Någon som gifter sig 23/7-05
Den 23/7-05 ja då blir man framförd till altaret av sin far.... Någon mer som gifter sig då? det skulle vara lite skoj
Den 23/7-05 ja då blir man framförd till altaret av sin far.... Någon mer som gifter sig då? det skulle vara lite skoj
Buffy -
kul att ni ska gifta er på Strömsholms slott. Där är ju jättefint! Bor ni därute?
/Pansartax
pansartax:
Tack! Nej, vi har ingen relation till Strömsholm alls.
Min fästman var där på konferens förra året och var på en guidad visning i slottet och såg det lilla kapellet. Det var då han beslutade sig för att fria och föreslå att vi skulle gifta oss där.
Har du varit på något bröllop i Strömsholms slott eller har du någon relation till Kolbäck?
Buffy:
Jag bodde där ett år när jag pluggade på den stora ridskolan som ligger där. Slottet är jättefint och omgivningarna fantastiska! Det blir nog ett riktigt sagobröllop!
Eva2: vi har inte kommit så långt än...
hur långt har ni kommit alla?
puffar uppp
puffar igennnnn
Ja, hur långt har vi kommit...
Inbjudningskorten är ute hos gästerna
Menyn är i princip bestämt
Jag har bestämt klänning men inte färg eller tyg. Ska träffa en sömmerska nästa vecka och vi ska åka och titta på tyg tillsammans.
Vi håller på med festprogrammen
Musiken till vigselakten är halvfärdig. Voilinisterna och sångsolisterna är klara. En solosång är klar och utgångsmusiken. Vi ska ha ytterligare en solosång och en ingångsmarsch.
Isället för vals kommer vi dansa Röråspåls. Den behöver vi repetera, det var ett tag sedan. Violinisterna ska spela in en påls åt oss och skicka så vi kan träna till rätt låt.
Vi har bestämt bubbel, men inte vinsorter.
Trubadur är bokad och klar med vi vet inte om vi ska ha dans till band eller cd efter maten. Hoppas vi kan få ihop det med ett band.
Min pojkvän har kollat in sin klädsel som han ska hyra. Är dock inte beställt eller så.
Personbeskrivningarna om gästerna är halvfärdiga.
Dukningen är färdigplanerad.
Ett preliminärt till tidsschema är klart.
Jag håller på att skriva en lista med vilka förberedelser som ska göras när och en inköpslista.
Vi ska kontakta guldsmeden ang. ring och örhängen till mig.
Skor har jag inte funderat så mycket på, inte heller buketten. Det beror på klänningens färger mm.
Ja, det är väl i princip så det står till hos oss...
/Pansartax
pansartax: oj vad långt ni kommit.... :(
oj skulle va en glad :)
Vi har:
*bokat kyrka och festlokal (litet familjehotel med 13 hotelrum. Så därmed har vi även bokat svit för natten :D ).
* Vi har gitarrsolist och sångsolist till kyrkan (vänner som ställer upp gratis)för Ted Gärdestad låt.
*valt ut ingångs- och utgångsmarsch
*jag har köpt klänning, min sambo vet vad han vill ha och har börjat titta lite men inte bestämt sig.
* sambons finska pappa vill spela bröllopsvalsen på dragspel *skratt* - så det ska han få göra *ännu mer skratt* Jag har aldrig hört låten så det ska bli spännande att se vad det blir!
*håller på med inbjudningskorten och är snart färdig med det (dvs efter påsk)
*har informerat tärnor och bestmen, toastmaster o toastmadame samt värdinna vid kyrkan
*beställt champagne från Frankrike
*fått papper för hinderprövning och namnändring (att skicka in efter påsk)
*bestämt hur placeringskorten på borden ska se ut
Bruden har som sagt lite mer att tänka på och jag har fortfarande kvar att hitta underkläder, skor, välja frisyr och bestämma brudbukett. Vi har även kvar att ordna vigselringar vilket vi väl borde börja titta på.
Jag är lite seg - men är det någon av er i denna tråd som bor i Stockholmsområdet?