• eiram

4 september (ny tråd)

Hej alla 4 september brudar!

Hur går det för er?

Börjar känna att det blir mer och mer verklighet.

Nu har vi varit och tittat på kyrkan (Dunker) och pratat med feststället (Yxtaholm). Även korten börjar ta form, akta men säkert.

Åh, vad detta är underbart!

• Svar på tråden 4 september (ny tråd)
  • Clareus

Hur har det gått för er och era festprogram? gör ni några? har ni några bra tips?

• sprengja

Hej!

Vi gifter oss i Ulriksdal i Stockholm!

Det mesta är klart här med. Några har inte svarat än (osa är den 15/7), men det verkar som de flesta kommer. Jag har börjat spåna på vigsel- och festprogram och även på placeringskort. Något jag tycker är dösvårt det är bordsplaceringen!

eiram: Jag tror det är svårt att hitta billigare örhängen än så, om du inte går till typ Glitter eller någon sån fejkaffär. Annars är det kanske inte bara för en dag? :) Tidlösa örhängen har du nog nytta av igen!

• Mia-W

Jag gjorde klart vigselprogrammet i helgen och gjorde klart det mesta av festprogrammet oxå... det är bara bordsplaceringen som ska in där.

• eiram

Hej på er tjejer!

Jag hittade örhängen i en smyckesaffär för bara 93:-. Lagom pris tycker jag och lagom storlek. Dem var av stelingsilver och utan nickel, perfekt.

Jag vet att jag borde börja med vigselprogrammet, men vet inte riktigt vad som ska stå i dem. Vi har dock inte träffat prästen än, men det lossnar väll då.

Vad ska ni ha för brudpar på tårtan?
    Jag skulle vilja beställa brudparet hos Chokladfabriken i Stockholm, men vet inte om det är värt att åka tjugo mil fram och tillbaka, tänk om dem inte ser bra ut.
    Är det någon som har sett ett par därifrån?

Har ni fått konstiga drömar än?

Jag har haft flera stycken helt sjuka, och det slutar med att i varje dröm står jag och grinar som en liten unge som inte får som man vill. Antingen har jag inte fått håret fixat i tid eller så missar vi tiden till olika saker under dagen. Haha, kan bara skratta när jag tänker på det. Härom dagen visste jag inte om det verkligen hade hänt när jag vaknade.

Hoppas allt är bra med er!

• sprengja

Drömmar! Jo, jag tackar ja! Fast nu har det faktiskt varit bättre ett tag, en period drömde jag varje natt. Jag har aldrig drömt något om själva vigseln, utan jag drömmer tex att vi vaknar vid 12 den dagen. Frissan är inte bokad, klänningen är inte klar alternativt sönder, gästerna har åkt fel osv osv.

Vi ska förmodligen ha ett brudpar som mina föräldrar hade på sin brudtårta. Det är skitfult, men gulligt ändå eftersom det har ett affektionsvärde.

• Amathea

sprengja:

jag har olika komiska mardrömmar nästan varje natt.... vaknar för sent, har hjälm i kyrkan, sambon glömt blommorna, eller kanske rent av hämtat fel bukett...
    massa olika dumma saker.

• Clareus

Hej brudar!

Hur går det för er, har ni allt under kontroll?
    Själv har jag nog fixat allt nu, det känns jätte skönt.

• Bröllopstokiig

Tillbaka från semester i fyra veckor. Och helt plötsligt är det nästan bara en månad kvar!!!!! Gulp....möhippa?? Börjar bli misstänksam på min omgivning. ;->

Ringen hittade jag av en ren händelse i Norrtälje. Dyrare än jag hade räknat med men ändå billig tyvkte jag, 6 briller och borstat guld: 4700:-.

Alla har svarat (otroligt) och ingen har tackat nej (oxå otroligt). Till och med min kusin från Frankrike kommer. Vilket gjorde att jag började gråta. Han är den enda länk jag har kvar där.

Det som är kvar är festprogrammet och placeringskort. Vår toastmaster erbjöd sig att sätta ihop sång/festprogrammet så slapp jag det, väldigt snällt! Placeringskorten går snabbt. Har faktiskt dragigt ned på ambitionsnivån, efter läst några inlägg från nygifta.

Hoppas alla mår bra och ingen har panik!

• Fia-Lia

Jo, visst börjar man bli nervös för möhippa....
    Hur många av er har träffat prästen än?
    Vi har inte gjort det än, men det borde väl vara dags snart, eller?

• Mia-W

Vi har träffat prästen och pratat med henne.. men det är en god vän till min mamma så jag träffar henne rätt ofta. :)

Det mesta är fixat hos oss faktiskt... osa går ut på måndag så då kan man ju göra färdigt festprogram och så...

Hur gör ni förresten med dom som inte svarar?? Jag tycket inte att jag ska behöva ringa och påminna??

• Amathea

MiaW

Vi ringer nog runt så inga missförstånd skett.

• Fia-Lia

Vårat osa-datum var den 25/7, och vi ringde runt till dem som inte svarat i tid.
    Bla så hade en släkting som hade kommit på en dag för sent att osa-datum hade varit dagen innan, så därför hade dem inte hört av sig. Dem trodde att dem inte fick komma eftersom dem missat osa-datum. Konstigt tyckte vi....hör man inte av sig ändå??? Så när vi ringde så sa dem att "jovisst kommer vi"...

vi har haft många kompisar som sagt till oss, när man träffat dem på fest eller liknande, att dem ska komma. Men det har varit lite svårt att komma ihåg sen när man kommit hem att skriva upp att dem kommer.
    När det står i inbjudan "OSA senast 25/7 på telefonnr xxxxxxxxx", så tycker jag att man ringer och anmäler sig.

Men nu har vi äntligen slutliga antalet gäster (efter mycket om och men
    Så nu är det bordsplaceringen som ska fixas.

• september4th

Hej alla 4 sept - flickor! Hur har ni det? Här i lilla staden Ljungby i mörkaste Småland sitter jag och kan inte fatta att det är mindre än en månad kvar tills jag blir fru!

Hmm. Har tre veckors semester nu. Den 25 augusti börjar jag läsa på ett program på Universitetet, så det blir fullt upp!

Detta har jag kvar att fixa:

* boka tid hos frissan (alla i denna stad har semester just nu)

*bränna skivor till festen

*göra vigselprogram och festprogram

*köpa mat (vi lagar nästan allt själva)

*bestämma ingångsmusik (övrig musik i kyrkan är bestämd)

*O.S.A-datum går ut på söndag och därefter ringer vi runt till de som inte hört av sig.

*Köpa vin

VAD HAR NI ANDRA KVAR ATT GÖRA???

• Lilla_my

Visst börjar man bli nervös! Det är så himla spännande tycker jag.

Kvar att göra;
    - festprogrammet, men toastmastern håller på att sammanställa sångerna.
    - Musik. Ska träffa sångaren på onsdag och spelmännen nästa tisdag.
    - Bordsplacering. Hade den i det närmaste klar men stämde inte med borden på gården. Måste göra om! Suck, jag tycker om att ha det mesta klart så tidigt som möjligt, så det blir mindre brandkårs-utryckningar.

Annars känns det hyfsat klart....men det återstår att se!

• Clareus

Jag måste att köpa in alkoholen till festen.
    På Tisdag ska vi träffa prästen, det ska bli spännande och se vad hon har att säga.
    Göra klart festprogrammet och vigselprogrammet, sen hoppas jag att vi är klara!
    Lycka till alla 4 september tjejer!!!

• Jenca

Kan inte heller fatta att det imorrn bara är tre veckor kvar!!

Själv så ska jag och prova klänningen för eventuella ändringar på torsdag.
    Ska göra klart festprogram, köpa underkläder, beställa engångskameror, göra placeringskort och köpa gästbok. Osså är det nog en del småsaker som ska pysslas med oxå...

• Clareus

Hej Tjejer!
    har ni blivit hippade än?
    Jag vart det i Lördags och jag hade en underbar dag med gokart femkamp badade i en jätte stor badtunna plus att jag fick göra en baddräcktskalender till min blivade man.

• 4 september GBG

Hej alla ni som ska gifta er den 4:e september, det ska jag också. börjar bli nervös nu. Är det någon från Gbg här. Idag ringde våran cateringfirma och sa att de haft inbrott och de hade blivitn av med värmeskåpen så de kan inte leverera den maten vi vill ha. Trist. Men som tur var så kommer det att ordna sig.

• Amathea

4 september GBG :

Inte från Götet, men från Alingsås... inte så långt därifrån.

Svar på tråden 4 september (ny tråd)