• Sessie

11 september- hur går det?

Tänkte bara kolla en liten statusrapport från mina medsystrar som också gifter sig den 11 september i år... hur går det för er i planeringen?

De "stora bitarna" är på plats för oss... kyrka, lokal, transporter, solist. Har träffat skräddaren etc, fast detaljplaneringen återstår. Håller på att skissa på inbjudningskorten nu... när skickar ni ut era och när har ni OSA?

• Svar på tråden 11 september- hur går det?
  • Bacon

Vi gifter oss oxå den 11 september i Göteborg. Det känns som vi har kommit ganska långt men inte varit så aktiva det sista. Dax att sätta fart igen!

Vi har ett ganska stort bröllop med många gäster och vi ordnar mycket själva men med hjälp av vänner och familj.

Det mesta är bokat så som kyrka, lokal, präst, transport, bröllopsresa, bröllopsnaen, kläder etc. Det vi håller på med just nu är att bestämma ring, blommor och frisör. Inbjudningarna är utskickade och osa-datumet börjar närma sig. De flesta har tackat ja, än så länge!

Vi har en hel del pyssel kvar. Framsida till sånghäften, kyrkoprogram, ljuslyktor, rispåsar, bordspalcering, namnlappar, väggdekoration mm. Oj, blir stressad baar av att skriva detta.

Än så länge är det ett tag kvar men sommaren kommer säkert springa iväg och sen är det dax!!! Ohiii..så spännande.

Ser fram emot bröllopet men oxå emot att vara gift!

• Sessie

Nu är det mindre än tre månader kvar... med en sommar emellan. Mycket som återstår, men det går framåt för trådstartaren också.

Just nu håller jag på med pyssel å papp... dvs att göra hållare för bordsplaceringslapparna. Gör den av trolldeg i hjärtform, och en lapphållare. Någon som fattar?

• parisförlovad

Oj vad optimistisk jag var i mitt förra inlägg.. Jag skickade faktiskt ut inbjudningarna först igår å några idag! hihi!

Men jag tar det coolt ändå, känns så skönt, för alla stora bitar har fallit på plats! Lokal, Band, Vigselförättare, Fotograf, Frisör, Tårta, mm mm. Det enda jag ska göra snart är att titta på blommor å beställa ringen, men jag vet redan vilken jag ska ha! (det e bara kvar å ta sig till affären! )

Jag känner mig helt i fas! Sååå skönt!

LÄNGTAR TILL 11/9!!!

Några fler?!

• Sessie

Jaaa med! Jag är gräsänka en och en halv vecka, så det blir mycket BT på kvällarna nu.

Jag har ring kvar. Har pratat med florist, men vet inte om jag fick förtroende för henne. Var där för två veckor sedan och hon skulle återkomma med ett ungefärligt pris på min bukett. Det har hon inte gjort. Får ringa henne senare i vekan för att kolla. Det är inte bara för det där med att inte ringa tillbaka som jag inte fick förtroende. Jag tyckte hon var tråkig att diskutera med... fick ingen entusiasm liuksom.

Nåja, det löser sig säkert.

Nu är det snart bara två och en halv månad kvar!

• pysselfia

Mitt kontrollerade lugn är som bortblåst just idag, vaknade imorse ur en mardröm om tårtan: Min kompis som lovat göra tårtorna drog sig ur och det slutade med att mamma köpte vienettaglass...

Puh... vilken tur att det bara var en dröm...

• inger_74

hej ni andra

Jag har idag gjort färdigt (tja nästan) alla blommor som vi ska ha på tårtan. De kommer att vara i Sugarpaste och det som återstår är infärgning till brudbukettsfärgerna.

• parisförlovad

Nu har jag varit ute å kollat lokalen igen. På samma gång fick jag ordning på brudbukett å alla andra blomsterarrangemang å frisören! Känns så skönt!!

Men det känns som jag har glömt något, vet inte vad...!
    Kanske bara lite paranoid!

Vad har ni andra kvar att göra???

• Sessie

Nu är jag klar med hållarna för placeringskorten! Jag tycker de blev rätt bra.

I övrigt återstår:

Byta florist (va inte nöjd med den första)
    Beställa ringar
    Prova klänning som sys upp
    Festprogrammet är påbörjat, inte klart
    Vigselprogram inte påbörjat
    Ska prata med vigselförättare
    Bestämma musik med DJ
    Bordsplacering

Hjälp... det var visst ganska så mycket som inte var klart... kanske borde sätta lite fart. ...

• kajsa kavat

*inne och tjuvkikar*
    ska gifta mig två veckor efter er

/kram å lycka till

• Okinawa

Vi fick äntligen iväg inbjudningarna förra veckan (postades förra söndagen). OSA är 2/8.
    Lokalen är bokad sedan några månader
    Kyrkan är bokad och in och utmusik är fixat med kantorn. Nu återstår bara vad solisten ska sjunga.
    Cateringen är fixad
    Ringen beställd
    Klänningen fixad
    Underkläderna och skorna köpta
    Hans kläder bokade
    fotograf och Dj fixat (båda är vänner till oss)
    Transport från kyrkan bokad
    frisören bokad (vet dock inte hur jag ska ha håret)
    Manikyr bokat
    Näbbarnas klänningar är under produktion
    festhäfte och kyrkoblad fixar blivande svärmor
    Hotell bokat för bröllopsnatten plus natten till bröllopsdagen (vårt hus blir proppfullt med släkt)
    Pratat med floristen (vet vad jag vill ha för blommor men inte hur det ska se ut)
    Dagen efter bröllopet tar vi ut våra långväga gäster på en båttur. Båten är chartrad och klar.
    PUST

• Woodstock

Godmorgon.
    Tänkte kolla med er om ni har eller när ni ska träffa prästen.
    Har ni blivit "Hippad" ännu?
    Jag har varken träffat prästen eller blivit hippad, men det är ju 7 helger kvar.
    Känner mig skrämmande lugn inför bröllopet. Hur är det med era nerver?
    Kram från Woodstock

• Sessie

Vi kommer träffa prästen denna vecka... men det är en gammal kollega till mig så denna gång blir nog inte så "vigslig" mest för att M2B ska få lära känna henne.

Annars kan jag tänka mig att man snackar med prästen några veckor innan vigseln första gången och att man sedan har "övning/genomgång" närmare dagen B. Hur ser det ut för er andra tjejer? Har ni pratat med präst/vigselförättare?

• Frankrike04

Vi har inte pratat med vigselförrättaren ännu. Kommer att göra det efter semestern. Då vi känner henne sedan gammalt, är vi rätt säkra på att hon har kontroll på sin bit och även de bitar som vi ännu inte fått att falla på plats vad gäller vigselakten (t ex psalmer)!

I övrigt återstår att fixa:
    - transport från kyrka till festlokal
    - vigselprogram (toastmastern ordnar detta, men han behöver veta hur vigselakten ska se ut först...)
    - bordsplacering (har börjat pussla ihop denna, men det är stört omöjligt att få det helt bra!)
    - festprogram (toastmastern fixar detta med - här har vi inte så mycket att säga till om, utan vi får förlita oss på att han har koll...)
    - brudgummens kläder... (han har varit och provat, men än är det ju långt kvar (!), så han har inte bokat ännu. Tur vi inte gifter oss när det är högsäsong för vigslar...)
    - bestämma menyn (ska göras i augusti)
    - och förmodligen en hel del mer, som jag fortfarande är lyckligt ovetande om att vi ska fixa..!

• inger_74

Nu har OSA datumet gått ut, förutom till de som fick senare inbjudningar. Det var bara två familjer som inte hört av sig så de ringde jag upp igår.

Hsar diskuterat frisyr med frisören. Naglarna ska fixas samtidigt.
    M2B har hittat skor till den lånade fracken. Min klänning är klar så när som på fållen.
    vigselprogram klart. Allt fixat med solist och gitarrspel.
    Bordsdekorering klar (samlat snäckor under sommaren)
    En grov bordsplacering är utformad.
    Festprogram delvis klart. Toastmaster paret ordnar en del av det.
    Prästen har vi pratat med.
    Nu ska jag skriva ut alla placeringskort och vigselprogram.

Har inte blivit "hippad", tänk om det inte är någon som gör något?

• rockyroad

Nu har jag blivit hippad!!
    Gud så roligt det var. Vilka underbara vänner och vilken fantastisk syster jag är begåvad med. Hur går det för oss 11 september brudar?

• sudali

Det mesta känns som om det är på banan....

Festprogrammet nästa klart. Vigselprogrammet klart! Placeringskorten klara.

Bordsplaceringen däremot är ju en riktig pina...... det blir ju aldrig riktigt bra. Hur svårt som helst att få till!

Frisör, hotell, kläder för samtliga inblandade är klart. Fotografering, blommor, dekorationer till borden ja, det mesta är nog klart! Samtalet med kantor och präst är gjort. Hinderprövningen är klar! Har skickat in det till prästen, han ville det!

Fick däremot lite panik förra veckan när dom som skulle fixa maten drog sig ur! Men det löste sig, puh......

Det börjar närma sig, med storm steg. Kan ju lova att man glömt nåt!

• Frankrike04

Har också blivit hippad! Kanondag! Lugnt och skönt tillsammans med mina närmsta kompisar.
    Håller med dig, sudali, om att bordsplaceringen är omöjlig att få ihop! Jag vet inte för vilken gång i ordningen vi nu har gjort om den... Tror dock att vi börjar närma oss slutet nu, men den är inte helt perfekt ännu...

Tror annars att vi har det mesta under kontroll nu, men, som sagt, man har säkert glömt något...

Svar på tråden 11 september- hur går det?