• Jockesflikka

Någon som gifter sig 23/7-05

Den 23/7-05 ja då blir man framförd till altaret av sin far.... Någon mer som gifter sig då? det skulle vara lite skoj

• Svar på tråden Någon som gifter sig 23/7-05
  • Jockesflikka

vi har den 22 maj vi tog då så att man i tid vet hur många gäster som kommer och sen så tog vi en söndag då man oftast är hemma skickade ut korten i måndags

• Pliten

Här kommer en till!

Vi ska gifta oss kl 17 den 23/7 i Forsmarks kyrka (i bruket norr om Uppsala) - där jag också är född (inte i kyrkan... ) och döpt.
    Jag är redan helstressad - är det någon mer? Idag har jag varit till en sömmerska och börjat spåna på min klänning...det är SVÅRT! Man vill ju att det ska bli helt rätt!
    Inbjudningarna går ut i slutet av nästa vecka hoppas vi, och vi har inte osa-datum förrän 1 juli...

• varanen

Jag oxå! Den 23:e på sen eftermiddag. Vi gifter oss ute och har festen i Botan. Har många tankar men inget fixat än. Får småpanik när jag ser att era inbjudningar ska ut redan nu! Jaja, härligt att se att vi är fler som vågar satsa på en dag mitt i juli. För varmt? Kommer folk vara hemma? Många frågor...

• anna_80

Vi med ska gifta oss den 23/7!!
    Bröllopet blir i Halmstad, som är min hemstad. Han kommer från Uppsala och just nu pluggar vi båda i umeå! Planering på distans alltså... Våra kort ska skickas/delas ut denna veckan. osa är satt till 1 juni.
    Hur går det för alla er andra? Hur långt har ni kommit i planeringen?
    8 är vi nu då...

• mañana

Pliten: det är så underbart vackert i Forsmak.
    Mitt absoluta sago/dröm/fantasi bröllop utspelar sig där; vi skulle ha ceremonin i kyrkan och sedan åka med häst och vagn (samtidigt som alla gäster går till fots efter) upp till herrgården. Mingel i herrgårdsparken och middag med övernattning för alla gäster. Frackbröllop givetvis.
    Det är världens vackraste lilla by, Forsmark.
    Tyvärr är denna dröm inte möjlig för vår ekonomi. Jag har dröm nr 2 som bröllop här i uppsala istället :)

Det var förövrigt i Forsmarks kyrka jag och min M2B bestämmde att vi skulle gifta oss någon dag.
    Avis på dig.

• mañana

När vi var inne i Forsmarks kyrka bestämde vi att vi skulle gifta oss, alltså.

• Cazy

Vi ska också gifta oss den 23/7-05! I Dalby kyrka utanför Lund kl: 16.00
    Inbjudningarna ska skickas ut i slutet av nästa vecka. Osa datum 20/6.

• Pliten

mañana:

Jag är född i Forsmark - för länge, länge sedan, när det fortfarande fanns dinosaurier som mina elever på jobbet brukar säga :). Och visst är det fint där!
    Dock ska vi inte ha bröllopsfesten där - det där med stålars, som sagt... Men eftersom jag är döpt i den kyrkan, så känns det iallafall rätt att gifta sig där.

• Buffy79

Jag och min blivande ska också gifta oss den 23/7! Vi gifter oss i Strömsholms slott som ligger strax utanför Västerås.
    Vi kommer att skicka ut inbjudningarna i början av april och har sista OSA den 15 maj. Vi behöver besked redan då eftersom vi gärna vill att våra gäster ska övernatta på herrgården där vi har festen.

• Eva2

Jag håller på att fixa med inbjudningarna för fullt. Jag har gjort hälften av inbjudningskorten men inte skrivit och klistrat in bladet med information i själva A6-kortet. Jag kommer nog att skicka ut inbjudningarna i slutet av april, början av maj. Med svarsdatum i mitten av juni. Som jag resonerar; de inbjudna borde veta på en gång om de kan gå eller inte och därmed ger vi dem inte så långt svarsdatum :D

Bröllopsklänning är inköpt på rea (fast ändå kostade den 6.500 kronor) och plats för bröllopsmiddag är bokad samt kyrka. Inget annat är bestämt.

Har ni program i kyrkan?

Och jag vill gärna ha förslag på bordsplaceringskort...

Svar på tråden Någon som gifter sig 23/7-05