• shabbichic

Medlemmar i Viktklubben? SE hit!!

Någon mer här som är medlem i Aftonbladets "Viktklubb"?

Skulle vara kul att ha några att snacka med som också kör detta...
    Kanske kan vi alla motivera varandra !?!

Skriv i denna tråd!!!!

//SC

• Svar på tråden Medlemmar i Viktklubben? SE hit!!
  • Anna-Maja

Står still den här veckan, det blev mycket onyttigheter förra veckan, men nu är det nya tag. Skönt att jag inte hade gått upp något. Straffet när man äter mycket, går och småäter, och olika är att det då blir så jobbigt att lägga in det. Brukar försöka tänka på det

• Nightingale

Jahapp, så kommer min första motgång. SOm inte är så farlig egentligen.

Jag har gått ner från 77,7 till 69,8 på åtta veckor. Men igår vägde jag 70,1. Det är bara tre hekto, jag vet, men man vill ju så gärna att kurvan ska peka neråt hela tiden. Jag får vara nöjd ändå.
    (vägde mig imorse, 69,2, så jag vet att jag är fjantig, men kurvan pekar likväl uppåt.... )

• Nightingale

Idag tar jag nästa kliv i "mitt nya liv-stegen" Har varit till ett gym och fått ett prova på kort, men det lutar åt att jag ska börja träna där på heltid. Hade tur oxå, sjukhuset (där jag jobbar) hade avtal med gymet så jag som anställd fick rabatt!! Ganska mkt oxå! Perfekt.
    Dessutom tog jag mig en tur på stan och shoppade nya träningskläder de jag har är för stora!!! ganska skoj, förr var ju allt för litet!

4,2 kg kvar.... nu j'vlar!!

• *Linda*

Roligt att du ska börja träna! O ännu roligare att få köpa nya träningskläder.. =) Jag ska snart ta och cykla iväg till gymmet själv.. aerobics är ju så kul! :)

• Nightingale

Ha ha, lagom till början på mitt nya träningsliv så köpte jag och sambon pizza och en chipspåse igår. Men det gör inget, för jag har inte ätit pizza sedan i somras och inte chips heller! Det jag vill säga med detta är att jag har kontroll över mitt ätande! Jag vet att jag inte kommer att äta pizza eller chips inom det närmaste halvåret. Och jag har iNGEN ÅNGEST över mitt bakslag igår! För om en timme ska jag löpträna 5km och mitt nya vanliga liv går vidare...

TOPPEN!!

• Nightingale

69,4 jajamen, pizzan gjorde inget!

Hur går det för er tjejer???!!??

• inte min tur än

Jag åt också pizza i helgen! Så gott! Går ner ca 4hg i veckan, vill egentligen gå ner mer men det kanske är lika bra att det går lite långsammare....
    Såg på aftonbladets hemsida att en semla innehåller 500 kaloríer, men om man slår in det på viktklubben blev det ca 400 kalorier.....jag är så otroligt sugen på en semla!

• Nightingale

Det där med semlor är väl otroligt olika hur de ser ut!! men jag skulle nog ta 500kcal för att vara på den säkra sidan.

Gillar för övrigt varken grädde eller mandelmassa så semlor avstår jag gärna..

• *Linda*

Usch denna vecka har jag stått mer eller mindre stilla. Så nu är jag arg och det kanske är bra för nu blir jag nog ännu mer motiverad. Nån semla blir det inte för min del denna vecka! :)

• Ettolrach

Är med för andra gången och är nog lite mer motiverad nu för förra gången gick inget vidare.

Jag har gått ned 1,5 kg på 4 veckor vilket inte är så bra, men midjemåttet har minskat från 92 till 90 så något har hänt.

Använder mig mer av recepten och matsedlarna den här gången så jag tror det ska gå bra den här gången. Gick upp hiskeligt i vikt förra sommaren, blev av med 3 på egen hand men sedan jag stått stilla och gått upp 1 kg igen så tänkte jag, att va f-n. Nu ska jag lyckas.

Mitt gissel är choklad och goda viner. vinet kan jag dra ned på och nöja med mig ett glas till mat fre-lör men chokladen, uj det är svårt det. Att inte köpa någon är väl det enda som hjälper i längden. Och eftersom som inte har favoritpralinbutiken i grannkvarteret så kanske jag kan undivka det... Kanske...

Jag ska försöka ta till mig en f d kollegas motto: 30 sekunder i munnen blir till 30 kg på höften så småningom...

• Fru Kirta

Jag började med VK igår, mitt mål är att gå ner 18 kilo (c.1 kilo i veckan)
    Jag tror jag kan nå långt med att "bara" lägga av med godis, eftersom mina matvanor i övrigt inte är speciellt onyttiga. Alkohol dricker jag extermt sällan. Nu måste jag reda ut hur jag ska göra det rent praktiskt; vissa säger att det är bra med en godisdag i veckan så att man motivationen inte försvinner, men samtidigt misstänker jag att jag har hunnit utveckla sockerberoende, vilket då talar för att lägga av med godis helt och hitta nyttigare alternativ, tex frukt. Jag går ca. en timme om dagen, men ska försöka lägga till nån aktivitet som ger lite mer belastning.
    Jag gick ner jättemycket i vikt (30 kilo) 8 år sedan, men sedan blev det det klassiska, man tillåter sig större och större siffror på vågen och blir geni på att hitta ursäkter, varför man inte ska tag i det just idag och inte "när jag har tid" "när denna festen är över" eller "på måndag"
    Viktklubben är billigare än VV och dess utformning tilltalar mig.

• Nightingale

vk:s utformning är ärligare än vv tycker jag, jag menar det finns ju inga "fria kcal" som vv körde med, jag gick inte ner ett kg ens med vv bara för att jag åt jättemkt fria livsmedel. Nä.. vk är mkt bättre, då får man svart på vitt vad man kan äta mer eller mindre av.

• Fru Kirta

Måste bara berätta om en diskussion jag hörde på fikat idag: bredvid mig satt två kvinnor och den ena åt EN bit Geisha till kaffet. Den andra sa: "du äter mycket godis tycker jag" och "konstigt att det inte syns". Mycket godis för mig är inte en bit geisha! Jag kan ju inte veta hur personen äter för övrigt, men om hon sitter och äter en bit choklad som hon dessutom har delat i två bitar, kan hon ju inte vara någon storätare. Jag irriterar mig på sånt, hälsohysterin kan ibland gå till överdrift.

• inte min tur än

Sista dagen på ett sommarjobb för något år sedan hade jag bakat mockarutor att bjuda på. Då sitter en tjej och upprepar hela tiden hur många vv points en bit mockaruta är,så det slutade med att nästan ingen ville äta.
    Även om jag bantar sitter jag inte och säger till alla andra hur många kalorier de får i sig när de äter ngt onyttigt!

• inte min tur än

Någon som vet vad en 1/2 cup motsvarar i tex ml eller gram mått? Har hittat en himelsk god glass och skulle vilja skriva in det på viktklubben,men glassen finns såklart inte redan inlagd:(

• bellis

1 cup är ca 2,5 dl! Så en halv cup är alltså.... *blond*.... 1,25 dl!!!

• Fru Kirta

Hur går det? Jag har nu varit medlem i VK i två veckor och har gått ner 2 kilo :)
    Jag är jättenöjd, har unnat mig lite extra på helgerna, ätit små måltider relativt ofta och rört på mig varje dag. Det funkar! :D

Svar på tråden Medlemmar i Viktklubben? SE hit!!