• Jockesflikka

Någon som gifter sig 23/7-05

Den 23/7-05 ja då blir man framförd till altaret av sin far.... Någon mer som gifter sig då? det skulle vara lite skoj

• Svar på tråden Någon som gifter sig 23/7-05
  • Jockesflikka

Nja uppsala bor jag i men det är ju inte så långt..

• tbmh

Jag bor i Västerås å ska gifta mig 23/7 2005 kl 15.00!!

Vi ska gifta oss på Brunnby Gård utanför västerås.

Praktiskt taget allt är bokat å klart.... kläderna hänger i garderoben, inbjudningskorten e skickade, prel. bordsplacering gjord, allt till dukning och dekoration är inhandlat.... jag har till och med en skiss på hur borden ska dekoreras... snacka om planeringsfreak :)

Måste boka nagelfixning bara...

• pansartax

tbmh:
    Vi är också lite sugna på att börja med bordsplaceringen, det verkar roligt (åtminstone till en början). Men vi har vårt OSA 15 maj, så det känns svårt att börja innan vi vet vilka som kommer? Hur har ni gjort med det?

/Pansartax

• robbans flicka

vi gifter oss 2/7 fast det är ju inte riktigt samma datum men samma månad ialla fall.

• Angela79a

Vi gifter oss den 23/7-05 klockan 13:00.
    Känns som ni har kommit så långt i planeringen. Får nog skynda på lite!

• tbmh

Pansartax: Jo jag har tagit med alla som jag skickat inbjudningskorten till.... på så sätt vet jag vilka som passar ihop... å fattas det folk så e det ju bara att möblera om lite... huvudsaken är att jag har "mallen" färdig :D

• Jockesflikka

Pansatartax: precis samma sak har vi gjort med bordsplaceringen alltså...

• Eva2

Om någon av er var på bröllopsmässan i Stockholm så kanske ni såg Panduros monter...? Där hade de i allafall placeringskort som var tunna med löv med namnet skrivet i textilpenna. Det var jag och köpte i går och ska snart sätta i gång med liv och lust att skriva namn på de jag VET ska komma. Superduper kul! Och det kommer bli så fint! Likaså var jag äntligen och köpte alla kuverten i går och när killen i kassan skulle slå in priset 2.50x80 så sa han "det är väl 20% på dessa va?"...vilket det inte var men jag bara hummade lite otydligt så jag fick 20% rabatt! Tjoho!

Kommer era tärnor att ha egna små buketter eller någon blomma? Håller tärnan i brudbuketten under några delar av vigseln?

• Jockesflikka

Eva2: Vad då för löv? Riktiga då kan man ju inte göra det nu eller?
    Mina tärnor ska ha en liten bukett i var men min ena tärna ska hålla min bukett ändå sen.

• garbo76

Vi gifter oss den 23 juli 2005 kl 15.30!!! I uppsala.

• pansartax

Kan vi inte gemensamt besluta att det ska vara solsken och 25 grader varmt?!

Det känns ganska lagom. 30 blir lite väl varmt i klänningen och med dansandet. Och regn... Nä. Inte på vår underbara dag!

Jippi, jippi, jippi! Det ska bli så kuuuuul!!!!

• Jockesflikka

Pansartax: :D precis så vill vi ju alla ha det så då får det bli så. :D

• Eva2

Det är små vita, tunna löv som man kan köpa i förpackning med 15 stycken på Panduro. Löven finns i flera färger men jag tyckte de finast i lite gräddvitt...

• Eva2

Jag har ju helt glömt bort: nu har vi beställt min vigselring!

Den kommer att vara i titan, ganska smal med två linjer längst kanterna. I mitten kommer en 2 mm´s diamant sitta och sedan kommer det sitta varsin 1,6 mm´s diamant runt om den större. På insidan kommer vi gravera våra namn men inget datum. Känns kul att jag till slut hittade en ring som matchar förlovningsringen. När vi förlovade oss tänkte vi inte riktigt på att det kan bli svårt att hitta en matchande vigselring i titan. Nu känner jag mig mycket nöjd och i och med att det är titan så blev ringen inte alls dyr - trots tre diamanter: strax över 2000 kronor!!!!

• Jockesflikka

ja det var ju billigt
    men du jag hittar inte löven på panduro hemsida vart finns dom????

• Jockesflikka

eva2: vart finns dom???

• Eva2

Du finner löven/bladen på deras hemsida under
    "dekormaterial" nummer 280844 blad. transp. vit 9,5x14 cm

Svar på tråden Någon som gifter sig 23/7-05