Oj det var längesen jag var här nu...
Tack vårblomma för din information! Vet inte om jag vågar testa det där, är en liten fegis *ler*
Men jag har beställt från atkinsprodukter.se. Kanon!!! Skickade min leverans på tidig eftermiddag och nästa dag var de hos mig! Otroligt!
Som mellanmål äter jag en atkinsmuffins, nötter, mandlar, ostskivor eller kalkonpålägg. Funkar jättebra för mig!
Sussili jag tycker det låter konstigt att du har gått upp ett kilo i vikt. Kankse har din kropp reagerat på den utökade motionen? Jag tror dock inte du ska lägga så stor vikt vid vad du väger, mät dig och se vad som händer. Järför inte dig med din man bara, de har helt annorlunda kroppssammanstättning och har beeeetyyyydligt lättare för att gå ner. Samtliga av mina pojkvänner behöver bara äta lite lite mindre så går de genast ner ett eller ett par kilo. De kan verkligen påverka vikten bäst de vill *gggrrr*
Jag tycker du ska fortsätta med dina promenader, äta som du gör men även rannsaka ditt ätbeteende och exagt vad du stoppar i dig. Får du i dig dolt socker från något livsmedel? Socker finns i nästan allt numera! Ja nästan i alla fall. Lite potatismjöl i skinkan kan göra att viktminskningen avstannar direkt. Var hypernoga med att allt du äter är rena råvaror så att inga konstiga saker har lagt till i produkten. Gör du alltid din mat själv eller äter du ute? Försök komma på om du ätit någon som kan vara olämpligt.
Men jag tror inte du behöver oroa dig. Vikten kan pendla lite från dag till dag beroende på vätska i kroppen. Jag går upp ca 2 kilo när jag får mens. Magen står rätt ut och spänner i magen. Men när den är över är allt återställt efter ett par dagar. Kom ihåg att allt är individuellt. Om det är på ett visst sätt för mig eller nån annan betyder det inte att det är så för dig. Men ditt kilos viktuppgång rättar säkerligen snart till sig igen.
Hur äter du egentligen? Äter du bröd, frukt, rotfrukter osv? Skulle kanske överväga att utesluta det en vecka eller två?
Lycka till och hoppas vikten snart pekar neråt igen!!