• Sessie

11 september- hur går det?

Tänkte bara kolla en liten statusrapport från mina medsystrar som också gifter sig den 11 september i år... hur går det för er i planeringen?

De "stora bitarna" är på plats för oss... kyrka, lokal, transporter, solist. Har träffat skräddaren etc, fast detaljplaneringen återstår. Håller på att skissa på inbjudningskorten nu... när skickar ni ut era och när har ni OSA?

• Svar på tråden 11 september- hur går det?
  • inger_74

hejsan

Ytterligare en 11-sept brud anmäler sig.
    vi gifter occ i Tanum men bor i Göteborg (Mannen kommer från Tanum)

Ungefär så här ligger vi till:
    -Inbjudningarna skickade i april, OSA 31/7-Klänning sys av min syster, hon håller på. skor köpta.
    Frack lånas.. (dock inte helt klart)
    Ringar är beställda.
    -Spriten är redan inhandlad i danmark-Solisten är klar, likaså kantor
    Kyrka och lokal bokad.
    Menyn klar men ej inhandlad.
    Frisör och fotograf är bokat. Likaså hotellrum.
    -Bordsdekorationer är inhandlade,
    Placeringskort, vigselprogram, gästepresentationer o dyl är i princip färdiga, väntar bara på några få detaljer.
    bukett klar.
    Hindersprövningen klar.

gäster har börjat tacka ja.

Ha det gott

• Frankrike04

Hej igen!

Tänkte uppdatera tidigare inlägg... Sedan sist har:

- ringar beställts (går nu utan förlovningsring, eftersom guldsmeden behövde denna. Känns lite ovant)
    - bröllopsresa bokats (flyg bokat, hotellrum på gång).
    - florist bokats och brudbukett prelbokats.
    - frisör bokats
    - fotograf bokats
    - mannen vet vilka sorts kläder han ska ha, men har inte provat ännu (han tycker fortfarande att vi är ute i väääldigt god tid med allting...)
    - underhållning till kvällen bokats
    - gästerna har börjat tacka ja, men vi hoppas att fler droppar in mot slutet (OSA 11/7).

Ska väl snart sätta igång och fundera över vigselcermonin. Stora delar är dock klara även här (in- och utgångsmarsch, sånger, solister, präst, kantor,...), men har lite svårt att hitta några bra psalmer. Vad har ni andra valt för psalmer? Vi vill gärna ha psalmer som många känner igen, och kan sjunga med i, samtidigt känns de klassiska sommarpsalmerna som verkar vara vanliga på bröllop, lite fel i september... Vi kommer att få hjälp av prästen här, men man skulle ju gärna vilja ha lite idéer innan dess...

• inger_74

Hej Frankrike04

Vi har valt psalmerna 201 "en vänlig grönskas ljuva dräkt" och 289 "guds kärlek är som stranden"

Vi tyckte att psalm201 fortfarande fungerar även om det är sensommar.

Som solosång kommer vi troligen att ha "ack värmeland du sköna" (jag är därirån) samt "Sol, vind och vatten" vilken anspelar på västkusten för oss.

däremot har vi inte mycket planerat av själva festen, men vi har lagt ut det på Toatmasterparet men vi bör väl diskutera en del med dem snart.

• blixtbröllop

Vi har precis bestämt oss för detta datum. Alltså inget bokat ännu... Jag blir mycket stressad när jag hör hur tidigt ni är ute (läs; sent vi är ute)!!! Men jag hoppas det går ändå?!

Kollade med Råda kyrka (göteborg) idag, de hade två tider över 13 och 17. Överväger vilket som blir bäst.
    Ringer runt till festlokaler, beredd på att anpassa rätt mycket då tiden är knapp.

Föll för den andra klänningen jag provade i Malmö för 2 v sedan (bor i gbg) så jag funderar på att slå till. 4200 för en stilren thaisidenklänning är väl ett bra pris?!
    Vet hur jag vill att min ring ska se ut, kommer beställa den hos samma guldsmed som gjorde förlovningsringarna. Bör gå på en månad ungefär...
    Så fort allt är bokat kring kyrka och lokal ska vi skriva och skicka inbjudningskort.
    Solister finns i bekantskapskrets, florist och fotograf likaså.

Hoppas allt ordnar sig!!

• inger_74

hej blixtbröllop

Kul att se en till Göteborgare, även om vi inte gifter oss i Gbg, men ändå.

Kanske inte den roligaste lokalen men OK och hyffsad i pris är Polisen sportstuga i Delsjön. Har själv varit där på fester samt har bekanta som haft sin bröllopsfest där efter vigsel i Råda.

kl 17 så börjar festen direkt efter bröllopet, med kl 13 blir det lite mer "dötid" alt planerad underhållning el dyl innan själva festen börjar.

svårt att säga men kl 13 kan nog vara skönt. vi viger oss kl 15.

4200 kr för klänningen tycker jag verkar ok. Känns den bra så slå till.

• blixtbröllop

Tack inger_74 för tips om polisens sportstuga! Delsjöområdet är ju fint. Vet du vilket nummer det är till bokningsansvarig? Eller var jag kan hitta det.

• Frankrike04

Hej Inger74!

Tack för tipsen! Ska läsa igenom dessa i psalmboken när jag kommer hem!

• blixtbröllop

Bokade just Råda kyrka 11/9 kl.17.00!!

Nu återstår bara allt annat!

• inger_74

Hej blixtbröllop

Nej tyvärr vet jag inget nummer till stugan. Det blir bra med kl 17.

Svar på tråden 11 september- hur går det?