• Catty

Attraktion...

Hmmm...diskuterade mkt och lange med mig sjalv om jag skulle skriva det har inlagget eller inte, men kanner att jag behover nagon form av rad eller sa eftersom jag ar confused- to say the least!

Jag alskar min man over allt och vi ar superlyckliga i hop och har en suveran relation osv. Allt ar toppen!

Men for ca 2 manader sen kom en ny dykinstruktor hit till on som ar suverant trevlig och sympatisk. Vi klickade direkt och har varit jattebra kompisar i ganget sen dess. Inget mer.
    Nu ar min man borta i 3 veckor pa vidareutbildning och jag var ute med ganget, inkl. dykninstruktorn i fredags och borjade plaotsligt kanna nagon slags attrakation till honom. Vi pratade mkt, som vi alltid gor och dansade mm och allt var bara suverant trevligt med kanske en liten gnutta flirtande mellan oss tva. Och jag kande att jag var attraherad av honom...
    I gar kvall var vi sa ute och at middag med ganget, inkl. dykinstruktorn och hade aterigen valdigt trevligt allihop och aterigen var attraktionskanslan dar. Nar jag skulle aka hem sa kom han over till min bil och gav mig en puss pa kinden och en kram eftersom vi inte skulle ses pa ett par veckor under pask etc.(vi kramas valdigt sallan i det har ganget) Sen fick jag ett sms som han undertecknade med "X"...
    Han brukar aldrig gora det i vanliga fall nar vi sms:ar och sen dess kan jag inte sluta vara helt kansig i huvudet! Jag haller pa att fundera pa om han skulle kunna tankas vara attraherad tillbaka eller vad???
    Ok, jag vet att detta inte ar nagonting och jag kanner att jag absolut INTE vill ha 6 eller sa med honom- kanske bara pussas lite lite grann nagon gang...Ja, det hela ar jatteoskyldigt och kommer inte att handa eftersom jag alskar min man och detta ar en god van till oss bada tva. Men det stor mig sa in i helskotta att jag haller pa sa har! Det ar forsta gangen sen jag blev tillsammans med min man for over 3 ar sen som jag varit det minsta attraherad av nagon annan och jag kanner mig jatteknasig! Precis som om jag maste fa veta om det bara ar jag som inbillar mig att det finns nagon connection eller om aven han kan tankas tycka sa...Jo, jag ar val medveten om att det ar varsta 14-is varningen pa detta..

Kanske ar det bara for att min man ar borta och jag kanner nagon form av omhetsbehov, eller ar jag helt knapp??? Maste tillsta att det kanns lite spannande att flirta...
    Suck, vet inte varfor jag skrev detta men jag behovde bara skriva av mig lite I guess...Kan inte prata med nagon har for en av mina basta kompisar bor i samma hus som dykinstruktorn och umgas i samma gang.Arghhh!!!

• Svar på tråden Attraktion...
  • stinalina

Catty,
    Kanske är det du beskriver det klassiska exemplet på att det faktiskt finns en skillnad mellan attraktion/passion och kärlek. Därmed är det inte sagt att dessa så småningom kan kombineras men ofta tror jag att man känner mest antingen det ena eller andra.

Sen en annan lite rolig sak jag hörde en gång. Som kanske kan förklara dina förvirrade känslor. Det är helt enkelt en rest från evolutionen... En förklaring till att vår ägglossning är dold är att den skulle möjliggöra för oss kvinnor att "para" oss med vem vi tyckte var den "starkaste" men han kanske inte alltid är den som bäst skulle göra sig som familjefar/försörjare. Så genom att vår partner inte vet när vi har ägglossning kan vi alltså välja det bästa av båda; den "starkaste, snyggaste, sexigaste" mannen och dessutom ha en snäll man som tar hand om våra barn. Hu! Märklig tanke, eller hur? Idag tänker vi inte så naturligtvis eftersom vi kvinnor inte behöver bli försörjda osv, men kanske finns den instinkten kvar som en rest i vår reptilhjärna Makes sense?

• stinalina

Ett litet 'inte' försvann... det skall naturligtvis vara "Därmed är inte sagt att dessa inte kan kombineras (...)"

• Dea

Mrs! Tycker vi verkligen olika, då?

De flesta råd, också ditt, verkar gå ut på att Catty ska komma över det så fort som möjligt.

Att du sen levererar det med lite "tough love" får stå för dig.

• Catty

Tack aterigen for kloka rad. Aven fran dig mrs...
    Forst och framst tankte jag bara uppdatera lite hur laget ligger (las inte mrs om det gor dig upprord ).
    Jag ringde en kompis i gar eftermiddag och det var dykinstruktoren som svarade (de ar kompisar men jag hade ingen aning om att han var dar)! Vadda overrumplad och jag betedde mig som en idiot sa den konversationen blev ganska kort Puh!
    Det var precis som om jag hade lyckats stanga ut honom och sa hoppade han in dar igen vilket var riktigt chockande! Ujuj..

Sen pratade jag med en tjejkompis har i gar kvall som aven kanner honom lite grann och vi kom fram till allt det dar som vi har diskuterat ovan efter ett del analyserande. Det ar klart att det ar lite skojigt att ha pirr i magen over nagot- i synnerhet nar maken inte ar har och jag ar allmant uttrakad (kom i hag att dvi bor i ett u-land! - men jag vet nu sakert att jag inte tanker gora nagot.
    Varfor?
    Jo, for i gar fick jag erbjudande om att folja med till den resort pa on dar dykinstruktoren mfl ar nu i pask. Dykningen kommer vara oslagbar, suveran och fantastisk- och skulle jag vilja gora nagot med dykinstruktoren pa det mest diskreta vis sa ar detta min chans eftersom han ar dar och jobbar hela veckan...Sol, bad, dykning, drinkar och skitsnygg dykinstruktor... *LIVSFARA* under de mest normala omstandigheter!!

Tank er nu tva djavlar pa varje axel har : den ena sager "JA! Ak! Dykningen ar suveran och D ar ju dar..." Den andra sager: " Ak inte, du har en avskedsfest pa lordag, du kan har kul har, du alskar din man och ni kan aka dit senare- tillsammans!"
    Den fornuftiga sidan vinner och jag aker inte, eftersom jag vet att aven om jag tror mig kunna sta emot allt sa finns det en del av mig som vill aka for att D ar dar, och risken finns att "tillfallet gor tjuven" och det vagrar jag att riskera eftersom jag vet att allt detta ar fel och inte ska omsattas i aktion alls.
    Sadarja! Avklarat! * I hope...*

Intressant teori Stinalina! Ska nog inte prova teorin just nu bara..*ASG*
    En annan teori som min tjejkompis tog upp i gar ar att det till viss del handlar om att jag gor lite revolt mot den ordningsamma person jag ar har i vanliga fall. Det har ju bara blivit sa att jag gatt ut mer med ganget nar min man varit borta, for det ar ju inte kul att vara hemma ensam. Hennes teori ar att jag i det sammanhanget aven attraheras av den lite "vilda killen"...

Oavsett vilket sa kandes i gar kvall som att det borjar ga over eller i alla fall bli mindre intensivt. Nastan som en feber eller nagot!(minns inte fran tonaren att crushar gick over sa dar bara...) Och i morse sa kandes det annu mindre...
    Kanns skont faktiskt!

Tack aterigen for kloka rad! Med er hjalp sa kommer det har snart att vara over. Hoppas jag...

Ps. Jo, Lenchen- jag har varit ute och cyklat och klattrat i gar, men da gick hjarnan i hog fart...

• mrs.

jag vill bara säga att jag är glad för din del att du funderat och pratat med någon. Och jag tror du gör rätt i att inte åka, även om frestelsen kan vara enorm att få dyka...mm.

jag hoppas att du "kommer i balans" så att säga.
    förlåt om jag lät hård, men jag ville inte att du kastar bort något som redan funkar.
    att ha kul är en sak men att finna kärleken kan vara svårt :)

• Catty

Tack mrs! Skont att hora att du inte ar arg pa mig...

En gnutta av pirrighets-kanslan finns fortfarande kvar sa klart, men ju mer jag tanker dessto battre gar det. Lite svart att forklara for vissa (inklusive min man!!) varfor jag INTE ska aka till resorten under pask, men jag fibbar lite snyggt...
    De 2 djavularna pa axlarna slass lite grann fortfarande, men den goda sidan har nu ett sant overtag att det inte ar nagon direkt fara langre.
    Kanske ar den en naturlig foljd att jag i detta laget funderar lite over var relation; over vad som ar bra och vad som behover forbattras?
    Kanns som om jag kommit pa en del saker som vi skulle kunna jobba mera pa, bada tva.
    For visst har du ratt mrs. akta karlek ar inte helt latt att finna; och jag ar nastan 100% saker pa att jag och min man ar "the real deal". Nagot som jag tycker ar anmarkningsvart i detta sammanhang...

Ja ja...vad ar val en dykhelg...Det kommer fler!
    Tack igen!
    Kram
    Catty

• MajaD

Hoppas att allt går bra, Catty. Jag följer din berättelse och har själv funderat igenom min situation. Som Dea så klokt skrev så borde jag kunna få det som jag fallit för hos den andre som vänner med. Det är bara det att jag blir så svartsjuk när jag ser honom prata och ha roligt med någon annan... Jag vill liksom att han bara ska prata med mig. Ja, ja, det blir säkert bra till slut. Tänk om männen bara visste hur mycket oordning de kan ställa till med i ens hjärna
    Kram på dig, Catty!

• Lenchen

Vad bra att det borjar ordna upp sig i ditt huvud. Det ar ju inte roligt att ga och kanna sig forvirrad eller kanske ha skuldkanslor. Som du skriver ar det sakert bra om du funderar lite over ditt forhallande. Det tror jag for ovrigt att det ar bra for alla att gora. Man forandras ju och man kanske borjar ga runt i samma spar hela tiden, da kan det ju vara bra att fundera lite om man verkligen vill ha det sa eller om man bara agerar pa ett visst satt av slentrian.
    Dessutom tror jag att det ocksa ar lite speciellt nar man bor utomlands, och dessutom har flyttat runt i en del olika lander. Man har ju inte sina gamla vanner och sin familj i narheten. Man kanske blir lite val centrerad runt varandra. Det ger ju trygghet men kanske inte sa mycket spanning.

• mrs.

Ja, en dykar resa kan vara bra, men vad är en dykning utan kärlek för evigt:)

Jag förstår att det är jobbigt men jag tror du behövde lite sura minner (inte av elakhet utan för att väcka dig).

((Nästa gång någon flirtar med dig kommer du "inte bry dig" du sträcker på dig och tar det som en komplimang och kan tänka *haha*
    jag är attraktiv.
    Och gå och pussa din man, med näsan lite upp i vädret ))....*hahhaaa*

Jag hoppas din man kommer hem snart och du inte behöver vara ensam.

Glad påsk.

• LatinoGirl

Jag har inte läst de andra svaren i denna tråd. Men personligen tror jag inte att det är så farligt som det låter. Många kvinnor brukar vilja ha mer eller mindre uppmärksamhet. Att din man är borta gör ju inte saken bättre. De flesta kvinnor (tror jag) uppskattar när män visar intresse. Vi kvinnor har en förmåga att vilja känna oss uppskattade. Detta innebär inte att man älskar den man är tillsammans med mindre. Personligen så tror jag att du har fastnat i en attraktion. Du tycker om det till en viss grad, men inte till vilken grad som helst. Det är inget fel med det, så länge man inte gör något åt saken.

• Catty

...Och i dag kanns det annu mindre! Allman livsgladje for att det snart ar pask och tjejmiddag i kvall! Dessutom borjar en jobbsituation (som jag oroat mig over sen januari) ordna upp sig, sa allt kanns ganska bra faktiskt!
    Har dock kommit fram till att jag FAR tycka att D ar skitsnygg (for det ar han ) utan att jag gor nagot at det! Och eftersom han ar en mkt bra person sa ar jag anstan 100% overtygad om att han inte gor nagot om inte jag borjar..

Jo, Lenchen pa sitt satt stammer det kanske som du sager det dar om att vara utomlands. Det lustiga ar bara att medans jag har varit ute i snart 10 ar och ar ganska van vid att bygga natverk, sa ar det har min mans forsta runda...Dessutom tror jag att osakerheten runt jobbsituationen gjort att det inte kandes som om vi orkade engagera oss for mkt i vart liv har. Men nu kanns det bra att antligen vaga hoppas pa att vi blir kvar har ett tag vilket ar nagot av en befrielse..
    Som ni sakert har forstatt sa har jag genomgatt ratt sa mycket "soul-searching" de senaste dagarna vilket varit ratt jobbigt, men aven bra for jag kanner mig gladare an pa lange!

Glad pask pa er alla!!
    Kram
    Catty

• Maica

Vill bara berätta att jag blev förälskad i en annan när jag var tillsammans med mitt ex. Visste inte hur jag skulle bete mig, började bli extra noga med hur jag såg ut,var nära personen så mycket det gick, blev alldeles pirrig e.t.c ...
    MEN...Det gick över till slut! Utan att det hände något så vände det liksom tillslut.

• Catty

Tack Maica! Det kanns ju lovande att veta! Och det verkar ju nastan som om det ar pa vag att ga over for mig ocksa...
    Glad Pask!

• Lenchen

Glad pask!
    Jag tror att du har kommit fram till ett bra beslut. Skont for dig!

• Catty

Efter 10 dagars semester pa Bali med maken vill jag bara rapportera att allt ar toppen och vi ar jattekara igen efter att ha pratat ut om massa grejor.
    Traffade aven Dykinstruktoren sista kvallen pa Bali med hela ganget och var ute: inga problem alls, bara schyssta kompisar- ingen attraktion mer: that's it!!
    Skont...
    Tack igen for alla rad!
    Catty

• Dea

Coolt, Catty! Nu finner jag det bevisat: Man kan styra över sina känslor (även om det absolut inte är lätt)

• Catty

Dea, jag tror att man kan styra sina impulser och handlingar och efter ett tag ger kanslorna upp...Vilket kanns valdigt skont kan jag tillagga!

Svar på tråden Attraktion...