• Sessie

11 september- hur går det?

Tänkte bara kolla en liten statusrapport från mina medsystrar som också gifter sig den 11 september i år... hur går det för er i planeringen?

De "stora bitarna" är på plats för oss... kyrka, lokal, transporter, solist. Har träffat skräddaren etc, fast detaljplaneringen återstår. Håller på att skissa på inbjudningskorten nu... när skickar ni ut era och när har ni OSA?

• Svar på tråden 11 september- hur går det?
  • Frankrike04

Sessie: Nej, inte jag, men min mamma ska sy. Hon syr rätt mycket (sydde sin egen brudklänning), och har alltid drömt om att få sy sina döttrars brudklänningar - så nu får hon chansen! Jag tycker dessutom att det är kul att få bära en klänning som hon har sytt - känns lite personligare.

• Andra95

En liten fråga: Hur kom det sig att ni valde just 11 september?
    Personligen så tycker jag att det är ett datum som betyder katastrofer.

• rockyroad

Tjolahopp. Nu har man gått från att leva i synd till att vara förlovad med 11 september som vigseldatum (allt på en vecka). Leksandskyrka, Tibble bystuga, Präst, fotograf, frisör och band är bokat. Vi hoppas kunna spika gästlistan idag och få ut inbjudan innan midsommar. Tiden rinner i väg och jag känner mig lite stressad över att det bara är 31/2 månad kvar - men det ordnar sig. Är det inte fantastiskt att kunna vara de som får släkt och vänner att förknippa 11 september med positiva saker...?

• Sessie

Andra95: Resonerar som rockyroad att man vänder den dagen till något poitivt.

Jag tror de flesta dagar har någon katastof kopplat till sig med tanke på allt elände som händer i världen.

• parisförlovad

En till 11/9 brud här!

Va långt ni alla har hunnit!! Höll på å få panik! Men under denna vecka har flera stora bitar fallit på plats! *pust*

Vi har:
    *bokat lokal (som fixar mat, vi ger recept till dem på vad vi vill ha i sommar)
    *bokat boende till bröllopsnatten
    *beställt klänning från Internet..!
    *prel bokat band
    *gjort alla korten, men ej skrivit texten
    *köpt jättefina skor!
    *allt till blivande mannen e fixat! *skönt*

Ja.. kommer inte på nåt mer!

Men vad tidigt OSA ni har! Varför?
    Vi hade tänkt typ en månad innan, e d försent??

• rockyroad

parisförlovad
    Jag tror vi kommer att ha OSA ca en månad innan också. Det beror lite på hur pass tidigt Cateringfirman behöver exakt antal gäster.

• Sessie

I helgen går inbjudningarna ut, gjorde klart dem igår... spännande.

Parisförlovad... vi har OSA 30 Juni... kanske lite tidigt, men eftersom vi av olika anledningar bara kan ha 60 gäster tänkte vi att om någon inte kommer har vi tid att bjuda in ytterligare vänner.

Sedan kan man räkna bort två måndader i sommar då det är svårt att få tag på folk etc.

• parisförlovad

Oki! Då ligger jag inte så långt efter då. Jag tänkte skicka ut inbjudningarna nästnästa vecka!

• pysselfia

Här är ett till 11 september-brudpar!

-Inbjudningarna gick äntligen ut den här veckan, osa 2 augusti.
    -Kläderna är beställda, men klänningen inte påbörjad.
    -Ringen har karln ansvaret för, men han säger att det går bra...(?)
    -Spriten är redan inhandlad (det viktigaste först...)
    -Solisten är övertalad
    -Festprogrammet, buketten, tårtan, fotograferingen och tärnornas klädsel är delegerat till våra duktiga amatörer i släkten
    -Kyrka, präst, lokal och catering bokat
    -Idag köpte vi korten som vi ska använda till tackkort. Mja, vi kanske inte gör allt i rätt ordning...
    -Bordsdekorationer och tyg till dukar är inhandlade, men dukarna är inte sydda

Känner mig rätt lugn och planerad...

Lycka till allihop!

Svar på tråden 11 september- hur går det?