• Miss Ida

Sex under mensen

Jag har hört så många olika bud och vet varken ut eller in. Är det farligt/dåligt att ha sex under mensen eller inte? Hur brukar ni göra? och hur noga är det att duscha direkt efter sex, även när man inte har mens? Jag blir inte klok på alla olika saker man hör, kan ni svar mig?

• Svar på tråden Sex under mensen
  • Santa Fe

Inget 6 under mens, har ingen lust helt enkelt.
    "Rusar upp" och kissar rätt snabbt efteråt, detta för att slippa urinvägsinfektioner. Ibland lätt avspolning vid handfatet efteråt, men ingen regelrätt duschning.

Apropå duscha före. Både jag och sambon duschar i princip alltid 2ggr/dag så det är inget märkvärdigt, avtändande och förknippat med 6 när jag/vi duschar på kvällen.

Jag har annars inga problem säga till och tycker inte det är avtändande att under början till en het stund först be honom gå och tvätta bort all ostlukt som samlas på grejen efter en hel svettig sommardag på jobbet. Tar inte heller åt mig om han uppmanar till en lätt dusch innan vissa 6uella övningar.

• Electric Lady

Sossofie

Men snälla nån, varför arg?

Jag skrev ju att jag bara är nyfiken! Det är helt upp till dig att svara, och det var jättesnällt att du gjorde det. Nu vet jag att det är "passa på"-alternativet som gäller för dig. Jag har inte varit det minsta otrevlig mot dig, eller "tjafsat". Blir lite ledsen när du är så arg.

(andra som kör på dusch innan sex får gärna berätta hur de har lagt upp det, jag är helt fascinerad)

• Katie

Men hallåå!! Är detta 2004 eller klättrar vi fortfarande i träd??

Håller helt och hållet med sossofie!!

Jag ser det som en självklarhet att duscha före och efter man har sex! Jobbar som sköterska och tar detta med hygien på allvar. Vetenskapliga forskningar har visat att dålig sexhygien kan orsaka livmoderhalscancer, matstrups/muncancer m.m. Och detta är inga trevliga sjukdomar.

Dessutom tycker jag sex är skönare när båda två är rena. Inga äckliga dofter och kladd som stör. Fattar inte hur någon kan ligga på lakan och madrasser som blivit alldeles hårda av allt kladd och luktar skunk! Denna lukt följer med personen även vardags kan jag berätta.. Tro mig, har "doftat" på det mesta i jobbet..

Jag ser inget fel i att hålla en god hygien och kommer att fortsätta med det! Och det är inget problem att duscha före eller efter sex, har man gjort det till en vana är det inget som stör!!

• Arwen77

Men...försvinner inte spontaniteten i sexlivet om man hela tiden måste komma ihåg att duscha FÖRE??? Om man blir sugna...så ska man helt plötsligt in och duscha? Visst, det e mysigt att duscha ihop och det kna vara en del i det hela..men..alltid? Efter kan jag förstå...men som många andra skriver somnar vi ofta (om det är på kvällen)och duschar dagen efter.

• Electric Lady

Det finns inga äckliga lukter på vare sig min eller min killes kropp. Om man har en äckligt lukt fattar jag om man vill duscha innan - men det verkar ändå knöligt.

Vilken variant kör du på Katie, om man får fråga? Passa på, komma överens, rusa iväg? Jag förstår om du inte vill svara eftersom det är en privat fråga.

Vad det gäller lakanen blir väl de lika nedkladdade vare sig man duschar eller inte. Såvida man inte tar med lakanen in i duschen?

• Meddelande borttaget
  • Katie

Mitt inlägg fastnade i filtret, kanske lika så bra..

Handdukar, EL, handdukar..!! Lite lättare att tvätta än ett helt lakan

Lika lite som vissa verkar fatta att man kan duscha innan fattar jag att man inte skulle duscha. Fattar inte hur man kan vara spontan och ha skönt med hela dagens kladd mellan bena..blääh..

Rusa iväg, kanske...

• Electric Lady

Vi har bara två handdukar... shit vad man skulle få tvätta då!

Självklart fattar jag att jag framstår som världens äckel för dig. Inget konstigt med det, när man är helt inställd på så olika sätt.

• Kookai

Jag tycker inte att jag ar sa sarskilt "acklig" eller "skitig" att jag behover duscha innan jag har s ex. Om jag t ex precis ramlat i en koblajja skulle jag nog duscha innan men pa det hela taget anser jag mig vara en ratt renlig manniska som inte behover duscha precis innan jag har s ex. Jag luktar inte illa trots en lang dag pa jobbet, det gor inte heller min kille, trots att hans jobb ar mer fysiskt an mitt. Sarskilt skitigt och kladdig i sangen blir det inte heller trots att vi ligger kvar och i regel inte duschar forren nasta morgon. Blir det mycket "kladd" brukar jag i regel bara torka av mig pa en handduk.

Vill man duscha innan och efter och det inte stor spontaniteten sa ar val det bra. Tanker inte opponera mig alls pa den punkten. Men tro inte att jag luktar illa, ar acklig och kladdig bara for att jag inte gor det.

• Kräftan

Bara undrar varför de som duschar före & efter är så arga? Det kanske inte är så hälsosamt - SKOJA!

• Cecilia J

Sex under mensen har vi, men då inte "stoppa in den"-sex.

Är också helt fascinerad av duschandet. Finns det något mysigare än att ligga i soffan på söndagsmorgonen och kramas och sen upptäcka att båda är sugna? Hur romantiskt skulle det då vara om vi båda skulle in i duschen och sen tillbaka till soffan? Jag luktar inte illa efter en dag och inte min pojkvän heller. Kroppsdofter (om man ens känner några) är ju naturligt!
    Dusch efter beror ju lite på när, klart man stiger upp och duschar på morgonen men aldrig att jag skulle göra det på kvällen eller ens på em om jag bara ska vara hemma. Då räcker det ju att man tvättar av sig litegrann.

• Mrs. Simon

Jag ar med fascinerad av allt duschande... nar det galler sex under mend har aldrig jag eller min man lust...det ar for kladdigt och ingen av oss gillar blod

• Pellegnillot

Kräftan, mitt inlägg var inte alls menat att vara argt. Blir lite ledsen att jag blev så missförstådd. Huvudsaken är väl att alla gör som de vill. För mig är det viktigt att jag känner mig fräsch under sex och ibland innebär det att jag vill ta en snabbdusch innan. Det förstör inte spontaniteten för oss, men det kanske är för att båda har samma inställning.

• Kräftan

Pellegnillot, det var inte dig jag menade utan sssofie & Katie som använder röda gubbar & lägger ner så mycket "arg" energi på denna lilla fråga. Klart att alla gör som de vill & som passar dem!

Ledsen att du tog illa upp, förlåt!

• Katie

Kräftan.. vi är knappast arga.. Vi försöker väl försvara oss som alla andra! I denna tråd verkar det mest som om vi som försöker hålla en god hygien blir nerrackade!!

Ni som har sex i soffan.. låter ni spe*ma rinna ut på fina tygsoffan då, eller?? Det blir ju fläckar efteråt, hur fräscht är det då när man har gäster.. "jo..hmr.. det är spilld mat.." NICE..
    Har tyvärr sett såna soffor och jag valde att sitta nån annanstans..

• Monn

Om vi har sex i soffan brukar vi lägga dit en filt (har flera stycken i vardagsrummet, nära till hands) och sen tvättar vi den när vi får tid. Kladdiga soffor håller jag med om att det kanske inte är det fräschaste. Men duschar precis före och efter sex gör vi sällan.

• Cecilia J

Klart vi lägger något under om vi har sex i soffan! Bara för vi inte känner oss ofräscha så fort vi inte är nyduschade så betyder inte det att vi beter oss äckligt...

• fru i augusti

Ursäkta mig men hur många svarar egentligen på den ursprungliga frågan? Det här har ju bara blivit en massa fånigt tjafs!

Svar på tråden Sex under mensen