• eiram

4 september (ny tråd)

Hej alla 4 september brudar!

Hur går det för er?

Börjar känna att det blir mer och mer verklighet.

Nu har vi varit och tittat på kyrkan (Dunker) och pratat med feststället (Yxtaholm). Även korten börjar ta form, akta men säkert.

Åh, vad detta är underbart!

• Svar på tråden 4 september (ny tråd)
  • sprengja

Bra, tack! :)

Kläder är klara. Resturang bokad för läge sen. Inbjudningskorten skickade nu i veckan, ca hälften har redan svarat (tackat ja). Vi har träffat vår vigselförättare, och håller nu på att planerar själva vigselceremonin. Ringen beställs imorgon. Kvar är att fundera över brudbukett, bordsplacering samt program till vigsel och fest (och säkert massa mer!).

Jag kände att det verkligen var verkligt när inbjudningarna skickades! :)

• September brud

Jo, tack det går bara bra. Har varit lite "segt" att komma igång men nu händer det lite. Kyrkan, feststället och kläder är klart. Bokade fotograf i förra veckan. Har problem med att hitta ett band till festen, det känns lite jobbigt men hoppas på att det löser sig. Vi ska börja "tillverka" korten den här veckan. Är nog mer jobb än man tror... Eiram, när tänker ni skicka ut era??

• eiram

September brud!

Vi ska skicka våra i början på Juni, så vi har också satt igång med att klippa och klistra, de flesta texterna är redan klara sedan tidigare.

Nu måste jag kämpa vidare, ha det bra!

• Fia-Lia

Vi har gjort inbjudningskorten klara, sånär på några st som jag ska skriva adressen på. Så dem kommer skickas på måndag. Pirrigt...!
    Känns som sagt att det är mer verkligt nu när inbjudningarna skickas.

I övrigt så är kyrka och festlokal bokad. Klänningen håller på att sys.
    Jag vet även hur jag ska dekorera borden till festen.

Så det hela börjar ta form, sakta men säkert.

• Clareus

Här går det bra!
    Har klänningen färdig med tillbehör, kyrkan är klar, lokalen klar, har pratat med serverings personal så det är också klart, min tärna har inte hittat sin klänning ännu men det är ju ingen panik.
    Inbjudningskorten gick ut i måndags och dom har kommit fram! Väntar med spänning på dagen D.

Hur kommer ni att göra med musiken på festen? jag funderar på att göra en egen skiva, är det fel? eller ska man ha ett band?
    Lycka till med all planering, brudar!
    // Jessica

• Bubbla

Vi skickade inbjudningarna igår! Tror att det mesta är bokat. Buketten bokades i veckan o vi träffade bandet som ska spela häromdagen. Klänningen är fixad, ska bara ändras lite. Skorna är köpta. Frisör bokad. Vi har fått reda på vem som ska vara vigselförättare och ska träffa honom om ett par veckor. Fotograf och videofilmning är klart.

Det stora som återstår är festprogramm o vigelprogram. Och den blivandes kläder.

Känns som de kommer att gå fort nu!

• kemisten

Jag trodde att vi hade bra koll. Kyrkan har varit bokad i sedan augusti förra året. Likaså festlokalen. Band och min M2B's kläder, samt fotograf sedan flera månader tillbaka och min klänning samt skor fixade.
    De första inbjudningarna gick ut för en månad sedan och ett par var har redan kommit in.
    Men idag fick vi ett brev från kyrkan. Fasaden skall renoveras från mitten av augusti till slutet av september så vi kan inte vara i kyrkan på vår bröllopsdag. Kunde de inte yppat någonting tidigare? En fasad renovering handlar man väl inte upp på en vecka. Senast i påskas besökte vi kyrkan tillsammans med mina blivande svärföräldrar och pratade med 3 av prästerna om hur fantastisk kyrkan är och hur mycket vi ser fram emot den 4 sept. Kunde de inte förvarnat oss då?

Nu vet vi inte riktigt hur vi skall lösa det hela.

• Lilla_my

Just nu är det lite stiltje.
    Inbjudningar skickade och många har svarat jag redan (kul).
    Klänningen hänger här.
    Tänkt igenom blommorna.
    Bokat: frisör, lokal, spelmän, vigselförrätare, tårta
    Börjat lite smått med programmet.

Det som är kvar är egentligen lite sånger/musik till vigseln......Något måste jag ha missat, eller?!

MEN det som känns lite jobbigt är att inte ha kontroll över vilka som ringer och tackar ja. Kontroll-freak ?? ;->

• 4september

Hej alla!
    Första gången jag är inne på detta forum, kul!

Vi håller på med inbjudningskorten nu och ska skicka iväg dem snart, antagligen i början av juni. Klänningen och fracken är fixade. Kyrkan bokad. Lokal bokad.

Vi var och beställde min ring i veckan och det kändes pirrigt och jättekul!

Jag är så glad över denna händelse och alla förberedelser att roliga att pyssla med.

Nästan allt är kul, förutom att hitta skor till mig. Hittar inga som jag gillar.

• Jenca

Vi var och köpte det sista materialet till inbjudningarna idag och en ny skrivare (det går inte få tag i toner till vår gamla stenåldersskrivare längre) så nu ska här pysslas i helgen! Förhoppningsvis kan vi skicka ut dem om en vecka om allt annat klaffar.

Det känns som att allt går enligt planeringen annars. Bor inte i Sverige men ska hem i början av juni och prata med präst och diskutera detaljer med festlokal, frisör och florist.

Det enda vi inte har än är ett band, är det någon som kan tipsa om ett bra band i Jönköpings/Linköpingstrakten?

Svar på tråden 4 september (ny tråd)