu. Har varit p semester i två veckor... all inclusive...behöver jag säga mer? Jag bestämde mig för att glömma atkins och äta gott och ta konsekvensen. Konsekvensen är +3kg. Helt ok... Just nu äter jag vanligt då jag är dunderförkyld.. atkins mat smakar inte då. Ska sen sakta utesluta kolisar igen. Hörs då.
    Välkommen nya! Mattips hittar ni bla om ni läser länkarna som fanns i första tråden som jag länkat till överst ;)

• Bröllopstokiig

Hej!

*tildis*
    Jag har "kommit loss" nu, men vikten pendlar fortfarande. Har kommit på att jag tydligen äter Atkins trots att boken som jag läste inte beskrev denna fas som just Atkins, men det är det.
    Jag äter ingen frukt (vilket jag saknar oerhört), inget bröd (det klarar jag mig utan) och inte mycket grönsaker (älskar tomater)
    Jag har hållit på i 5 veckor och bara gått ner 3 kg men i lördags hittade jag ett ställe där det stod att jag kanske äter för mycket mejeriprodukter - har haft creme fraiche i mycket och antagligne har det gjort att vågen stannat, men måttbandet visar att jag minskar i omfång även om det går långsamt.

Om vi nu överför min viktminskning till Atkins, hur länge kan jag hålla på med första fasen? i boken jag läste ("Gå ner i vikt med GI-metoden") stod det att man inte ska vara i ketos mer än i högst 6 veckor, MEN jag borde ju ha kommit ur ketosen eftersom jag ätit för mycket creme fraiche.
    Vad tror ni?

En annan fråga; kan man äta vilket kött som helst? Eller är det bara fågel och nötkött som rekommenderas?

Svar på tråden Atkins, del II