• eiram

4 september (ny tråd)

Hej alla 4 september brudar!

Hur går det för er?

Börjar känna att det blir mer och mer verklighet.

Nu har vi varit och tittat på kyrkan (Dunker) och pratat med feststället (Yxtaholm). Även korten börjar ta form, akta men säkert.

Åh, vad detta är underbart!

• Svar på tråden 4 september (ny tråd)
  • Clareus

Eiram
    Vi betalar 2700:- för en timme om man vill ha den längre så får man betala 300:- för varje extra timme.
    Lycka till!

• eiram

kemisten!

Hur har det gått med kyrkan?

Har ni fått någon lösning på det hela?

• Bröllopstokiig

Jag hittade mina skor igår. På Din Sko av alla ställen. Jättefina slingback med tyg och pärlor, spetsiga. Min sambo skrattade och tyckte jag var ute i god tid. MEN HALLÅ...snart är det semester och sedan är det? Han har inte bestämt vad han ska ha på sig, men det är väl typiskt karlar!

Beställde tjejernas näbbklänningar för snart två veckor sedan. Är otroligt nyfiken hur de kommer vara! Köpte de på Keepmeinstitches.

Min mamma kom med en supertidé. Hon frågade om jag ville ha hennes tiara! Så nu är det fixat med.

Tårtan är fixad hos Gourmandise. Ska ha en speciell fransk bröllopstårta gjord på bollar av petitchoux-deg med vaniljfyllning. Över allt har man karamelliserat socker. Urhäftigt!

Min största ångest är blommorna. Har alltid sagt att jag ska ha vita kallor när jag gifter mig, men nu är det så himla vanligt, så nu är jag inte så säker längre. Nu funderar jag på långskaftade rosor ihopbundna med något vackert band/sisal.

På måndag ska vi träffa vår solist/vän och prata musik. Det ska bli kul.

• eiram

Min karl tyckte också att jag var ute i god tid. Men ska man ha billigare skor och vita så är det dax nu, innan alla student skor är slut i just den storleken man ska ha.

Även det där med karlarnas kläder stämmer, dem ska alltid vara ute i nästan sista stund. Min ska ut och kolla kläder i juli har han bestämt. Vi ska hyra så jag hoppas att det finns några kvar i hans storlek och bestmannens.

• Lilla_my

Kan meddela att våra näbbklänningar har kommit från Keep me in stitches.

De är helt underbara!!!! Min äldsta dotter valde nr. 3128 och jag valde färg, ivory.
    Mycket trevligt bemötande och bra kvalitet, bra storlek. Kan verkligen rekommendera. Två klänningar+frakt=141$.

• Clareus

Hej Tjejer!
    Hur går det för er? har ni allt under kontroll?
    Idag beställde jag min brudbukett så nu är det klart ( skönt en ska till urvärlden) nu har jag bara vinet till maten kvar plus lite annat.
    // Jessica

• eiram

Här går det bara bra!

Väntar bara in semestern så jag har mer tid för planeringen och träffar med div. personer.

Har fixat transporten nu. Det blev en Chevelle, jättefin cab. Och billig
    (1000 .

Väntar fortfarande på OSA från många som ännu inte svarat, datumet för OSA är 1 aug. Tror dock att alla kommer, de kan nog inte hålla sig borta. Det har inte varit bröllop i släkten sedan mitten på 80-talet.

Är det någon av er som har tips på billiga runda silver örhängen som har en sten i sig.
    Har kollat lite men de flesta paren ligger runt 300 kr och det tycker jag är dyrt för EN dag.

På söndag är det bara två månader kvar, nu börjar tiden bara rinna iväg!

Vart gifter Ni Er?
    Ni behöver inte skriva platsen om Ni inte vill men kanske länet.

Dax att sova, natti i natt.

• Clareus

Vi gifter oss i edskyrka i Upplands Väsby, ni då?

• eiram

Dunker kyrka ca. 2 mil utanför Flen.

• Mia-W

Oj oj oj bara 2 månader kvar! Oh va roligt det ska bli!!!

Vi är faktiskt nästan helt klara... Vi ska ta en tur till Tyskland bara och handla spriten. Sen är det mesta klart faktiskt.
    Ringen är köpt, Klänningen beställd lika så älsklingens kläder. Han ska i och för sig köpa skor... Frisör, naglar och florist är fixat..
    Maten bokad, Personal bokad, solist, kyrka och präst bokad.
    Svågern jobbar hos en porsche handlare så han ska ordna en fin bil till oss att använda under dagen.

Så det är egentligen bara att vänta på OSA.. =) Tyvärr är det några som har tackat nej även fast vi var ute i så god tid...

Oh vad jag längtar till att bli fru Sandberg!!

Svar på tråden 4 september (ny tråd)