• shabbichic

Medlemmar i Viktklubben? SE hit!!

Någon mer här som är medlem i Aftonbladets "Viktklubb"?

Skulle vara kul att ha några att snacka med som också kör detta...
    Kanske kan vi alla motivera varandra !?!

Skriv i denna tråd!!!!

//SC

• Svar på tråden Medlemmar i Viktklubben? SE hit!!
  • Nightingale

mrs. vad duktig du är som gått ner 15 kg! Det är verkligen inte dåligt! Mitt mål är ju 10 kg och snart har jag gått ner hälften, vägde mig idag!

-4,3 kg!

Härligt!!

• shabbichic

TS här...
    Har haft en svacka, vågen visade +0.6 kg förra måndagen
    Men nu är jag åter på banan

Dagens VK-resultat: -0.7 kg
    Vad duktiga Ni alla är!!!
    Å grattis mrs!!!

//S

• Vickan7

Hej!
    Jag är med i vv och har gått ner 6,4 kg sedan början av oktober. Det har stått still några veckor, eller iaf ganske still, men över helgen gick jag ner 6 hg, trots 60-årskalas!
    Nu äter jag lite mindre för att kunna äta mer i jul. Julen är inte ett så stort problem för mig, för jag gillar inte så mycket av julmaten. Det värsta är godiset...
    Här är ett tips på en lätt men mättande middag:
    Tacopytt 5 points
    Små tärnade potatisbitar, koka 5 min,
    90 gram nötfärs 10%
    skivad morot
    hackad gul lök
    ev brytbönor
    tacokrydda, salt

Annat tips:
    Dip 0,5 points:
    45 gram lättkesella
    dippmix
    lite vatten tills lagom konsistens

Lycka till!

• Nightingale

Hejsan igen! Nu fortsätter vi kämpa även efter jul, min filosofi hjälpte, men det blev inte riktigt lika många promenader med mammas hund som jag räknat med, det var nämligen snöstorm i dalarna! (liksom på många andra platser i sverige!)

MEN jag höll vikten!! jag är jättenöjd med detta! Särskilt eftersom vi var ut på juldagen och jag drack ungefär tre gånger mer än vad jag räknat med, men vi hade himla roligt, så det var det värt!

Kom igen tjejer, hur gick det för er över jul!!

• AnnLee

Tänkte bara säga att jag såg att till våren är en kryssning inplanerad med Viktklubben... då ingår en 3-rätters komponerad meny för alla viktklubbare + frågestund med Rössner. Man måste vara medlem i viktklubben. Tyvärr är jag inte det men tänkte tipsa er andra.

• Nightingale

Sånt där är verkligen inget för mig!
    Men tack ändå för tipset!

• Antonia

Hejsan! Är någon kvar i denna tråd?

Idag har jag bestämt mig, att börja i aftonbladets viktklubb. Jag måste ta tag i mina kilo som bara ökat och ökat på sistone.

Känns kul att många är så nöjda med VK hoppas jag oxå blir det.

Problemet är att jag inte är särskilt förtjust i att laga mat och dessutom är min pojkvän inte alls i behov att gå ner snarare tvärtom och hur gör man då när man lagar mat tillsammans?

HOppas denna tråden fortsätter!

/Antonia

• Nightingale

Hejsan Antonia och välkommen!! Yess jag är kvar!! har nu gått ner 6,2 kg sedan 29/11 och det går jättebra!! stod still i en vecka bara (julveckan givetvis!) men nu går det jämnt neråt igen!! Jätteskönt är det ,jag känner mig superlätt!!

Lycka till!

• Antonia

Hej Nightingale!

Roligt att höra att det går bra och att du fortfarande är lika motiverad. Förhoppningsvis kan jag oxå vara det.

Det svåra tycker jag är att hitta bra recept som inte innehåller så krångliga ingredienser, skulle helst vilja ha lätta recept som inte tar så lång tid att göra... har du några tips? Skulle verkligen uppskattas!

• Nightingale

Antonia!

Jag tycker oxå att recepten man får av vk är krångliga och har aldrig gjort ett enda av dem, utan gör precis den maten jag alltid gör, men äter mycket mindre portioner och broccoli till nästan allt. Mättande och väldigt lite kaloriler! Det är ju det som är grejen, att man äter mindre portioner... Iallafall för mig, som älskar mat och alltid åt väldigt stora portioner hela tiden förr! Men nu går det bättre!! Magen har vant sig! Jag åt mig alltid proppmätt, men nu är jag lagom mätt!

Lycka till!

Svar på tråden Medlemmar i Viktklubben? SE hit!!